Prosinac u Uraniji: Hamnet, aktivizam, The Hungarian Dressmaker i filmski darovi za najmlađe
Filmski tjedan u Uraniji otvara se poput knjige u kojoj se poglavlja meko nadovezuju jedno na drugo — intimne priče, povijesne sjene, aktivistička svjetla i jednostavne radosti prosinca
Filmski tjedan u Uraniji otvara se poput knjige u kojoj se poglavlja meko nadovezuju jedno na drugo — intimne priče, povijesne sjene, aktivistička svjetla i jednostavne radosti prosinca. Sve se prelijeva prirodno, kao da je tjedan napisan jednim dahom, iako je sačinjen od potpuno različitih svjetova.
U njegovu središtu stoji Hamnet, film koji kritika već vodi među najvažnije filmske događaje godine. Jessie Buckley i Paul Mescal nose priču s onom rijetkom točnošću koja publiku ne obuzima emocijom nego atmosferom. Chloé Zhao režira s tihim povjerenjem, dopuštajući pogledima, rukama i malim gestama da grade pejzaž odnosa i gubitka. „Hamnet“ nije film koji želi zadiviti; to je film koji otvara prostor — i u tom prostoru nešto se u gledatelju polako premješta.
Na tom se mjestu prirodno nadovezuje završnica programa 16 dana aktivizma koji nije simboličan, nego vrlo stvaran. Djevojka s iglom film čija hladna estetika skriva priču koja i danas odzvanja i otvara jedan davni slučaj, ali način na koji ga pripovijeda kao da pripada svakom vremenu u kojem su žene gurane na rub tišine. Film je hladan poput arhivske fotografije, ali duboko pulsira životom — onim krhkim, nevidljivim, koji se ipak probija. Njemu smo dadali i Mexico ’86, snažnu priču o gvatemalskoj aktivistici koja, u vremenu represije i nestanaka, napušta vlastito dijete kako bi se borila za budućnost svoje zajednice. Film otvoreno govori o cijeni ideala — o majkama koje nose teret povijesti na vlastitim ramenima, o žrtvi koja nikada nije romantična, nego stvarna, bolna i dvosmislena. Uz „Djevojku s iglom“, Mexico ’86 tvori diptih o ženskoj izdržljivosti, o generacijama koje odbijaju šutjeti.

Iz svijeta društvenog premještamo se u jedan sasvim drukčiji — onaj koji pripada osobnom sjećanju, obitelji, domovini. U sklopu programa Cooltour Mađarska prikazujemo film The Hungarian Dressmaker, nježnu, istinitu priču o ženama koje mijenjaju svijet sporije i tiše nego revolucije, ali često snažnije. Projekciji će se pridružiti i iznimna glumica Alexandra Borbély, čije će prisustvo večeri dati rijedak osjećaj blizine — kao da priča nakratko napusti platno i sjedne među nas.
A kako prosinac napreduje, u dvorani se već osjeća ritam svetog Nikole. Ovaj je tjedan gotovo cijeli obojen obiteljskim tonovima: čak osam filmova posvećenih djeci i mladima. Nekima donose smijeh, nekima pustolovinu, ali svima stvaraju onaj prepoznatljivi osjećaj zajedništva kad cijela dvorana zastane u istom trenutku.
To su filmovi koji ne podcjenjuju dječju maštu i koji odraslima vraćaju sjećanje na jednostavnije dane.
Sve te priče, iz tako različitih svjetova, pronašle su se u istom tjednu. Kao da je Urania na trenutak postala kuća s mnogo soba — i svaka je otvorena.
Program, kino Urania 4.-10.12.2025 by OsijekNews
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?













