Jedinstveni europski broj žurnih službi 112 uveden je u Hrvatskoj prije 18 godina. Sustav je bitno napredovao, gotovo da nema nepotrebnih poziva, a građanima, posebice strancima, znatno je olakšan pristup policiji, vatrogascima, hitnoj medicinskoj pomoći i drugim hitnim službama.
18 godina broja 112 u Hrvatskoj – “Važnost broja 112 i sustava civilne zaštite uistinu je velika”
U tijeku uspostava novog sustava javnog uzbunjivanja za područje Osječko-baranjske županije, u sklopu toga i tri nove, moderne sirene za grad Osijek te sustav uzbunjivanja koji će omogućiti i govorne informacije građanima
Osječki Centar 112 primio je tijekom 2022. godine 62 tisuće poziva, a samo je 0.3 posto bilo onih nepotrebnih, rekao je na današnjoj prigodnoj svečanosti Zvonko Grgec, pročelnik osječkog Područnog ureda civilne zaštite. Podsjetio je samo koliko je bitna koordinacija i informiranje hitnih službi u situacijama poput prošlotjednog olujnog nevremena u Osijeku.
“Imali smo oko tisuću poziva stranih državljana koji su boravili na našem području, 32 tisuće poziva su bili takozvani namjenski pozivi, pet tisuća poziva je bilo za složene događaje – u kojima je bila potrebna zajednička intervencija dvije ili više žurnih službi poput policije, hitne medicinske pomoći, vatrogasaca, HGSS-a, civilne zaštite ili Crvenoga križa”, rekao je Grgec. Bilo je tu više od 1.800 poziva za vatrogasne intervencije, 15 tisuća poziva za hitnu medicinsku pomoć i desetak tisuća poziva kojima su građani tražili bilo kakav oblik policijske intervencije.
Grgec je podsjetio kako je u tijeku uspostava novog sustava javnog uzbunjivanja za područje Osječko-baranjske županije, u sklopu toga i tri nove, moderne sirene za grad Osijek te sustav uzbunjivanja koji će omogućiti i govorne informacije građanima.
“Važnost broja 112 i sustava civilne zaštite uistinu je velika“, rekao je zamjenik osječko-baranjskog župana i načelnik županijskog Stožera civilne zaštite Mato Lukić. To je pokazalo posljednjih nekoliko godina u kojima redovito imamo različite krize – od zdravstvenih kriza do elementarnih nepogoda. Lukić je rekao kako županijski stožer odlično surađuje s Centrom 112.
I dok se dožupan Lukić obraćao novinarima zazvonio je telefon u Centru 112. Javio se operater Željko Perković. U pitanju je bila prometna nesreća bez ozlijeđenih osoba. Perković je rekao kako je jutros primio i nekoliko poziva kojima su građani tražili intervenciju hitne medicinske pomoći, jedan je građanin u 7.30 dojavio kako se dogodila prometna nesreća s ozlijeđenom osobom, a jedan je građanin htio prijaviti policiji obiteljsko nasilje. Perković već 15 godina radi u Centru 112, a kaže kako su dobro uvježbani, smireno reagiraju i u situacijama u kojima ima ozlijeđenih osoba. “Uvijek je stresno jer nikad ne znaš što će uslijediti nakon poziva, tko će nazvati i što će tražiti…”, rekao je operater Željko Perković.