ŽIVOT

47% Hrvata posjećuje festivale

Veliko istraživanje: Koji su festivali najpopularniji, na što se najviše troši, koliko dugo se ostaje, s kim se ide...

    Objavljeno 29.06.2019
    Ivona Amidžić

    Nakon festivalskog booma u Hrvatskoj koji je vrhunac doživio 2018. godine, prema rezultatima istraživanja MasterIndex provedenog u svibnju ove godine u Hrvatskoj, interes ispitanika za festivale je u opadanju (11% u odnosu na 2018. godinu). Tako festivale danas posjećuje ukupno 47% ispitanika – 39% bira one u Hrvatskoj, dok se 8% odlučuje za festivale u inozemstvu.

    Festivalska scena sve više zanima žene, a i dalje ih u najvećem broju posjećuju mladi u dobi 18-29 godina (45%) te visokoobrazovani (47%). Interes za festivale u inozemstvu nije se znatno povećao.

    Ulični festivali i dalje uvjerljivo najpopularniji

    Ispitanici i dalje najčešće posjećuju ulične festivale (44%) koje po popularnosti slijede festivali pop glazbe (30%), rock i metal glazbe (29%), gastronomski festivali (25%), festivali elektroničke glazbe (24%) te razne druge kulturne manifestacije.

    Ulični festivali popularniji su među starijim ispitanicima nego mladima, a najveći broj posjeta uličnim festivalima je među ispitanicima bez prihoda ili s niskim prihodima.

    Festivale elektronske i alternativne glazbe najčešće posjećuju mladi

    Festivale pop glazbe najčešće posjećuje najmlađa skupina ispitanika (40% njih), među kojima prednjače žene (37% žena odlučuje se za pop festivale, a po popularnosti među glazbenim festivalima slijede rock i elektronski festivali).

    Festivale elektronske i alternativne glazbe najčešće posjećuju ispitanici od 18 do 39 godina (33% te 24%), dok su festivali s tematikom kulturne baštine najpopularniji među ispitanicima starijima od 50 godina (33%).

    Dokumentarni, tematski i festivali alternativnih, low-budget filmova su slabije posjećeni (8%, 7%, 3%).

    Uz trošak i program, vremenske prilike najbitniji su element prilikom odluke o posjeti festivalu

    Trošak je najbitniji kriterij za odluku o posjetu festivalu među ispitanicima u dobi 18-29 godina te onima u dobi 30-39 godina, a posebno među ženskim ispitanicima.

    Trošak je, očekivano, glavni kriterij pri odluci o posjetu festivalima među ispitanicima koji nemaju prihoda (80%), a među onima s prihodima do 2.800 kn postotak je još veći (87%).

    Ispitanicima starijima od 55 godina, muškarcima te stanovnicima Like, Korduna i Banovine i sjeverne Hrvatske bitna je i atmosfera na festivalu. Vremenske prilike i godišnje doba postaju sve bitniji kriterij, posebice najstarijoj skupini ispitanika te Slavoncima.

    Na festivalima se troši na hranu i piće, u porastu je potrošnja za smještaj

    Čak 93% ispitanika koji posjećuju festivale konzumira neku vrstu pića, a 80% na festivalima troši i na hranu. Bitna je stavka u budžetu i prijevoz.

    Suveniri i memorabilije (28%), duhanski proizvodi (21%) i turističke atrakcije na lokaciji festivala (19%) u manjim postocima predstavljaju dodatne troškove za vrijeme festivala.

    Potrošnja je slična kao i prošle godine – većina ispitanika na festivalu potroši do 500 kn (60%), dok 17% njih potroši više od 1000 kn po festivalu.

    Na festivale se najčešće ide u paru ili manjoj skupini prijatelja

    U pratnji partnera, u postotku većem od 60%, na festivale najčešće odlaze pripadnici dobne skupine 30+ među kojima najviše Slavonci (72%). Pripadnici najmlađe skupine ispitanika od 18 do 29 godina najčešće odlaze na festivale u manjoj skupini prijatelja. Sljedeća skupina ispitanika, 30-49 godina, češće putuje u društvu članova obitelji.

    Sve češće se produžuje ostanak u destinaciji održavanja festivala

    U porastu je korištenje smještaja za vrijeme festivala. Stariji ispitanici (50-55 god.) češće biraju hotelski smještaj, kao i oni s višim primanjima. Najmlađi ispitanici preferiraju smještaj u apartmanima i festivalskim kampovima.

    Čak 40% ispitanika ostaje na destinaciji i nakon završetka festivala, dan do dva.

    Online istraživanje MasterIndex provedeno je među korisnicima kartica u dobi 18-55 godina u Hrvatskoj, a proveo ga je Mastercard u suradnji s agencijom za istraživanje tržišta Improve.

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Ovog rujna svi putevi vode u Virovitičko-podravsku županiju na ekskluzivni festival vina i zalogaja. Ovogodišnje izdanje od 7. do 28. rujna organizira se na najljepšim lokacijama Slavonije i Podravine

    Najavljeno četvrto izdanje najiščekivanijeg vinskog festivala Slavonija i Podravina, wine not!?

    Prvi susret ovogodišnjeg Festivala vina i zalogaja Slavonija i Podravina, wine not?!, zakazan je za 7. rujna. Otvara se Vinskim Više…

    Panonski festival knjige nastavlja nuditi bogat i zanimljivi program za djecu za mlade koji i drugog dana Festivala obiluje raznovrsnim radionicama, pričaonicama i predstavljanjima knjiga

    Drugog dana PFK-a neće padati snijeg, najavio je Zoran Vakula!

    Panonski festival knjige nastavlja nuditi bogat i zanimljivi program za djecu za mlade koji i drugog dana Festivala obiluje raznovrsnim Više…

    Više od 500 različitih programa za bezbroj nezaboravnih doživljaja najbolja su pozivnica za doći na Špancirfest, koji počinje 18. kolovoza i traje sve do 27. kolovoza.

    [FOTO] Najbolja zabava za kraj ljeta, Gdje? Na Špancirfestu!

    Jeste li spremni za najbolju zabavu za kraj ljeta? Svi putevi, već tradicionalno, u drugom dijelu kolovoza vode u Varaždin, Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    U proteklih 29 godina nagrađeno je više od 660 studenata osječkoga Sveučilišta novčanim nagradama (ove godine 200,00 eura) i posebnim pisanim priznanjem

    Lions club Osijek dodijelio nagrade najboljim studentima

    Tijekom dva sajamska dana zainteresirani će moći posjetiti ukupno osam radionica sljubljivanja vina i hrane

    [FOTO] Deseti WineOS donosi još više radionica i stručnih predavanja

    S više od tri desetljeća iza sebe, Crni Petar i dalje donosi svjež zvuk koji spaja nostalgični duh osječke glazbene scene s modernim rock elementima

    Crni Petar predstavlja novi singl: “Kuća od snova”