ŽIVOT

47% Hrvata posjećuje festivale

Veliko istraživanje: Koji su festivali najpopularniji, na što se najviše troši, koliko dugo se ostaje, s kim se ide...

    Objavljeno 29.06.2019
    Ivona Amidžić

    Nakon festivalskog booma u Hrvatskoj koji je vrhunac doživio 2018. godine, prema rezultatima istraživanja MasterIndex provedenog u svibnju ove godine u Hrvatskoj, interes ispitanika za festivale je u opadanju (11% u odnosu na 2018. godinu). Tako festivale danas posjećuje ukupno 47% ispitanika – 39% bira one u Hrvatskoj, dok se 8% odlučuje za festivale u inozemstvu.

    Festivalska scena sve više zanima žene, a i dalje ih u najvećem broju posjećuju mladi u dobi 18-29 godina (45%) te visokoobrazovani (47%). Interes za festivale u inozemstvu nije se znatno povećao.

    Ulični festivali i dalje uvjerljivo najpopularniji

    Ispitanici i dalje najčešće posjećuju ulične festivale (44%) koje po popularnosti slijede festivali pop glazbe (30%), rock i metal glazbe (29%), gastronomski festivali (25%), festivali elektroničke glazbe (24%) te razne druge kulturne manifestacije.

    Ulični festivali popularniji su među starijim ispitanicima nego mladima, a najveći broj posjeta uličnim festivalima je među ispitanicima bez prihoda ili s niskim prihodima.

    Festivale elektronske i alternativne glazbe najčešće posjećuju mladi

    Festivale pop glazbe najčešće posjećuje najmlađa skupina ispitanika (40% njih), među kojima prednjače žene (37% žena odlučuje se za pop festivale, a po popularnosti među glazbenim festivalima slijede rock i elektronski festivali).

    Festivale elektronske i alternativne glazbe najčešće posjećuju ispitanici od 18 do 39 godina (33% te 24%), dok su festivali s tematikom kulturne baštine najpopularniji među ispitanicima starijima od 50 godina (33%).

    Dokumentarni, tematski i festivali alternativnih, low-budget filmova su slabije posjećeni (8%, 7%, 3%).

    Uz trošak i program, vremenske prilike najbitniji su element prilikom odluke o posjeti festivalu

    Trošak je najbitniji kriterij za odluku o posjetu festivalu među ispitanicima u dobi 18-29 godina te onima u dobi 30-39 godina, a posebno među ženskim ispitanicima.

    Trošak je, očekivano, glavni kriterij pri odluci o posjetu festivalima među ispitanicima koji nemaju prihoda (80%), a među onima s prihodima do 2.800 kn postotak je još veći (87%).

    Ispitanicima starijima od 55 godina, muškarcima te stanovnicima Like, Korduna i Banovine i sjeverne Hrvatske bitna je i atmosfera na festivalu. Vremenske prilike i godišnje doba postaju sve bitniji kriterij, posebice najstarijoj skupini ispitanika te Slavoncima.

    Na festivalima se troši na hranu i piće, u porastu je potrošnja za smještaj

    Čak 93% ispitanika koji posjećuju festivale konzumira neku vrstu pića, a 80% na festivalima troši i na hranu. Bitna je stavka u budžetu i prijevoz.

    Suveniri i memorabilije (28%), duhanski proizvodi (21%) i turističke atrakcije na lokaciji festivala (19%) u manjim postocima predstavljaju dodatne troškove za vrijeme festivala.

    Potrošnja je slična kao i prošle godine – većina ispitanika na festivalu potroši do 500 kn (60%), dok 17% njih potroši više od 1000 kn po festivalu.

    Na festivale se najčešće ide u paru ili manjoj skupini prijatelja

    U pratnji partnera, u postotku većem od 60%, na festivale najčešće odlaze pripadnici dobne skupine 30+ među kojima najviše Slavonci (72%). Pripadnici najmlađe skupine ispitanika od 18 do 29 godina najčešće odlaze na festivale u manjoj skupini prijatelja. Sljedeća skupina ispitanika, 30-49 godina, češće putuje u društvu članova obitelji.

    Sve češće se produžuje ostanak u destinaciji održavanja festivala

    U porastu je korištenje smještaja za vrijeme festivala. Stariji ispitanici (50-55 god.) češće biraju hotelski smještaj, kao i oni s višim primanjima. Najmlađi ispitanici preferiraju smještaj u apartmanima i festivalskim kampovima.

    Čak 40% ispitanika ostaje na destinaciji i nakon završetka festivala, dan do dva.

    Online istraživanje MasterIndex provedeno je među korisnicima kartica u dobi 18-55 godina u Hrvatskoj, a proveo ga je Mastercard u suradnji s agencijom za istraživanje tržišta Improve.

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Ovaj jedinstveni događaj okuplja gotovo sva najveća imena iz Hrvatske i regije – čak deset vrhunskih komičara stiže u Osijek

    U Osijeku se sprema prvi veliki stand-up spektakl: “Ništa ozbiljno” koji okuplja gotovo svih 10 najboljih hrvatskih komičara

    Osijek se priprema za povijesni trenutak – 5. i 6. prosinca 2025. godine u dvorani Jug 2 održat će se Više…

    Okupljanje sudionika s područja cijele Hrvatske je u petak, 30.5.2025. u 11 sati kod igrališta ZOO vrta odakle se kreće na turističku šetnju Osijekom

    Festival nordijskog hodanja u Osijeku i Baranji

    GSSR “SPORT ZA SVE” OSIJEK domaćin je prvog dana Festivala nordijskog hodanja koji će se 30.5.-01.6. održati u Osijeku i Više…

    Šest od 10 (58%) vlasnika kućnih ljubimaca otkriva da radije provode vrijeme sa svojim ljubimcima kada su pod stresom. Kućni ljubimci zauzimaju posebno mjesto u tim trenucima, ponekad čak i usporedivo s ulogom partnera, obitelji, djece ili prijatelja

    Šapice ispred partnera: kada su pod stresom ljudi preferiraju provoditi vrijeme sa svojim ljubimcima

    Šest od 10 (58%) vlasnika kućnih ljubimaca otkriva da radije provode vrijeme sa svojim ljubimcima kada su pod stresom. Kućni Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Izuzetno vedro nebo i minimalno svjetlosno zagađenje omogućili su svim prisutnima da uživaju u spektaklu fenomena koji se naziva i suze sv. Lovre

    Uz rekordan odaziv posjetitelja održana 3. Tiborjanstvena noć pod zvijezdama

    Obilježavanje su organizirali članovi Hrvatskog društva logoraša srpskih koncentracijskih logora (HDLSKL) kako bi podsjetili na 14. kolovoza 1992. godine kada je u Nemetinu oslobođeno 714 hrvatskih branitelja i civila, većinom branitelja Vukovara

    U Nemetinu obilježena 33. godišnjica najveće razmjene zarobljenika u Domovinskom ratu

    Požuri – prijave traju ograničeno, a samo pet sretnika dobit će priliku čuti kako Hilje pjeva baš njihovo ime

    Tvoje ime u Hiljson&Coca Cola hitu – uključi se u nagradnu igru sada!