ŽIVOT

47% Hrvata posjećuje festivale

Veliko istraživanje: Koji su festivali najpopularniji, na što se najviše troši, koliko dugo se ostaje, s kim se ide...

    Objavljeno 29.06.2019
    Ivona Amidžić

    Nakon festivalskog booma u Hrvatskoj koji je vrhunac doživio 2018. godine, prema rezultatima istraživanja MasterIndex provedenog u svibnju ove godine u Hrvatskoj, interes ispitanika za festivale je u opadanju (11% u odnosu na 2018. godinu). Tako festivale danas posjećuje ukupno 47% ispitanika – 39% bira one u Hrvatskoj, dok se 8% odlučuje za festivale u inozemstvu.

    Festivalska scena sve više zanima žene, a i dalje ih u najvećem broju posjećuju mladi u dobi 18-29 godina (45%) te visokoobrazovani (47%). Interes za festivale u inozemstvu nije se znatno povećao.

    Ulični festivali i dalje uvjerljivo najpopularniji

    Ispitanici i dalje najčešće posjećuju ulične festivale (44%) koje po popularnosti slijede festivali pop glazbe (30%), rock i metal glazbe (29%), gastronomski festivali (25%), festivali elektroničke glazbe (24%) te razne druge kulturne manifestacije.

    Ulični festivali popularniji su među starijim ispitanicima nego mladima, a najveći broj posjeta uličnim festivalima je među ispitanicima bez prihoda ili s niskim prihodima.

    Festivale elektronske i alternativne glazbe najčešće posjećuju mladi

    Festivale pop glazbe najčešće posjećuje najmlađa skupina ispitanika (40% njih), među kojima prednjače žene (37% žena odlučuje se za pop festivale, a po popularnosti među glazbenim festivalima slijede rock i elektronski festivali).

    Festivale elektronske i alternativne glazbe najčešće posjećuju ispitanici od 18 do 39 godina (33% te 24%), dok su festivali s tematikom kulturne baštine najpopularniji među ispitanicima starijima od 50 godina (33%).

    Dokumentarni, tematski i festivali alternativnih, low-budget filmova su slabije posjećeni (8%, 7%, 3%).

    Uz trošak i program, vremenske prilike najbitniji su element prilikom odluke o posjeti festivalu

    Trošak je najbitniji kriterij za odluku o posjetu festivalu među ispitanicima u dobi 18-29 godina te onima u dobi 30-39 godina, a posebno među ženskim ispitanicima.

    Trošak je, očekivano, glavni kriterij pri odluci o posjetu festivalima među ispitanicima koji nemaju prihoda (80%), a među onima s prihodima do 2.800 kn postotak je još veći (87%).

    Ispitanicima starijima od 55 godina, muškarcima te stanovnicima Like, Korduna i Banovine i sjeverne Hrvatske bitna je i atmosfera na festivalu. Vremenske prilike i godišnje doba postaju sve bitniji kriterij, posebice najstarijoj skupini ispitanika te Slavoncima.

    Na festivalima se troši na hranu i piće, u porastu je potrošnja za smještaj

    Čak 93% ispitanika koji posjećuju festivale konzumira neku vrstu pića, a 80% na festivalima troši i na hranu. Bitna je stavka u budžetu i prijevoz.

    Suveniri i memorabilije (28%), duhanski proizvodi (21%) i turističke atrakcije na lokaciji festivala (19%) u manjim postocima predstavljaju dodatne troškove za vrijeme festivala.

    Potrošnja je slična kao i prošle godine – većina ispitanika na festivalu potroši do 500 kn (60%), dok 17% njih potroši više od 1000 kn po festivalu.

    Na festivale se najčešće ide u paru ili manjoj skupini prijatelja

    U pratnji partnera, u postotku većem od 60%, na festivale najčešće odlaze pripadnici dobne skupine 30+ među kojima najviše Slavonci (72%). Pripadnici najmlađe skupine ispitanika od 18 do 29 godina najčešće odlaze na festivale u manjoj skupini prijatelja. Sljedeća skupina ispitanika, 30-49 godina, češće putuje u društvu članova obitelji.

    Sve češće se produžuje ostanak u destinaciji održavanja festivala

    U porastu je korištenje smještaja za vrijeme festivala. Stariji ispitanici (50-55 god.) češće biraju hotelski smještaj, kao i oni s višim primanjima. Najmlađi ispitanici preferiraju smještaj u apartmanima i festivalskim kampovima.

    Čak 40% ispitanika ostaje na destinaciji i nakon završetka festivala, dan do dva.

    Online istraživanje MasterIndex provedeno je među korisnicima kartica u dobi 18-55 godina u Hrvatskoj, a proveo ga je Mastercard u suradnji s agencijom za istraživanje tržišta Improve.

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Više od stotinu jedara plovilo secesijskim Zdencem. Tijekom vikenda, od 26. do 28. rujna na nekoliko lokacija u gradu Festival je donio bogat i raznovrstan program namijenjen djeci, mladima, obiteljima i široj zajednici

    [FOTO] 21. izdanje najvećeg kontinentalnog obiteljskog Festivala Zemlja bez granica

    21. izdanje obiteljskoga Festivala Zemlja bez granica pod manifestacijskim nazivom Jedrimo! završilo je u nedjelju, 28. rujna tradicionalnom utrkom građana Više…

    Novost ovogodišnjeg festivala je nulti, tzv. warm up dan u četvrtak 2.10., kad će se na Trgu Vatroslava Lisinskog održati program Beercuza i Street fooda

    Spavamo još 10 puta! HeadOnEast 2025. donosi nove doživljaje uz provjerenu formulu za dobar provod

    I ove godine priprema se jedna od najatraktivnijih manifestacija koja se održava u Osijeku – HeadOnEast festival koji je 2019. Više…

    Festival, koji je u proteklom desetljeću prerastao u prepoznatljiv brend zelenih inicijativa u gradu, okupio je izlagače, udruge i posjetitelje iz cijele Hrvatske, a glavna tema ovogodišnjeg izdanja bila je “Kreiraj, održi, poveži”

    [FOTO] 5. Plantida – Osijek je vodeći u Hrvatskoj po očuvanju okoliša, a edukacija djece ključ je uspjeha

    Zamjenik gradonačelnika Osijeka Dragan Vulin posjetio je u subotu peto izdanje ekološko–kreativnog festivala Plantida, održanog u Parku kralja Držislava u Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    „Naša kampanja temelji se na jednostavnoj, ali moćnoj poruci – Uz tebe sam. Jer svaka odluka o zdravlju lakša je kada znate da niste sami,“ poručila je Anita Bujanić, mag. pharm. iz Health Hub-a

    “UZ TEBE SAM”  – Vaša podrška nekome može značiti – život:  Podijelite i Vi riječ ohrabrenja oboljelima od raka dojke i prostate!

    Voliš putovanja, kvizove i dobru zabavu? Želiš otkriti kako besplatno istraživati Europu? Onda je ovaj kviz baš za tebe!

    Pub kviz “Put pod noge”

    Svaki korak koji sudionici naprave podsjetnik je da nestala djeca nikada ne smiju biti zaboravljena, a da broj za nestalu djecu 116 000 mora postati dio svijesti svakog građanina

    Find Me 2025 – svaki korak nosi poruku nade