ŽIVOT

47% Hrvata posjećuje festivale

Veliko istraživanje: Koji su festivali najpopularniji, na što se najviše troši, koliko dugo se ostaje, s kim se ide...

    Objavljeno 29.06.2019
    Ivona Amidžić

    Nakon festivalskog booma u Hrvatskoj koji je vrhunac doživio 2018. godine, prema rezultatima istraživanja MasterIndex provedenog u svibnju ove godine u Hrvatskoj, interes ispitanika za festivale je u opadanju (11% u odnosu na 2018. godinu). Tako festivale danas posjećuje ukupno 47% ispitanika – 39% bira one u Hrvatskoj, dok se 8% odlučuje za festivale u inozemstvu.

    Festivalska scena sve više zanima žene, a i dalje ih u najvećem broju posjećuju mladi u dobi 18-29 godina (45%) te visokoobrazovani (47%). Interes za festivale u inozemstvu nije se znatno povećao.

    Ulični festivali i dalje uvjerljivo najpopularniji

    Ispitanici i dalje najčešće posjećuju ulične festivale (44%) koje po popularnosti slijede festivali pop glazbe (30%), rock i metal glazbe (29%), gastronomski festivali (25%), festivali elektroničke glazbe (24%) te razne druge kulturne manifestacije.

    Ulični festivali popularniji su među starijim ispitanicima nego mladima, a najveći broj posjeta uličnim festivalima je među ispitanicima bez prihoda ili s niskim prihodima.

    Festivale elektronske i alternativne glazbe najčešće posjećuju mladi

    Festivale pop glazbe najčešće posjećuje najmlađa skupina ispitanika (40% njih), među kojima prednjače žene (37% žena odlučuje se za pop festivale, a po popularnosti među glazbenim festivalima slijede rock i elektronski festivali).

    Festivale elektronske i alternativne glazbe najčešće posjećuju ispitanici od 18 do 39 godina (33% te 24%), dok su festivali s tematikom kulturne baštine najpopularniji među ispitanicima starijima od 50 godina (33%).

    Dokumentarni, tematski i festivali alternativnih, low-budget filmova su slabije posjećeni (8%, 7%, 3%).

    Uz trošak i program, vremenske prilike najbitniji su element prilikom odluke o posjeti festivalu

    Trošak je najbitniji kriterij za odluku o posjetu festivalu među ispitanicima u dobi 18-29 godina te onima u dobi 30-39 godina, a posebno među ženskim ispitanicima.

    Trošak je, očekivano, glavni kriterij pri odluci o posjetu festivalima među ispitanicima koji nemaju prihoda (80%), a među onima s prihodima do 2.800 kn postotak je još veći (87%).

    Ispitanicima starijima od 55 godina, muškarcima te stanovnicima Like, Korduna i Banovine i sjeverne Hrvatske bitna je i atmosfera na festivalu. Vremenske prilike i godišnje doba postaju sve bitniji kriterij, posebice najstarijoj skupini ispitanika te Slavoncima.

    Na festivalima se troši na hranu i piće, u porastu je potrošnja za smještaj

    Čak 93% ispitanika koji posjećuju festivale konzumira neku vrstu pića, a 80% na festivalima troši i na hranu. Bitna je stavka u budžetu i prijevoz.

    Suveniri i memorabilije (28%), duhanski proizvodi (21%) i turističke atrakcije na lokaciji festivala (19%) u manjim postocima predstavljaju dodatne troškove za vrijeme festivala.

    Potrošnja je slična kao i prošle godine – većina ispitanika na festivalu potroši do 500 kn (60%), dok 17% njih potroši više od 1000 kn po festivalu.

    Na festivale se najčešće ide u paru ili manjoj skupini prijatelja

    U pratnji partnera, u postotku većem od 60%, na festivale najčešće odlaze pripadnici dobne skupine 30+ među kojima najviše Slavonci (72%). Pripadnici najmlađe skupine ispitanika od 18 do 29 godina najčešće odlaze na festivale u manjoj skupini prijatelja. Sljedeća skupina ispitanika, 30-49 godina, češće putuje u društvu članova obitelji.

    Sve češće se produžuje ostanak u destinaciji održavanja festivala

    U porastu je korištenje smještaja za vrijeme festivala. Stariji ispitanici (50-55 god.) češće biraju hotelski smještaj, kao i oni s višim primanjima. Najmlađi ispitanici preferiraju smještaj u apartmanima i festivalskim kampovima.

    Čak 40% ispitanika ostaje na destinaciji i nakon završetka festivala, dan do dva.

    Online istraživanje MasterIndex provedeno je među korisnicima kartica u dobi 18-55 godina u Hrvatskoj, a proveo ga je Mastercard u suradnji s agencijom za istraživanje tržišta Improve.

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Ova Konferencija bit će odlična prilika da svi oni koji se bave obrazovanjem djece, pronađu znanja i informacije o filmu i načinima na koji oni mogu pozitivno utjecati na razvoj djece

    U Zagrebu se po prvi puta održava konferencija koja će vas naučiti sve o filmskoj pismenosti

    Gledaju li naša djeca filmove primjerene svojoj dobi? Imaju li razvijeno kritičko mišljenje? Jesu li filmski pismeni? Odgovore na ova Više…

    Ovaj festival slavi čaroliju riječi, kreativnost i snagu pripovijedanja, stvarajući prostor za sve generacije da uživaju u čaroliji priča i povežu se kroz umjetnost pripovijedanja

    [NAJAVA] Festival pripovijedanja „Zaiskri pričom”

    U petak i subotu, 11. i 12. travnja 2025., Hrvatski dom u Josipovcu bit će domaćin jedinstvenog kulturnog događaja – Više…

    Ovog rujna svi putevi vode u Virovitičko-podravsku županiju na ekskluzivni festival vina i zalogaja. Ovogodišnje izdanje od 7. do 28. rujna organizira se na najljepšim lokacijama Slavonije i Podravine

    Najavljeno četvrto izdanje najiščekivanijeg vinskog festivala Slavonija i Podravina, wine not!?

    Prvi susret ovogodišnjeg Festivala vina i zalogaja Slavonija i Podravina, wine not?!, zakazan je za 7. rujna. Otvara se Vinskim Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Postoji li bolja pozivnica za posjet Baranji od čistog zraka, zelenila koje buja, sunčanih dana, vrhunskog vina, ugodnog društva i nezaboravne zabave?

    [NAJAVA] Vinatlon – najbolje od Baranje! Vrhunska vinska zabava koju ove godine ne smijete propustiti!

    Od sada je dostupan pretraga Kliničkog zavoda za laboratorijsku dijagnostiku

    Obavijest o dostupnosti kataloga pretraga Kliničkog zavoda za laboratorijsku dijagnostiku

    Stres postaje neizostavni dio našeg radnog dana, a dugoročna izloženost stresu povećava potrebe organizma za hranjivim tvarima. Odsutnošću raznolikosti u prehrani i učestalim preskakanjem obroka često osjetimo iscrpljenost, manjak apetita, lošu probavu što značajno može utjecati na našu tjelesnu masu

    „Uloga pravilne prehrane i tjelesne aktivnosti u radnom okruženju“ – novi seminar za poduzetnike u organizaciji OBŽ