ŽIVOT

Turističke zajednice deset županija surađuju na projektu “Okusi hrvatske tradicije”

Radi se na promociji domaće i tradicionalne kuhinje te namirnica

Objavljeno 29.05.2020
Ivona Amidžić

Turističke zajednice deset županija potpisale su u Lokšinom dolu kod Jastrebarskog sporazum o suradnji na razvoju i realizaciji projekta “Okusi hrvatske tradicije” kojim se promovira domaća i tradicionalna kuhinja te namirnice.

Projekt “Okusi hrvatske tradicije” već nekoliko godina u suradnji s restoranima i turističkim zajednicama po cijeloj Hrvatskoj provodi varaždinska destinacijska tvrtka DMK Vall042, čiji je osnivač i voditelj tog projekta Borislav Šimenc naglasio da je trenutno u tom projekti više od 130 restorana koji nude domaću kuhinju.

“Svi oni i nose znak “Okusi hrvatske…”, koji gostima jamči da je u tim objektima dnevno najmanje dva tradicijska jela s prilogom i najmanje šest etiketa lokalnog pića, od domaćih namirnica i proizvoda”, kazao je Šimenc, dodajući da svi koji su u to uključeni, i ugostiteljski objekti i turističke zajednice, su umrežene i planiraju i zajednički tržišni nastup te edukativne, promotivne i marketinške aktivnosti s ciljem boljeg pozicioniranje Hrvatske kao bogate, raznolike i specifične gastronomske i enološke destinacije.

Domaćin današnjem potpisivanju bila je Turistička zajednica Zagrebačke županije, također potpisnica, čija je direktorica Ivana Alilović naglasila kako očekuje da i to ojača prepoznatljivost pa i kvalitetu ugostiteljske i gastro ponude u Županiji.

“U Zagrebačkoj županiji se odavno njeguje i čuva kulinarska tradicija, a to može biti i njezina komparativna prednost i element veće konkurentnosti ponude, s obzirom da se takva hrana sve više traži”, istaknula je Alilović, dodajući da je trenutno iz te Županije u projektu “Okusi hrvatske tradicije” 14 restorana, među kojima i Vinogradsrska kuća Braje u kojemu je sporazum potpisan.

Vlasnik tog restorana i OPG-a Braje Robert Braje poručio je da mu je drago što je njegov objekt u tome te da kod njih “nema lažne priče ‘od polja do stola’, već su sve namirnice ili vlastiti proizvod ili proizvodi lokalnih OPG-ova”.

Alilović je kazala i da je današnji sporazum do sada najveća ostvarena programska suradnja u okviru sustava turističkih zajednica, a najavila je da će sve promotivne aktivnosti TZ Zagrebačke županije provoditi pod sloganom “zeleno-održivo-sigurno”, kao i da uskoro pokreću kampanju za domaće tržište pod nazivom “Odmor nikad bliži”.

Pomoćnica ministra turizma Monika Udovičić rekla je da istraživanja pokazuju da gastronomija i enologija imaju sve veću važnost za turiste, te da ih trećina to ističu kao glavni ili vrlo važan motiv dolaska u Hrvatsku.

“Taj je motiv je još važniji za kontinentalni turizam, a gastronomija znatno povećava potrošnju, tako da jedan turist na moru prosječno potroši 93 eura po danu, dok je taj iznos na kontinentu 113 eura”, iznijela je podatke Udovičić, ustvrdivši i da gosti žele potrošiti i nešto više novaca na nešto autohtono.

Govoreći najnovije informacije o bukingu, Udovičić je kazala kako “buking ne opada, a rezervacije za srpanj i kolovoz još uvijek stoje, što je vrlo dobro”.

Najavila je da će sutra će biti puštena u ‘promet’ jedna aplikacija putem koje će svi gosti iz EU-a koji dolaze u Hrvatsku moći kod kuće ispuniti jedan upitnik s podacima gdje su rezervirali smještaj, svoje kontakt podatke, da bi ih se u slučaju negativne situacije epidemiolozi i policija u Hrvatskoj mogli pronaći.

“To je važno za veću sigurnost i doprinosi spašavanju turističke sezone u uvjetima javnozdravstvene krize”, ocijenila je Udovičić.

(Hina)

foto: pixabay (ilustracija)

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

Kada broj prometnih nesreća podijelimo s brojem stanovnika po županija dolazimo do podatka u kojoj se županiji nalaze najbolji, a u kojoj najgori vozači u Hrvatskoj

Gdje su u Hrvatskoj najbolji, a gdje najbolji vozači?

Gdje su na toj tablici nalaze vozači iz Slavonije i koja slavonska županija ima najgore vozače? Iako proizvođači automobila sve Više…

Ilok – grad koji će od 19. do 22. siječnja 2024. ugostiti više od 3500 posjetitelja tih će siječanjskih dana posebno živjeti svoju dugogodišnju tradiciju.

Tijekom siječnja jedan gradić na istoku Hrvatske postaje prava zimska destinacija za sve vinoljupce – saznajte koji

Nakon što se ugase sve blagdanske lampice i polako izblijedi sva božićno-novogodišnja čarolija i tek kada pomislimo da nam slijedi Više…

U nastavku teksta donosimo neke od originalnih, inovativnih i uzbudljivih destinacija koje ove jeseni nude gastro iskustvo za pamćenje.

Jesenski gastro vodič uz koje je odabir najboljih restorana mačji kašalj

Regionalna restoranska scena dinamično je dočekala jesensko razdoblje, a tom svjedoči niz odličnih restorana, bistroa, vinarija i barova koji nude Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

Iločke zidine su najveći i najbolje očuvan fortifikacijski kompleks u kontinentalnoj Hrvatskoj. Obilazak obnovljenih zidina, radionice za djecu, izložbu u Muzeju grada Iloka i otvorena vrata iločkih vinarija, posjetitelji se od 17 sati u petak, subotu i nedjelju mogu i besplatno voziti turističkim vlakićem na ruti Stari podrum – Principovac – Stari podrum

[FOTO] Dobra ideja za izlet – Iločke zidine otvorene, posjetitelje do nedjelje očekuje bogat program

Iz Udruge kažu da će biti još šareniji, veseliji nego travanjski, a da ćete moći pronaći odlične stvari za sebe ili sebi drage osobe - odjeću, obuću, knjige, ploče, nakit...

Posh store – svibanjsko izdanje!

Cipelcugom po osječkim storytelling turama. Ima ih ukupno četiri u šest izvedbi. Na ovaj način se promovira kultura grada Osijeka ali i šetanje po našem lijepom gradu

Cipelcugom po Osijeku u svibnju