GOSPODARSTVO

Vladine upute u slučaju stranih turista zaraženih koronavirusom neadekvatne

"Kašnjenje s objavom preporuka u trenutku kada imamo više od 150.000 stranih državljana dnevno u zemlji, nije dobra vijest"

    Objavljeno 22.06.2020
    Ivona Amidžić

    HZJZ je tek tri tjedna nakon “otvaranja“ granica za strane turiste donio upute za turističke djelatnike u slučaju da su njihovi gosti pozitivni na Covid-19. No i s ovakvim uputama, malo toga je jasno. Točnije, jasno je jedino da konkretnog plana za takve goste nema.

    Hrvatski zavod za javno zdravstvo 19. lipnja objavio je Postupak kod pojave bolesti u gosta u turističkom smještajnom objektu u vrijeme pandemije COVID-19. Dakle, tek tri tjedna od otvaranja hrvatskih granica za ulazak stranih državljana! Ako smo u prevenciji širenja bolesti na početku pandemije bili brzi i efikasni, kod otvaranja granica i pripreme za ulazak turista, očito nismo na toj razini. Kašnjenje s objavom preporuka u trenutku kada imamo više od 150.000 stranih državljana dnevno u zemlji, nije dobra vijest.

    Sve ostaje na lokalnoj razini

    U Postupku ne piše ništa o glavnom problemu – gdje će iznajmljivač apartmana sa svojim gostima u slučaju zaraze virusom COVID-19? HZJZ problem spušta na lokalnu razinu, na jedinice lokalne samouprave i lokalne stožere civilne zaštite. I dok se županije, gradovi i lokalni stožeri CZ dogovaraju i smišljaju na koji način organizirati sve, briga zapravo ostaje na samom iznajmljivaču.

    Oni bi morali, kao i veći turistički kompleksi, sada, na brzinu organizirati turističke ambulante. Organizirati znači ne samo osigurati prostor i opremu, već i angažirati i liječničke timove, osigurati im smještaj i plaću te posebnu zaštitnu opremu i dijagnostiku za Covid-19. Za mnoge od 555 jedinica lokalne samouprave, to je naprosto nemoguće! Bilo bi mnogo racionalnije da se, naravno ranije, ojačalo kapacitete postojećih subregionalnih domova zdravlja.

    “Regionalni i lokalni stožeri civilne zaštite zajedno s regionalnim i lokalnim jedinicama samouprave moraju organizirati izolaciju/karantenu za oboljele od COVIDA. Bilo bi primjerenije da su takvi centri za izolaciju, karantenu uspostavljeni na jednome mjestu za cijelu regiju, kao što je to bilo i u akutnoj fazi epidemije”, rekao je Nedo Pinezić, koordinator Pododbora za male iznajmljivače udruge Glas Poduzetnika.

    Dodaje kako se ovakvim naputkom stvara nepotrebna zbrka i gubi se dragocjeno vrijeme. Sposobnost organiziranja je umanjena. Prema naputku HZJZ zaposlenik, odnosno osoba u domaćinstvu u kojem se pruža usluga smještaja, a koji su bili u bliskom kontaktu s potvrđeno inficiranom osobom, moraju biti podvrgnuti izolaciji u domu ili organiziranoj izolacijskoj jedinici.

    Navodi nekoliko problema…

    “Prvo, tko će odlučiti što je to bliski kontakt ako se poštuju protuepidemijske mjere u smještajnom objektu? Drugo, izolacija zaposlenika i domaćina u smještaju je loše rješenje. Prvo zbog toga što se kroz čak dva tjedna provlači sumnja u zarazu pa će takav objekt napustiti svi ostali turisti. Drugo, te osobe neće moći raditi pa će šteta za njih i domaćinstvo, ugostiteljski objekt biti velika. Treće, pokazat će se da pridržavanje protuepidemijskih mjera nema učinka, da je boravak nesiguran, a turistički promet nemoguć. Jedino ispravno rješenje bilo bi testiranje takvih suspektnih zaposlenika i djelatnika na prisustvo virusa Covid 19”, završio je Pinezić.

    Turistički djelatnici ostaju i dalje zabrinuti i s bezbroj pitanja

    “Dakle, 21. lipnja, s 150.000 turista, otvorenim granicama, u samoj sezoni, i dalje nitko nije odgovorio na ključna pitanja. Što ja, iznajmljivač apartmana trebam napraviti već danas ako se ustanovi da mi je gost zaražen koronom? Gdje ću s njegovom obitelji? Je li organiziran smještaj za njih? Koliko traje cijeli postupak? Moram li i ja kao iznajmljivač biti u samoizolaciji jer sam bio u kontaktu sa zaraženima? Tko će im onda donositi doručak, ručak i večeru, iako nemam pansion i uopće registriranu djelatnost usluživanja hrane i pića? Što sa gostima u ostalim apartmanima? Moraju li i oni u samoizolaciju? Hranim li i njih u isto vrijeme? Što sa gostom koji je već sutra rezervirao taj isti apartman ali ne može doći jer je smještaj i dalje zauzet? Što da uopće odgovorim svojim potencijalnim, budućim gostima kada mi postave ovakvo pitanje?“ navodila je Gordana Fabijanić iz Odbora za turizam UGP-a.

    Ako smo turistička destinacija, ako smo “otvorili” sezonu, ako nam pristižu gosti, ako imamo najave i rezervacije, ako smo otvorili granice, onda smo već i prije sezone trebali točno utvrditi hodogram, kriterije s jasnim i preciznim procedurama rješavanja problema sa zaraženim gostom i njegovom obitelji iz apartmana, hotela, kampova.

    Gost se mora osjećati sigurno! Gost mora znati da će u slučaju zaraze imati medicinsku skrb, da će njegova obitelj biti smještena na točno određenoj lokaciji za vrijeme trajanja izolacije, da će sigurno moći napustiti zemlju u suradnji sa svim relevantnim službama. I svi ti podaci i upute su već morali biti glavna, stalna i najvažnija obavijest na svakoj web stranici svih turističkih zajednica, Ministarstva turizma i svim relevantnim portalima koje gosti i inače posjećuju tražeći upravo ovakve informacije.

    No to se nije dogodilo! Štoviše, i po recentnim događajima na teniskom turniru u Zadru, vidimo kakvim kaosom rezultira izostanak jasnih uputa.

    foto: screenshot

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Jedna od tema predavanja bila je kartična naplata napojnica, što je tek nedavno postalo aktualno u Hrvatskoj, dok se u Sloveniji provodi već dvije godine. Udruženje predložilo i uvođenje sustava e-vinjeta za djelatnike, a kupnjom iste pokrili bi se svi troškovi i doprinosi prema državi za te radnike.

    Hoće li enormna poskupljenja i nedostatak radne snage baciti ugostitelje na koljena? Zagrebački ugostitelji uputili nove zahtjeve prema Gradu Zagrebu i Vladi RH

    Forum zagrebačkih ugostitelja 2023., koji bilježi petnaestu obljetnicu djelovanja i ove je godine okupio u zagrebačkom hotelu Esplanade ugostitelje i Više…

    Najveće iznenađenje jest da je tijekom srpnja ostvaren najveći broj noćenja do sada u 2023. godini

    Rekordan turistički srpanj u Osječko-baranjskoj županiji

    Osječko-baranjska županija posljednjih godina u kontinuitetu bilježi izvrsne turističke rezultate. Rezultat je to kontinuiranog rada na razvoju destinacije kroz Turističku Više…

    Ugostitelji su u posljednjih šest godina doživjeli prvo i jedino dupliranje PDV-a, poskupljenje ulaznih troškova namirnica je od 60 do 100%, poskupljenje energenata od 400%

    Prijeti li Hrvatskoj zatvaranje velikog broja ugostiteljskih objekata?

    Zagrebački hotel Esplanade bio je domaćin Forumu zagrebačkih ugostitelja, na kojem je uz uvažene stručnjake te predstavnike državnih institucija i Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Kao rezultat sporazuma, Zagreb, Split, Rijeka, Osijek i Varaždin će dobiti smjernice za širenje društvenih i pristupačnih stambenih rješenja, prilagođene lokalnim potrebama

    Grad Osijek sklopio sporazum s Europskom investicijskom bankom za podršku razvoju priuštivog stanovanja

    Ova neobična pekarska delicija, koja je već neko vrijeme glavna zvijezda svjetskih društvenih mreža, nije samo oku privlačna, već obećava i pravu eksploziju okusa

    Probali smo cube kroasan: Viralni hit koji je osvojio svijet, stigao je u Mlinar!

    Ako želite brzo pronaći posao, pogledajte naše preporuke i otkrijte 10 pozicija koje su pažljivo naglašene za vas ovaj tjedan!

    Tjedna ponuda slobodnih radnih mjesta, pogledajte što se nudi