Građani ove godine sve rjeđe odlaze jesti u restorane
Iako se u restorane sada odlazi rjeđe, a cijena ima sve veći utjecaj, ipak oni koji to čine i dalje pritom troše otprilike isto kao prije
Zbog pandemije i izbjegavanja većih okupljanja te financijskih razloga građani ove godine sve rjeđe odlaze jesti u restorane, ali raste broj onih koji hranu iz restorana online naručuju za doma, pokazuje istraživanje MasterIndex o navikama posjećivanja restorana provedeno u rujnu i listopadu ove godine.
Od tisuću ispitanika od 18 do 55 godina-sudionika tog istraživanja koje je za kompaniju Mastercard provela agencija Improve, 65 posto ispitanih kazalo je da zbog pandemije rjeđe odlazi u restorane, iako su nakon proljetnog zatvaranja otvoreni već nekoliko mjeseci i posluju u skladu s novim epidemiološkim okvirima.
Nešto više od 60 posto ispitanih kao razlog za manji posjet restoranima navela je izbjegavanje većih okupljanja, za 44 posto je to financijska neizvjesnost i briga za vlastite financije, dok je za svakog četvrtog to određena bojazan da se restorani ne pridržavaju ili ne mogu ispuniti propisane epidemiološke mjere.
Iako se u restorane sada odlazi rjeđe, a cijena ima sve veći utjecaj, ipak oni koji to čine i dalje pritom troše otprilike isto kao prije, odnosno njihova okvirna mjesečna potrošnja se kreće između 200 i 500 kuna, a više od tisuću kuna mjesečno u tim objektima troše oni s većim mjesečnim primanjima, većinom osobe između 40 i 49 godina.
Gotovo 60 posto ispitanih istaknulo je da ove godine rjeđe ili gotovo nikada ne odlazi u restorane na poslovne sastanke, a kod većine ili 80 posto koji posjećuju restorane usmena preporuka je i dalje među najvažnijima za odabir restorana, kao i u lanjskom istraživanju, kada je to bila najvažnije za gotovo 90 posto ispitanih.
Online recenzije na popularnim platformama (TripAdvisor, Facebook, Google) nešto su važnije za mlađe ispitanike, poput onih od 18 do 39 godina, a istraživanje je pokazalo i da raste broj onih koji hranu naručuju online, kao i broj onih koji fizički posjećuju i online naručuju iz sebi lokacijski bližih restorana.
Broj onih koji koriste usluge online servisa za restorana tako je u odnosu na lani povećan za 55 posto, a za čak 93 posto onih koji odlučuju jesti u restoranu ili naručiti iz njih hranu i dalje je najvažnija kvaliteta.
(Hina)
foto: unsplash
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?