ŽIVOT

Novo istraživanje: Više od trećine Hrvata ne namjerava se cijepiti

Namjera cijepljenja je podjednaka: 36% građana ne namjerava se cijepiti, 34% se planira ili se već cijepilo, a ostalih 30% još ne zna.

    Objavljeno 23.01.2021
    Darija Kovačić

    Agencija Hendal provela je istraživanje o stavovima i ponašanju građana u vremenu epidemije koronavirusa, piše Index.

    Strah građana od zaraze covidom-19 značajno se smanjuje u siječnju, pokazalo je istraživanje.

    Nakon najvišeg straha od zaraze zabilježenog u studenom te pada u prosincu, zabrinutost zbog zaraze nastavlja sa značajnim padom i u siječnju (od 48% u studenom i 43% u prosincu na 31% u siječnju).

    Nakon kontinuiranog pada zadovoljstvom rada vlade i mjerodavnih službi u borbi protiv suzbijanja epidemije covida-19, u siječnju bilježimo blago povećanje zadovoljstva, a preko polovice građana ne podržava odluku o nastavku zatvaranja ugostiteljskih objekata.

    Nakon najnižeg zadovoljstva radom vlade i mjerodavnih u borbi protiv suzbijanja epidemije covida-19 u studenom, u siječnju bilježimo blago povećanje zadovoljstva: 2.68 naspram 2.50 u prosincu (te 2.44 u studenom, 2.64 u listopadu, 2.79 u rujnu, 2.87 u kolovozu, 2.94 u srpnju, 3.15 u lipnju, 3.63 u svibnju, 3.75 u travnju i 4.02 ožujku).

    Slabije zadovoljstvo radom mjerodavnih službi vidljivo je i u podatku da preko polovice građana (53%) ne podržava odluku Stožera o nastavku zatvaranja ugostiteljskih objekata.

    Građani su još prilično neodlučni vezano za cjepivo.

    Trećina ih je neutralna po pitanju povjerenja u cjepiva, uz ipak veći udio onih koji nemaju povjerenja. Podjednak je i udio onih koji se ne namjeravaju cijepiti i onih koji se namjeravaju ili su se već cijepili.

    39% građana nema povjerenja u nova cjepiva, 34% posto je neutralno po tom pitanju, a 27% vjeruje novim cjepivima.

    Namjera cijepljenja je podjednaka: 36% građana ne namjerava se cijepiti, 34% se planira ili se već cijepilo, a ostalih 30% još ne zna.

    Kod većine građana, potres nije izazvao dodatnu zabrinutost zbog epidemije covida-19.

    Iako su nas istovremeno zadesile dvije velike ugroze (covid-19 i potres u Sisačko-moslavačkoj županiji), 52% građana navodi kako potres nije nikako djelovao na njihovu zabrinutost oko epidemije, dok ih je 28% nakon potresa još zabrinutije oko epidemije.

    Istraživanje je provedeno na nacionalno reprezentativnom uzorku od 500 građana Hrvatske sredinom siječnja 2021.

    Foto: unsplash

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Riječ je o istraživanju provedenom na nacionalnom reprezentativnom uzorku od 1727 učenika viših razreda osnovnih škola iz svih županija Republike Hrvatske

    Djeca žele promjene: Nacionalno istraživanje otkrilo zabrinjavajuće obrasce nasilja i digitalnih rizika među osnovnoškolcima

    Danas (10. studenog 2025. godine) u prostorijama Centra za sigurniji Internet predstavljeni su rezultati nacionalnog istraživanja deSHAME 3, koje nosi Više…

    Šest od 10 (58%) vlasnika kućnih ljubimaca otkriva da radije provode vrijeme sa svojim ljubimcima kada su pod stresom. Kućni ljubimci zauzimaju posebno mjesto u tim trenucima, ponekad čak i usporedivo s ulogom partnera, obitelji, djece ili prijatelja

    Šapice ispred partnera: kada su pod stresom ljudi preferiraju provoditi vrijeme sa svojim ljubimcima

    Šest od 10 (58%) vlasnika kućnih ljubimaca otkriva da radije provode vrijeme sa svojim ljubimcima kada su pod stresom. Kućni Više…

    Ova Konferencija bit će odlična prilika da svi oni koji se bave obrazovanjem djece, pronađu znanja i informacije o filmu i načinima na koji oni mogu pozitivno utjecati na razvoj djece

    U Zagrebu se po prvi puta održava konferencija koja će vas naučiti sve o filmskoj pismenosti

    Gledaju li naša djeca filmove primjerene svojoj dobi? Imaju li razvijeno kritičko mišljenje? Jesu li filmski pismeni? Odgovore na ova Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Inicijativu su pokrenuli studenti sa željom da stečena znanja i iskustva tijekom studija prenesu u događaj koji će biti primjer i poticaj za širenje studentskog djelovanja i poticanje kreativnih realizacija u budućnosti

    Prvi Student Media Fest otvara prostor za rasprave, razmjene iskustava i dodatno unaprjeđenja znanja iz područja medija i komunikacija

    U natjecanju je sudjelovalo 14 timova različitih studijskih smjerova, a svi su se suočili s istim zadatkom: riješiti stvarni poslovni izazov globalno prepoznate osječke tehnološke kompanije Orqa

    [FOTO] Hackathon koji mijenja pravila igre: Orqa i EFOS spojili 50 mladih inovatora – pobjedničko rješenje oduševilo stručni žiri

    Iako smo glavobolje navikli povezivati s odraslima, posljednjih godina sve se više javljaju i kod djece starije dobi

    Zašto sve više tinejdžera ima glavobolje i što roditelji trebaju znati?