ŽIVOT

Planirate li štedjeti za ovogodišnji Uskrs? Evo što kaže istraživanje…

Svako peto kućanstvo na stolu će imati puricu s mlincima, pečenu svinjetinu i pogaču, a manji broj građana šunku u kruhu i sarmu...

    Objavljeno 22.03.2021
    Ivona Amidžić

    Više od polovice hrvatskih građana, njih 54,3 posto planira štedjeti pri kupovini namirnica za ovogodišnji Uskrs, njih 23,2 posto planira potrošiti između 400 i 499 kuna, dok je onih koji će potrošiti više od 1.000 kuna samo tri posto, pokazalo je istraživanje koje su proveli magazin Ja Trgovac i agencija Hendal.

    Kako se navodi u petak objavljenom priopćenju Ja Trgovca, više od polovice građana, njih 54,3 posto, planira štedjeti pri kupovini namirnica za ovogodišnji Uskrs, dok ih je lani bilo 48,1 posto.

    Pritom najveći broj građana, njih 23,2 posto, na uskrsne namirnice planira potrošiti između 400 i 499 kuna.

    Između 200 i 299 kuna planira potrošiti 17,6 posto građana, a od 300 do 399 kuna 16,1 posto.

    Od 600 do 999 kuna trošit će 10,7 posto građana, a više od 1.000 kuna samo tri posto.

    Uskrsni doručak ili ručak ove godine planira 83,2 posto hrvatskih građana, što je nešto više u odnosu na prošlu godinu kada ih je bilo 76,3 posto.

    Za uskrsne blagdane 59,1 posto građana namirnice namjerava kupiti u hipermarketima i velikim trgovačkim centrima, dok ih je za prošlogodišnji Uskrs u velikim trgovačkim formatima kupovalo 66,4 posto.

    Slijedi 16,3 posto građana koji neće kupovati, nego imaju domaće namirnice, iz vlastite proizvodnje (lani je takvih bilo 14,9 posto), dok je 12,6 posto onih koji će potrebne namirnice nabavljati u malim prodavaonicama i supermarketima (lani 8,9 posto). Na tržnicama će kupovati 11,1 posto građana (lani 9,4 posto).

    Istraživanje je pokazalo i da će se na uskrsnom stolu naći uobičajeni proizvodi –  na prvom su mjestu kuhana jaja (95,7 posto), koje potom po popularnosti slijede kuhana šunka (87,5 posto), mladi luk (86,1 posto), te hren (59,2 posto).

    Polovica građana, njih 50,6 posto, će na uskrsnom stolu imati rotkvice, trećina njih će poslužiti pincu ili sirnicu (33,3 posto), a sličan broj će pripremiti orahnjaču (29,1 posto) i pečenu janjetinu (28,5 posto).

    Svako peto kućanstvo na stolu će imati puricu s mlincima (21,7 posto) pečenu svinjetinu (20,5 posto) i pogaču (20,5 posto). Nešto manji broj građana pripremit će šunku u kruhu (13,5 posto) te sarmu (11,4 posto).

    Istraživanje je provedeno tijekom veljače na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.

    (Hina)

    foto: unsplash

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Grad Osijek već tradicionalno organizira jedinstvenu manifestaciju u Hrvatskoj “Šarana jaja bojama grada”, koja prikazuje raznolikost i bogatstvo korizmenih i uskrsnih običaja Osijeka i Slavonije i Baranje

    [FOTO] Šarana jaja bojama grada, Motozeke

    Svoje uskrsne običaje i tradicijsku gastronomiju na Veliku subotu na Trgu slobode predstavile su udruge nacionalnih manjina i čuvara tradicije Više…

    I ove su godine objedinjene pojedinačne uskrsne aktivnosti pod zajedničkim programom „Uskrs u Osijeku” te će svojim sugrađanima i dragim gostima ponuditi zanimljiv sadržaj

    [NAJAVA] Uskrs u Osijeku – program događanja

    Uz pokroviteljstvo Grada Osijeka Turistička zajednica grada Osijeka i gradske tvrtke GPP d.o.o. i Unikom d.o.o. i ove su godine Više…

    Portanova ne radi na Uskrs i uskrsni ponedjeljak ali sve do petka 29. ožujka u Portanovi popularni Zecoš koji u periodu od 17 do 19 sati vrijeme provodi u šetnji Portanovom i druženju s najmlađim posjetiteljima.

    Uskršnja kupovina u Portanovi

    Trgovci u Portanovi pripremili su bogatu ponudu i prigodne akcije i popuste za blagdansku kupovinu, i to svakako provjerite. Ne Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Iz Udruge kažu da će biti još šareniji, veseliji nego travanjski, a da ćete moći pronaći odlične stvari za sebe ili sebi drage osobe - odjeću, obuću, knjige, ploče, nakit...

    Posh store – svibanjsko izdanje!

    Cipelcugom po osječkim storytelling turama. Ima ih ukupno četiri u šest izvedbi. Na ovaj način se promovira kultura grada Osijeka ali i šetanje po našem lijepom gradu

    Cipelcugom po Osijeku u svibnju

    Grah su kuhali članovi Udruge majstora kotlića Slavonije i Baranje, koji su od ranih jutarnjih sati krenuli s pripremom dvanaest kotlova u kojima se kuhalo stotinjak kilograma graha.

    [FOTO] Građanima Osijeka besplatno podijeljeno više od 2500 porcija graha, gužvara i pića