GOSPODARSTVO

Ministarstvo poljoprivrede: U Hrvatskoj 31 zaštićeni autohtoni proizvod

"Republika Hrvatska ima bogatu tradiciju proizvodnje i pripreme različitih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda koji se odlikuju posebnom kvalitetom"

    Objavljeno 22.04.2021
    Ivona Amidžić

    Hrvatska ima 31 poljoprivredni i prehrambeni proizvod čiji naziv je registriran kao zaštićena oznaka izvornosti ili zaštićena oznaka zemljopisnog podrijetla na razini EU, čime se svrstava na 9. mjesto u EU po broju takvih registracija, izvijestili su iz Ministarstva poljoprivrede.

    U tijeku je, kako navode, još 21 postupak zaštite naziva, odnosno registracije naziva hrvatskih prehrambenih proizvoda.

    Ministarstvo podsjeća da je u spomen na 14. travnja 2015., kada je prvi hrvatski prehrambeni proizvod odnosno naziv Krčki pršut, registriran u EU kao zaštićena oznaka zemljopisnog podrijetla, Hrvatski sabor donio odluku kojom se taj dan u godini obilježava kao Dan zaštićenih hrvatskih autohtonih proizvoda.

    “Republika Hrvatska ima bogatu tradiciju proizvodnje i pripreme različitih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda koji se odlikuju posebnom kvalitetom i tradicionalnim načinom proizvodnje”, istaknula je ministrica poljoprivrede Marija Vučković.

    Prepoznatljivost proizvoda, kako je kazala, povezana je i s prepoznatljivošću područja na kojem se proizvode, a što doprinosi jačanju turizma, ali i održivom razvoju ruralnih područja.

    “Čestitam na trudu i uspjehu našim proizvođačima, nastavit ćemo unaprjeđivati i razvijati proizvodnju i promociju prepoznatljivih kvalitetnih hrvatskih proizvoda, a hrvatske potrošače pozivam i ovom prilikom da kupuju kvalitetno i domaće”, izjavila je Vučković.

    Iz Ministarstva napominju kako krajnji cilj proizvođača nije sama zaštita naziva i registracija oznake, već dodana vrijednost proizvoda koju proizvođači koriste u plasmanu, marketingu i postizanju bolje cijene zaštićenih proizvoda te podizanju konkurentnosti na lokalnom i tržištu EU.

    Također navode kako kontinuirano rade na promidžbi domaćih tradicionalnih proizvoda kroz razne informativno-edukativne aktivnosti, putem letka i kataloga te organizacijom i uključivanjem proizvođača u izložbeno-prodajne manifestacije i sajmove.

    (Hina)

    foto: unsplash

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Informacijska kampanja o uvođenju eura trebala je odavno početi - Ljudi žele znati kako će uvođenje eura utjecati na njihove živote

    Hoće li se uvođenje eura iskoristiti za još jedno povećanje cijena?!

    Hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan danas je u zagrebačkoj Kući Europe predstavila rezultate svog istraživanja o stavovima građana prema uvođenju eura i Više…

    U 10 godina u Hrvatskoj propali su nam mali proizvođači, a sad su na red došle veće mliječne farme...

    MLJEKARI: Proizvodnja mlijeka u Hrvatskoj upitna! Troškovi su ogromni, proizvodnja se gasi…

    Predstavnici mljekarskog sektora Hrvatske poljoprivredne komore sudjelovali su u Ministarstvu poljoprivrede na sastanku s ministrom financija Zdravkom Marićem, ministricom poljoprivrede Više…

    Prosječna neto plaća u EU u 2021. godini iznosila je 1916 eura mjesečno, što mislite koliko je iznosila prosječna hrvatska plaća lani?

    Evo kolika će biti prosječna plaća i mirovina u Hrvatskoj kada uvedemo euro

    Kada Hrvatska uvede euro, prosječna neto plaća bit će oko 900 eura, a mirovina oko 320 eura, s obzirom na Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    3. Green Matrix Summit je dvodnevno stručno događanje posvećeno zelenoj i digitalnoj tranziciji, klimatskoj otpornosti i održivosti te digitalnoj i sigurnoj budućnosti

    [FOTO] Green Matrix Summit: Osječko-baranjska županija postaje predvodnica novih i zelenih politika, kao i tehnoloških promjena

    Blagdanska sezona stigla je – lampice svijetle, grad miriše na adventske delicije, a ista misao kruži svima: "Što ove godine pokloniti?"

    Links Božićna akcija: Popusti, adventski kalendar i cyber outlet do 80% – savršeni pokloni za sve generacije

    Žito grupa je najveći proizvođač jaja u Hrvatskoj, sa 130 milijuna jaja godišnje i 480.000 koka nesilica na dvije farme - Vuka kod Osijeka i Piko u Jastrebarskom

    Milijardu jaja na Farmi koka nesilica Vuka