ŽIVOT

Osijek će imati najmoderniji javni prijevoz u Hrvatskoj

Riječ je o radovima vrijednim gotovo 58 milijuna kuna kojim će se obnoviti kontaktna tramvajska mreža u duljini 9,5 kilometara, podzemna kabelska mreža, dvije postojeće ispravljačke stanice, te izgraditi jedna nova...

Objavljeno 30.07.2021
Ivona Amidžić

Osječki Gradski prijevoz putnika potpisao je danas ugovor za izvođenje elektromonterskih i građevinskih radova s tvrtkama Končar-Inženjering za energetiku i transport te Colas Rail Hrvatska. Time započinje realizacija projekta ,,Modernizacije tramvajske infrastrukture na području grada Osijeka”.

Riječ je o radovima vrijednim gotovo 58 milijuna kuna kojim će se obnoviti kontaktna tramvajska mreža u duljini 9,5 kilometara, podzemna kabelska mreža, dvije postojeće ispravljačke stanice, te izgraditi jedna nova.

Gradonačelnik Osijeka Ivan Radić pojasnio je kako su ovi radovi preduvjet za realizaciju  mega projekta modernizacije javnog gradskog prijevoza vrijednog 267 milijuna kuna, od čega 200 milijuna kuna dolazi iz EU fondova, a ostatak osiguravaju Grad Osijek i Vlada Republike Hrvatske.

– Realizacija ovog, najvećeg projekta modernizacije javnog gradskog prijevoza u Hrvatskoj dogovorena je još 2017. na sjednici Vlade RH u Osijeku. Kao što znamo, 2019. godine nabavljeno je 12 novih autobusa, dolazi nam još 13 modernih autobusa, a sada stvaramo preduvjete da moderniziramo i tramvajsku mrežu. Do kraja godine znat ćemo izvođača građevinskih radova na novoj remizi, a nakon toga nabavljamo nove, najsuvremenije niskopodne tramvaje – rekao je gradonačelnik Radić istaknuvši kako je cilj u naredne tri godine imati najmoderniji javni prijevoz u Hrvatskoj.

Ministrica Nataša Tramišak naglasila je da 200 milijuna kuna dolazi iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014-2020., i to kroz suradnju Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova EU te Ministarstva mora, prometa i infrastrukture RH. Dodala je kako Osijek može računati na europski novac i u daljnjoj realizaciji projekta.

– Tramvajski promet prepoznat je kao jedan od zelenih oblika prijevoza i uklapa se u zelene politike Europske komisije. Na tragu toga možemo očekivati i nastavak provedbe modernizacije postojeće infrastrukture kao i proširenje iste, a paralelno s tim i nabavku novih vozila – kazala je ministrica Tramišak.

Mario Šapina, direktor gradske tvrtke GPP Osijek, potvrdio je kako su ovi radovi uvod u sljedeću fazu projekta modernizacije tramvajske infrastrukture na području grada Osijeka, odnosno nabavku niskopodnih tramvaja.

– Obnavljamo gornju kontaktnu mrežu u dužini od 9,5 kilometara koja je podijeljena na tri dionice, prva je od Trga Ante Starčevića do Kanižlićeve, zatim od glavnog trga do Trpimirove te kompletna dionica ‘starog kolodvorca’. Obnavljamo i dvije postojeće ispravljačke stanice odnosno trafostanice, s tim da moramo izgraditi jednu novu za stabilizaciju mreže jer se ova investicija zapravo radi kako bi se infrastruktura pripremila za nove tramvaje koji su teži i zahtijevaju više struje – izjavio je Šapina dodavši da će u cijelosti obnoviti javni gradski prijevoz kako bi podignuli uslugu javnog prijevoza na razinu najrazvijenijih zapadnoeuropskih zemalja.

Svečanome potpisivanju Ugovora nazočili su i predsjednik Uprave Končar-inženjeringa za energetiku i transport Željko Tukša, predstavnik tvrtke Colas Rail Hrvatska Andrzej Jerzy Popielski, predstavnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Marinko Ajduk, te Josip Miletić, zamjenik osječko-baranjskog župana.

foto: Grad Osijek

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

"Slika koju je policija u Hrvatskoj pokazala o sebi i svojim obrascima ponašanja u ovom slučaju apsolutno je neprihvatljiva. Je li ovo izolirani slučaj ili ozbiljno trebamo posumnjati u transparentnost i povjerenje koje možemo imati u institucije države?"

SDP Osječko-baranjske županije: Osuđujemo svaki oblika nasilja i očekujemo odgovornost onih koji su dopustili ozbiljne propuste u postupanju u slučaju stradavanja mlade studentice u Osijeku

Vezano za slučaj mlade studentice iz Osijeka koja je usmrćena a o čemu smo pisali ovdje: Policajca koji je usmrtio Više…

Kroz cijelo razdoblje obustave tramvajskog prometa, tramvajska vozila moraju obavljati svoje redovne servisne vožnje

GPP – Od 09-11. kolovoza tramvaji voze servisne vožnje, uklonite svoje automobile!

Od ponedjeljka 3. srpnja pa sve do očekivanog potpunog završetka radova na modernizaciji tramvajske infrastrukture, u Osijeku je obustavljen sav Više…

Na startu je za sve sudionike utrke Red Bull čekao s osvježavajućom okrijepom od koje su trkači dobili krila, a 100% svih donacija i startnina ide izravno u projekte istraživanja leđne moždine

[FOTO] Wings for life u Osijeku

Wings for Life World Run doista je jedinstvena i globalna utrka za trkače i sudionike u invalidskim kolicima. Iako je Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

Najavljeni završetak radova i puštanje u promet Stepinčeve ulice od Vukovarske do Reljkovićeve / Reisnerove i Trga Baruna Trenka te početak radova na sljedećoj fazi u Gundulićevoj ulici od Stepinčeve do Radićeve neće započeti kako je najavljeno...

Obavijest o produženju roka dovršetka radova u dijelu Gundulićeve ulice

Cilj ovog projekta nije samo istaknuti na postojanje naših lokalnih „divova“ već i ukazati na sve veće posljedice klimatskih promjena ali i na nužnost očuvanja osječkih divova.

FOTO] Osječki divovi

Kada broj prometnih nesreća podijelimo s brojem stanovnika po županija dolazimo do podatka u kojoj se županiji nalaze najbolji, a u kojoj najgori vozači u Hrvatskoj

Gdje su u Hrvatskoj najbolji, a gdje najbolji vozači?