ŽIVOT

Uvode se pravila za električne romobile, više neće moći svugdje voziti

Tri zakona upućena u hitnu saborsku proceduru...

Objavljeno 12.11.2021
Ivona Amidžić

Povećanje visine novčane kazne za prekršaj neprilagođena brzina s 500 na tisuću kuna predlaže vlada izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama (EU), a definiraju se i nove kategorije vozila – “pomoćno pješačko sredstvo” i “osobno prijevozno sredstvo”, prenosi Index.

Predlagatelj, Ministarstvo unutarnjih poslova, povećanje iznosa kazne obrazlaže činjenicom da sadašnja visina novčane kazne ne ispunjava svoju svrhu, odnosno počinitelje prekršaja ne odvraća od ponavljanja činjenja prekršaja.

“Nažalost, moram navesti da je u deset mjeseci 2021. najviše osoba smrtno stradalo zbog brzine neprimjerene uvjetima (35 posto) te zbog nepropisne brzine (3 posto). Ukupno je zbog neprilagođene i nepropisne brzine u ovoj godini smrtno stradalo 99 osoba, odnosno 38 posto od ukupno stradalih 259 osoba do sada u 2021.”, upozorio je potpredsjednik vlade i ministar unutarnjih poslova Davor Božinović.

Novi zakon za romobile

Izmjenama i dopunama Zakona definira se da u “pomoćna pješačka sredstva” spadaju romobili bez motornog ili električnog pogona, koturaljke, role i sl, a u “osobna prijevozna sredstva” spadaju, pak, vozila koja nisu razvrstana ni u jednu kategoriju vozila – monocikli s motornim ili električnim pogonom, segwayi, howerboardi, romobili s motornim ili električnim pogonom i sl.

Izmjenama Zakona uređeno je njihovo sudjelovanje u prometu na cestama te će vozači “osobnih prijevoznih sredstava” biti dužni kretati se biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom u smjeru kretanja, a u slučajevima da biciklistička staza ili traka ne postoje, mogu se kretati površinama namijenjenim za kretanje pješaka te zonama smirenog prometa pod uvjetom da vode računa o sigurnosti drugih sudionika u prometu.

Liječnici će morati zvati policiju i obavijestiti je o uočenim problemima kod vozača

Propisuje se i obaveza liječnika koji je obavio pregled ili liječio vozača te izabranog liječnika da, ako na zdravstvenom pregledu ili u tijeku liječenja utvrdi zdravstveno stanje zbog kojeg vozač nije više sposoban upravljati vozilom privremeno, a najduže na šest mjeseci, o tome upozori vozača, upozorenje evidentira u medicinskoj dokumentaciji i o tome obavijesti policijsku upravu ili policijsku postaju preko Centralnog zdravstvenog informacijskog sustava, istaknuo je Božinović.

Radi provedbe ove odredbe ministar nadležan za zdravstvo će uskladiti pravilnik o zdravstvenim pregledima za vozače i kandidata za vozače.

“Potrebno je napomenuti da će, u slučajevima kad je zdravstveno stanje vozača teže narušeno, on i nadalje biti upućivan na obavljanje izvanrednog nadzornog zdravstvenog pregleda”, dodao je ministar.

Uvodi se definicija potpuno automatiziranog vozila

Uvodi se i definicija potpuno automatiziranog vozila te sankcije za vozače koji nepropisno koriste vozila s djelomično automatiziranim sustavima.

Moći će se izreći i sankcije nesavjesnim vozačima koji parkiraju vozila na mjestima predviđenim za punjenje električnih vozila, ukidaju se registarske pločice s crvenim i zelenim brojkama i slovima, a definira se i način prolaza vozila hitnih službi na prometnicama s jednom i više od dvije prometne trake, kao i pojam potpuno automatiziranog vozila.

Tri zakona upućena u hitnu saborsku proceduru

U hitnu saborsku proceduru vlada je uputila tri zakona koji se usklađuju sa zakonodavstvom EU, a ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Buković objasnio je da je njihovo pravovremeno donošenje jedan od preduvjeta za povlačenje dodijeljenih sredstava kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti (NPOO).

Izmjenama i dopunama Zakona o cestama (EU) želi se tako osigurati interoperabilnost elektroničkih sustava za naplatu cestarine cijele cestovne mreže EU, a olakšat će se prekogranična razmjena podataka iz registra vozila u vezi s vozilima i vlasnicima ili korisnicima vozila za koje je utvrđeno neplaćanje bilo koje vrste cestarine u Uniji, naveo je ministar.

U Zakon su uključene i odredbe kojima se potiče unaprjeđenje infrastrukture za promet bicikala i pješaka, a određuju se kriteriji i uvjeti za pokrivanje troškova naplate cestarine.

Novi zakon i za brodove

Prijedlogom Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu (EU) se, istaknuo je ministar Butković, pridonosi zelenoj tranziciji s konačnim ciljem očuvanja okoliša kao jedne od glavnih okosnica održivog modela rasta.

Tako se, uz ostalo, potiče uvođenje novogradnji na linije u javnom linijskom prijevozu, kao i brodova s pogonom na alternativna goriva i izvore energije, čime će se doprinijeti smanjenu stakleničkih plinova s brodova, kao i podizanju kvalitete pružanja usluga u javnom linijskom pomorskom prijevozu.

Ovim se Zakonom također uvodi Centralni informatički sustav javnog linijskog pomorskog prijevoza, koji omogućuje izdavanje putnih karata u digitalnom obliku i njihovo očitavanje prilikom ukrcaja na brod, kao i prijenos podataka u realnom vremenu za statističke i nadzorne potrebe, što će od posebne koristi biti turističkom sektoru prilikom planiranja i analize turističke sezone, rekao je Butković.

Manje administracije

Prijedlogom Zakona o plovidbi i lukama unutarnjih voda unaprjeđuje se sustav stjecanja kvalifikacija posade unutarnje plovidbe, a radi mobilnosti radne snage te razvoja brodarstva i obnove flote kroz dobivanje namjenske potpore usmjerene na energetsku učinkovitost te uvođenje alternativnih izvora energije, naveo je ministar.

Smanjuju se i administrativna opterećenja jer se pojednostavnjuju postupci izdavanja elektroničkih isprava i ubrzava njihovo dobivanje što će, ustvrdio je ministar, pozitivno utjecati na poslovanje malih, srednjih i mikropoduzetnika.

foto: unspalsh

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

Tijekom provođenja navedene akcije vozačima i putnicima u vozilu su dijeljeni informativni leci pod nazivom „Čuvajte život, vežite pojas“

Policija provela preventivno-represivnu akciju usmjerena na utvrđivanje prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa

Na postajnom području Postaje prometne policije Osijek jučer, od 9 do 15 sati je temeljem Plana preventivnog i represivnog postupanja Više…

Kada broj prometnih nesreća podijelimo s brojem stanovnika po županija dolazimo do podatka u kojoj se županiji nalaze najbolji, a u kojoj najgori vozači u Hrvatskoj

Gdje su u Hrvatskoj najbolji, a gdje najbolji vozači?

Gdje su na toj tablici nalaze vozači iz Slavonije i koja slavonska županija ima najgore vozače? Iako proizvođači automobila sve Više…

Odluka o darivanju donesena je nakon godišnje revizije na temelju analitike vožnje, odnosa prema putnicima, vožnje bez prometnih prekršaja, sigurnosti vožnje, urednosti vozila, ali i na temelju odnosa prema kolegama

Osječki taxi nagradio najbolje vozače u 2022. godini

Osječki taxi  je jučer u svojim prostorijama održao darivanje najboljih vozača u 2022. godini. Nagrađeno je ukupno 20 vozača. Trojica Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

U EU, respiratorne bolesti čine približno 10% svih troškova zdravstvene zaštite, a upala pluća je vodeći uzrok hospitalizacija za odrasle osobe starije od 65 godina

Kada naizgled “banalne dišne infekcije” prerano odnose živote – Hrvatska kao regionalni lider okupila međunarodne stručnjake podržavajući “pakt o budućnosti” imunizacije 2030.!

Grad Osijek organizira rođendansku plesnu večer za umirovljenike kao posebnu zahvalnost što su utkali dio sebe u razvoj našeg grada

Plesna večer za umirovljenike povodom proslave Dana grada Osijeka

Policija poziva vozače da vode računa o svojim sugrađanima s invaliditetom te da ne parkiraju na mjestima rezerviranim za parkiranje osoba s invaliditetom

Preventivno-represivna akcija prometne policije