Kadrove ovogodišnjeg Pannonian Challengea vidjelo više od 500 milijuna kućanstava u 93 zemlje
Na samom natjecanju je sudjelovalo više od 200 sportaša iz 24 zemlje svijeta čime se festival pozicionirao kao jedan od najprepoznatljivijih hrvatskih brendova
Već 22 godine Pannonian Challenge, festival ekstremnog sporta i urbane kulture, uspješno odolijeva svim izazovima i iz godine u godine nameće nove standarde, kako u vidu samih sportskih rezultata tako i u smislu organizacije.
Pannonian Challenge se godinama pretvorio u jedno od najvažnijih događanja u Osijeku, ali i cijeloj Slavoniji, a zbog svog međunarodnog karaktera nadišao je granice Hrvatske. Važnost ove manifestacije stoga je za Osijek neupitna jer upravo zahvaljujući njoj grad na Dravi se u svijetu pozicionira kao središte sporta, zabave, dobre atmosfere i timskog duha. Predanost i neodustajanje kad postane najteže glavne se karakteristike svakog vrhunskog sportaša, a upravo taj duh ima i cijeli organizacijski tim Pannonian Challengea što se posebno dokazalo posljednje dvije godine kada je održavanje festivala zbog pandemije dovedeno u pitanje.
Malo tko, ne samo u Hrvatskoj, nego i u svijetu, se u tim trenucima usudio održavati bilo kakvo natjecanje, no osječki tim pronašao je način kako organizirati festival uz poštivanje svih epidemioloških mjera, a da ni sudionici, a ponajprije publika – glavni nositelj dobre atmosfere – ne budu zakinuti.
Na 22. izdanju Pannonian Challengea sudjelovalo je više od 200 sportaša iz 24 zemlje svijeta, a njihove nastupe pratilo je više od 15 tisuća posjetitelja tijekom pet dana festivala. U samu organizaciju događanja, ali i u investiranje u objekte kao i samu promociju događanja, a samim time i Osijeka te cijele Hrvatske uloženo je više od tri milijuna kuna. Priliku za vidjeti kadrove s Pannonian Challengea imali su gledatelji u čak 93 zemlje svijeta.
Naime, na medijskoj platformi Icarus Sport emitirana je emisija „The Outdoor Sports Show“ u kojoj je dio posvećen osječkom festivalu i prikazan je na 53 sportska kanala, a medijski domet je veći od milijardu i 300 milijuna kućanstava diljem svijeta. Uz to, video se prikazuje na letovima kompanija Air China, Air Canada, Qatar Airways, KLM Royal Dutch Airlines, Oman Air, TAP Air Portugal te mnogih drugih, a kroz listopad 2021. ga je vidjelo više desetaka tisuća ljudi, s važnom napomenom da se video prikazuje i tijekom studenog.
Veliku i nezamjenjivu ulogu u organizaciji i provedbi cijelog projekta imaju volonteri, popularno zvano VolonterOSi, koji se svake godine u velikom broju odazovu na sudjelovanje, a mnogi od njih su dio projekta i po nekoliko godina zaredom. Sa svakim festivalom proširuju svoja znanja jer je i sam cilj ovog projekta uključiti ih u razne sfere poslovnih procesa kako bi pri zapošljavanju imali što konkretnija iskustva.
Tijekom ovogodišnjeg festivala aktivno je bilo više od 100 volontera koji su odradili više od 4400 volonterskih sati, a sve je to ujedno i dio Erasmus+ Sport projekta Urban Sport and Culture Volunteers u sklopu kojeg je Pannonian Challenge jedan od rijetkih projekata koji volonterima omogućava stjecanje Youthpass certifikata kao potvrde o stečenim vještinama i kompetencijama, prijeko potrebnima na današnjem tržištu rada. Svojim prisustvom 22. Pannonian Challenge uveličali su i partneri iz pet zemalja koji su u Osijek stigli kao dio Erasmus+ Sport projekta.
Sportski značaj Pannonian Challengea dodatno je potvrđen ove godine kad je prvi put jedna od disciplina u kojoj se natječu sudionici u Osijeku, BMX freestyle postala ujedno i olimpijska disciplina, a u postavljanje skate parka u Tokiju na Olimpijskim igrama sudjelovala je i osječka ekipa predvođena Igorom Vukadinovićem Pokijem i Zdenkom Liškom, predsjednikom Udruge Pannonian.
„Pannonian Challenge svake godine pozicionira Osijek na karti svijeta kao grad sporta, urbane kulture i zabave, ali i grad neuništivog karaktera. Još važnije, PC ima snažan, višestruki utjecaj na lokalnu zajednicu. Uz svjetska imena natjecatelja u ekstremnom sportu, privlači veliki broj lokalne, regionalne, nacionalne i internacionalne publike, oba spola, različite dobi, ali zajedničkih afiniteta. Puni smještajni kapaciteti, puni restorani i kafići, dodatni interes za naš grad, sve je to dio PC-a. Fotografije Osijeka koje su samo ove godine obišle svijet prava su razglednica našega grada. Maksimalni, puni potencijal Pannonian Challenge moći će ponovo pokazati nakon završetka pandemije, kada svim zainteresiranim dionicima bude omogućen dolazak, kako na tribinu, tako i na zabavni dio, što čini potpuni Pannonian Challenge doživljaj i cjeloviti turistički proizvod“, izjavio je gradonačelnik grada Osijeka, Ivan Radić.
„Pannonian Challenge kao najveći festival ekstremnog sporta i urbane kulture u ovom dijelu Europe postao je istinski brand istoka Hrvatske, Osijeka i Osječko-baranjske županije. Unatoč brojnim zaprekama i iskušenjima koje je pred organizatore stavila pandemija korona virusa, ove je godine održano i 22. izdanje, gdje je nakon prošlogodišnjeg „zatvorenog“ PC-a, vraćena i publika na tribine. Više od 200 sportaša iz cijeloga svijeta ponovo je imalo priliku doživjeti Slavoniju i Baranju, a putem malih ekrana slika Osijeka i Osječko-baranjske županije stigla je i u milijune domova. Manifestacije poput ove, osim što donose uistinu vrhunsku zabavu, atraktivnu sliku i pregršt adrenalina, nose i niz drugih benefita za naš kraj. Prvenstveno u gospodarskom smislu, jer su uložena značajna sredstva u samu organizaciju, a vrijednost medijske promocije mjeri se u milijunima. Stoga čestitam organizatorima na svemu što čine za manifestaciju, a time i za naš grad i županiju jer su još jednom pokazali da su dorasli ovako ozbiljnom zadatku koji ima iznimnu vrijednost na svjetskoj razini“, izjavio je Ivan Anušić, župan Osječko-baranjske županije.
„Sretni smo što je Pannonian Challenge usprkos koronakrizi uspio ‘napraviti posao’ i 22. godinu za redom promovirao naš grad, županiju i državu te unio pozitivu među naše sugrađane. Ove brojke i podaci najbolje pokazuju utjecaj Pannoniana na sve nas i zajednicu u kojoj živimo, a zahvaljujući našim partnerima i razumijevanju vlasti preživjeli smo najgore i planiramo jak povratak – domaćinstvo Svjetskog kupa u BMX-u u sklopu 23. Pannonian Challengea! Ispred nas je velik posao, ali vjerujemo da ćemo u tome uz podršku svih naših partnera i suradnika uspjeti, baš kao i svih prethodnih godina“, izjavio je Jurica Barać, direktor festivala Pannonian Challengea.
Pannonian Challenge postao je svojevrstan brand svog grada, ali i cijele države i već godinama ostvaruje visoku razinu svjetske promocije grada Osijeka, Osječko-baranjske županije i Hrvatske. No ako pitate Osječane, Pannonian Challenge je puno više od toga. On je stil života koji najbolje ocrtava karakter Slavonaca – nepobjedivi i neustrašivi kad je najteže, svjesni da je u svemu uvijek najvažnije zajedništvo.
foto: Pannonian Challenge
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?