ŽIVOT

U Osijeku kreću radovi na izgradnji najmodernije tramvajske mreže u Hrvatskoj

Modernizacija infrastrukture prvi je korak prema uvođenju niskopodnih tramvaja u Osijeku

Objavljeno 21.03.2022
Ivona Amidžić

U Osijeku počinju radovi na obnovi i modernizaciji 9,5 kilometara tramvajske pruge, u sklopu kojih će biti izgrađene i 23 tramvajske postaje prilagođene osobama s invaliditetom, izvijestio je u ponedjeljak osječki gradonačelnik Ivan Radić.

Riječ je o investiciji od 127 milijuna kuna, a koja je dio realizacije najvećeg projekta modernizacije osječkog javnog prijevoza, ukupno vrijednog 267 milijuna kuna. Projekt je sufinanciran sredstvima iz EU fondova u iznosu od gotovo 200 milijuna kuna, a ostatak novca osiguravaju Vlada Republike Hrvatske i Grad Osijek.

– Ovaj je projekt jedan od dokaza da grad Osijek grabi krupnim koracima prema naprijed. Priprema je to za dolazak novih, niskopodnih tramvaja u Osijeku, a govorimo o obnovi 9,5 kilometara tramvajske mreže, također i o 23 stajališta koja će postati dostupna osobama s invaliditetom. Prvi u Hrvatskoj primijenit ćemo najsuvremeniju tehnologiju pričvršćivanja tračnica za podlogu – rekao je gradonačelnik Radić, ističući kako je cilj povećati broj korisnika gradskog prijevoza.

Radić je ocijenio kako će projekt doprinijeti razvoju grada te poboljšanju standarda života građana.

– Uz nove niskopodne tramvaje koji će stići kada se obnovi tramvajska infrastruktura, u Osijek stiže i nova flota od 13 autobusa. Osijek će dobiti javni gradski prijevoz na razini europskih standarda po pitanju sigurnosti, pouzdanosti, dostupnosti osobama s invaliditetom, te smanjenju negativnih CO2 emisija – dodao je Radić. Istaknuo je i kako je tramvajska infrastruktura jedna od ključnih zelenih politika Europske komisije te najavio i njezino proširenje.

Početku radova nazočio je i Josip Miletić, zamjenik osječko-baranjskog župana, koji je istaknuo suradnju između Grada Osijeka, Osječko-baranjske županije i Vlade Republike Hrvatske kao ključ razvoja Osijeka i čitave Slavonije.

– Osijek mora biti predvodnica razvoja istoka Hrvatske i uvjeren sam da će to i biti, a veliki projekti poput ovoga potvrda su dobre suradnje. Mislim da ćemo s novim, ekološkim, zelenim tramvajima, ali i isplativijom i boljom infrastrukturom, puno toga napraviti za dobrobit naših sugrađana – kazao je zamjenik Miletić.

Uz obnovu tramvajske pruge i postaja, radovi koje izvodi tvrtka Swietelsky uključuju i modernizaciju dviju ispravljačkih stanica te izgradnju jedne posve nove, a trebali bi trajati dvije godine. Na snazi je privremena regulacija prometa, a gradonačelnik Radić rekao je kako su osigurani zamjenski autobusi i zahvalio građanima na strpljenju.

Dejan Rusmirović, direktor osječkog GPP-a, pojasnio je kako će se radovi odvijati u nekoliko dionica. Prva je na potezu od Svilajske do Višnjevca, u duljini od 700 metara, istovremeno i sjeverni i južni kolosijek. Nakon toga radit će se od Kanižlićeve prema Trgu Ante Starčevića, a potom od Trpimirove do Trga. Tu je i cijela ruta “kolodvorca” te dionica na Vinkovačkoj cesti do Dunavske.

Rusmirović je dodao i kako je u tijeku faza izrade idejnog projekta nove remize te nastavka tramvajske pruge do Zelenog polja, što bi također trebalo biti sufinancirano iz EU fondova.

Projekt Modernizacija tramvajske infrastrukture na području grada Osijeka inače je podijeljen u dvije aktivnosti. Prva se odnosi na elektromonterske i građevinske radove na modernizaciji i izgradnji ispravljačkih stanica te na modernizaciju kontaktne mreže i izgradnju podzemne kabelske mreže. Ovi su radovi vrijedni gotovo 58 milijuna kuna. Druga aktivnost se odnosi na danas započete građevinske radove na modernizaciji tramvajske pruge i tramvajskih postaja. Riječ je o prvom velikom ulaganju u osječku tramvajsku mrežu u posljednjih 14 godina.

Osnovni cilj projekta je modernizacija postojeće infrastrukture kako bi se povećale sigurnost i brzina te uvele nove tehnologije koje podržavaju prometovanje budućih niskopodnih tramvaja. Grad Osijek i Gradski prijevoz putnika ovim projektom građanima Osijeka pružaju pristupačniju, zdraviju i čišću alternativu.

foto: OBŽ

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

Za izvođenje radova neophodno je zatvoriti za promet motornih vozila dionicu Rokove ulice od Ružine  do Ulice A. Hebranga.

Zatavara se za promet radi radova dionica u Rokovoj ulici

Djelatnici Društva Vodovod-Osijek d.o.o. će izvesti radove uklanjanja postojećeg i pripreme za ugradnju novog asfaltnog sloja  na lokaciji Ulica Sv. Više…

Najavljeni završetak radova i puštanje u promet Stepinčeve ulice od Vukovarske do Reljkovićeve / Reisnerove i Trga Baruna Trenka te početak radova na sljedećoj fazi u Gundulićevoj ulici od Stepinčeve do Radićeve neće započeti kako je najavljeno...

Obavijest o produženju roka dovršetka radova u dijelu Gundulićeve ulice

Kako smo jučer pisali da se za promet zatvara dio Gundulićeve ulice, danas Vodovod Osijek šalje informaciju o promjeni datuma Više…

U navedenom periodu dionica Dubrovačke ulice, od Pejačevićeve do Strossmayerove ulice biti će zatvorena za promet motornim vozilima

Zatvara se cestovni promet u dijelu Dubrovačke ulice

Djelatnici Društva Vodovod Osijek d.o.o. izvest će radove hitne sanacije kanalizacijskog kolektora i cestovne površine u Dubrovačkoj ulici,  neposredno pred Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

Potpuno se zatvara za promet Kapelska ulicu, u dijelu od od Mlinske do Kolodvorske, a radovi i nova privremena regulacija prometa će trajati do 31. srpnja 2024.

Obavijest o promjeni u privremenoj regulaciji prometa u Kapelskoj ulici koja se zatvara za promet

Ove godine je na turniru prijavljeno osam odjela/zavoda/klinika koji će utakmicama u dvije skupine izboriti polufinalne i finalne utakmice

25. Malonogometni turnir djelatnika KBC Osijek pod nazivom “Zajedno u ratu, zajedno u miru”

Kako bi se osiguralo fer okruženje te igračima pružile ostvarive šanse za osvajanjem dobitaka, u Hrvatskoj djeluje HRA odnosno Hrvatska regulatorna agencija za igre na sreću

Vodič za legalno online kockanje u Hrvatskoj: Razumijevanje zakona