Da u osječkoj Elektrotehničkoj i prometnoj školi ne samo drže korak s vremenom, već su i ispred vremena, pokazuje činjenica kako već godinama sa svojim učenicima rade na tehnologijama koje bi svoju širu primjenu trebale imati u budućnosti, javlja HRT rasio Osijek.
U Osijeku napravljen najbrži solarni automobil
Projekt solarnog automobila na kojem u školi rade traje već gotovo puno jedno desetljeće. Prednost ove tehnologije u odnosu na električne automobile koje viđamo po cestama je što se solarni automobil može puniti u gotovo svakom trenutku
Jedna od njih je projekt solarnog automobila na kojem u školi rade već gotovo puno jedno desetljeće „Sve je započelo još 2013. godine nakon što smo posjetili izložbu mladih inovatora u Bakru te je tada kolega iz Tehničke škole u Sisku zamolio da im budemo partneri na projektu utrke koju smo nazvali SOELLA” pojašnjava profesor Mirko Mesić. Uskoro se priča počela širiti te su im se na projektu pridružile i škole iz Zadra, Kutine i Velike Gorice, a svaka natjecateljska ekipa morala je napraviti solarni automobil od istih zadanih tehničkih komponenti te u okviru redovnog nastavnog procesa zajedno sa svojim mentorima projektirati oblik solarnog automobila i ugraditi zadanu opremu.
Domaćin SOELLA utrke svake je godine Sisak „Radi se o tzv. uličnoj utrci u dužini od nekih dva kilometra. Voze se dva kruga kroz četiri raskrižja i jedan rotor, a koncepcija je prilično jednostavna – tko je najbrži taj i pobijedi”. Upravo to je ove godine i pošlo za rukom učenicima Elektrotehničke i prometne škole pod mentorstvom profesora Mesića čiji se solarni automobil s brzinom od 40km/h pokazao najbržim u konkurenciji 21-og vozila. „Za volanom je bio naš učenik Duje Budiša, a ovo nam je bila druga pobjeda nakon što smo slavili i 2018. godine” kaže prof. Mesić i dodaje kako interes za ovaj projekt među učenicima ogroman te je teško i sve zainteresirane uključiti u njega.
Uz brzinu od 40km/h procjene su kako osječki solarni automobil može kontinuirano voziti gotovo dva sata kada je napunjen u potpunosti. „Prednost ove tehnologije u odnosu na električne automobile koje viđamo po cestama je što se solarni automobil može puniti u gotovo svakom trenutku, dok električni zahtijeva stanicu za punjenje” kaže prof. Mesić, ali i dodaje kako je za širu upotrebu potrebno poboljšati trajanje trenutačno dostupnih baterija te su nužne i solarne ploče većeg stupnja djelovanja.