GOSPODARSTVO

Trendovi u ljetovanju Hrvata: Prosječna obitelj potroši na smještaj oko 9400 kuna, sve rezerviraju online i u odnosu na vrijeme prije korone češće traže i ugovaraju policu o otkazivanju putovanja

Četveročlana obitelj na ljetovanje uglavnom odlazi automobilom, a na moru u prosjeku ostaju sedam dana

    Objavljeno 04.07.2022
    Darija Kovačić

    Prema prvim prognozama pred Hrvatskom je još jedna uspješna, ako ne i dosad najuspješnija, turistička sezona. Nakon dvije sezone u kojima su na snazi bile stroge epidemiološke mjere, ukidanje istih doprinijelo je pojačanoj turističkoj aktivnosti, no iz obrasca ponašanja gostiju ipak je jasno da je pandemija promijenila neke navike kad su u pitanju ljetovanja.

    Hrvati i dalje kao prvu destinaciju za odmor biraju Lijepu našu, većina rezervacija je iz kontinentalnog dijela Hrvatske, a tek u vrlo malom postotku za odmor biraju zemlje poput Grčke, Turske i Tunisa i češće se rezerviraju luksuzne vile. Pokazuju to statistike turističke agencije Arriva travel koja nudi korisnicima aranžmane za ljetovanja. U prosjeku domaći gosti, odnosno četveročlana obitelj, na smještaj potroši oko 9400 kuna, borave najviše sedam noćenja, plaćaju najčešće karticama na rate te uglavnom putuju osobnim automobilom, a 20% organiziranim autobusnim prijevozom. Iz Arrive travel napominju kako je jedan od trendova koji se javio uslijed pandemije da klijenti pri rezervaciji ljetovanja žele odraditi cijeli proces od upita do uplate elektronskim putem što prije korone nije bio slučaj.

    „Prije korone su putnici inzistirali na osobnom kontaktu s nama, dok im je danas dovoljna komunikacija telefonom ili e-mailom. Isto tako, pri ugovaranju ljetovanja u Hrvatskoj, novi trend je da klijenti češće ugovaraju policu od otkaza putovanja što isto prije pandemije nije bio slučaj“ ističe Tamara Černeka, direktorica turističke agencije Arriva travel te napominje kako turisti više ne traže izolirana mjesta kao što su tražili u prethodne dvije godine. Razlika u odnosu na 2020. i 2021. je i u potražnji za aviokartama prema europskim destinacijama. Naime, porast kupljenih karti za europske metropole u odnosu na 2019. god je čak 80% što u Arrivi travel pravdaju pojačanom željom putnika na nadoknade sve ono što u prethodne dvije godine nisu mogli posjetiti. Vraćaju se i kruzeri koji plove Mediteranom, no za većinu njih još uvijek su potrebne važeće Covid potvrde.

    Što se pak tiče mjesta u koja domaći gosti putuju u Hrvatskoj, najtraženije destinacije za putnike iz Istočne Hrvatske su Crikvenička rivijera zbog geografske blizine te Makarska rivijera zbog prirodnih ljepota.

    „Po pitanju brojki i prihoda, ova ljetna sezona će sigurno biti na 80% rekordne 2019. Teško je reći hoće li ju dostići ili premašiti jer najveći broj kupaca rezerviraju u zadnjem trenutku, dakle par dana prije polaska. Oni koji se pritom nadaju ultra last minute popustima, bit će razočarani, jer ih nema, i po svemu sudeći neće ih ni biti. Svi kapaciteti na Jadranu su jako dobro popunjeni, kako u top sezoni, ali čak i za postsezonu. Naime, pred i postsezonu odlično popunjavaju školske grupe koje Jadran i dalje biraju za svoje odredište“, ističe Tamara Černeka.

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Riječ je, o mjerama koje građani vjerojatno neće ni osjetiti, a prijevoznici i dalje ostaju bez sustavnih rješenja za problem koji je eskalirao

    Autobusni prijevoznici: Niže trošarine ne znače ništa, tražimo sustavne mjere i izvanredno potpisivanje ugovora o javnoj usluzi

    Autobusni prijevoznici okupljeni u Udrugu hrvatskih javnolinijskih prijevoznika (UHAJLP) reagirali su danas na veliki skok cijena goriva koji je najavljen Više…

    Novac vrijedi sve manje jer inflacija smanjuje realnu kupovnu moć novca. Stoga za isti iznos možemo kupiti sve manje robe u trgovini, a o cijenama goriva i drugih energenata da i ne govorimo...

    Troškovi života sve su veći, ali Osječani do gotovine dolaze na ovaj brz i jednostavan način!

    Udar na standard građana u Hrvatskoj svakim je danom sve očitiji. Inflacija nezadrživo raste, cijene lete u nebo, a novac Više…

    “Zemlja vina” novi je vinsko-turistički brand koji spaja dvije važne vinske regije u jedinstven doživljaj

    „Zemlja vina“ novi vinsko turistički brand

    Prvo putovanje u „Zemlju vina“ koja veže hrvatsku Baranju i Erdut te mađarski Villány dogodilo se prošli tjedan, a članovi Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Jeste li znali da pomoću pametnih ugovora možete drastično promijeniti način poslovanja?

    Smart contracts: Kako pametni ugovori mijenjaju način poslovanja?

    Kao rezultat sporazuma, Zagreb, Split, Rijeka, Osijek i Varaždin će dobiti smjernice za širenje društvenih i pristupačnih stambenih rješenja, prilagođene lokalnim potrebama

    Grad Osijek sklopio sporazum s Europskom investicijskom bankom za podršku razvoju priuštivog stanovanja

    Ova neobična pekarska delicija, koja je već neko vrijeme glavna zvijezda svjetskih društvenih mreža, nije samo oku privlačna, već obećava i pravu eksploziju okusa

    Probali smo cube kroasan: Viralni hit koji je osvojio svijet, stigao je u Mlinar!