ŽIVOT

Budi mRAK: Svaki drugi roditelj zna za virus HPV-a, a svaki treći za besplatno cjepivo

Na Medicinskome fakultetu danas je održana konferencija za medije povodom početka kampanje Budi mRAK cijepljenja protiv HPV-a...

Objavljeno 09.11.2022
Iven Jurić

Na Medicinskome fakultetu danas je održana konferencija za medije povodom početka kampanje Budi mRAK cijepljenja protiv HPV-a, kampanju i punktove cijepljenja predstavili su:

  • Romana Kovačević, Odjel za socijalnu skrb i zdravstvo Grada Osijeka,
  • prof. dr. sc. Loretana Farkaš, Prorektorica za nastavu i studente Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku,
  • prof. dr. sc. Ivica Mihaljević, dekan Medicinskog fakulteta u Osijeku,
  • Doc. dr. sc. Vesna Bilić-Kirin, dr.med. (školska medicina),
  • Prof. dr. sc. Nataša Turić – ravnateljica NZJZ Osječko-baranjske županije,
  • Petra Galić – studentica Medicinskog fakulteta u Osijeku, Nacionalni dužnosnik za javno zdravstvo Udruge CroMSIC.

Hrvatska je prvu u uvođenju besplatnog cjepiva protiv ove vrste virus, najmanje doza primaju studenti, a najviše učenici srednjih škola, do 2030. godine plan je imati 90% procijepljenih djevojčica na području EU.

Cijepljenje počinje sutra i imat će tri termina koji su popunjeni, kampanja Budi mRAK započela je 2007. godine, 3% zemlja ulaže u prevencije, RH je na pola procijepljenosti protiv ovog virusa, svaki drugi roditelj zna za ovaj virus, dok je svaki treći upoznat s besplatnim cjepivom. Do 15. godine primaju se dvije doze s razliko mod šest mjeseci, a iznad 15. godine tri doze nakon 2 mjeseca i nakon šest mjeseci.

Nataša Turić rekla je da je ova kampanja započela kao preporučeno cijepljenje i financirale su je samo pojedine jedinice samouprave, od 2015. u redoviti kalendar i od tada je u OBŽ također započelo i bilo je namijenjeno učenicima 8. razreda osnovne škole, a 2019. je prošireno na ostale dobi. U županiji je jednak odaziv spolova i u školskoj godini cijepi se oko 40-45 % učenika osnovnih škola.

Petra Galić rekla je da studenti imaju veliku ulogu, CroMSIC već 5 godina provodi ovu kampanju na području Grada, odlaskom u osnovne i srednje škole educiraju mlade o HPV-u te su zbog velikog odaziva odlučili uključiti i studente u edukaciju, otvoreni su novi termini.

Loretana Farkaš tijekom konferencije podijelila je svoje osobno zdravstveno iskustvo karcinoma vrata maternice s kojim se borila u 29. godini života, rekla je da treba educirati roditelje jer su oni prvi u kontaktu s mladima, izjavila je kako ova bolest ne zahvaća samo promiskuitetne ljude već i one koji vode normalni život sa svojim partnerima.

Ivica Mihaljević rekao je kako je CroMSIC najaktivnija i najbrojnija studentska udruga u Hrvatskoj koja ima svoju podružnicu i u Osijeku, smatra da je ova akcija najbolji način za informiranje i prevenciju, pozvao je mladiće, ali i djevojke na cijepljenje.

Vesna Bilić Kirin otkrila je kako su predviđena 72 termina cijepljenja, ako netko dođe bez termina neće ga vratiti, jer će biti dva tima, očekuje oko 80 ljudi za cijepljenje.

 

 

 

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

Građanska dužnost je prijaviti bilo koji oblik nasilja, a svojim postupanjem dokazujemo da je Grad Osijek ali i Osječko-baranjska županija mjesto nulte tolerancije na nasilje, a ovakvim postupanjem možemo unaprijediti život u lokalnoj zajednici

U Osijeku održana plesna kampanja protiv nasilja nad ženama – “Milijarda ustaje”

Kampanja “One Billion Rising” ili „Milijarda ustaje“ započela je na Valentinovo 2012. kao inicijativa za podizanje svijesti o uznemirujućoj statistici Više…

Javno-zdravstvena edukativna kampanja "Budi mRAK" usmjerena je na cijepljenje mladih protiv HPV-a, a sada je pokrenula nove aktivnosti...

Budi mRAK – organizira se besplatno cjepljenje protiv HPV-a za mlade

Javno-zdravstvena edukativna kampanja “Budi mRAK” usmjerena je na cijepljenje mladih protiv HPV-a, a sada je pokrenula nove aktivnosti, tako se Više…

Nisu stali na kulenu, ima i ljute i slatke paprike, vinograda... - Osam vizuala pravi su za krilaticu kampanje "Hedonizam je na istoku"

(FOTO) Urnebesno duhovita kampanja Turističke zajednice OBŽ: Pogodili u sridu s kulenom…

Turistička zajednica Osječko-baranjske županije ovih dana lansirala je kampanju „Via Slavonija Baranja“ kojom poziva domaće goste na otkrivanje doživljaja koji Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

U Auro Domus poslovnicama diljem Hrvatske ti klijenti svakodnevno dobivaju nekoliko stotina ili tisuća eura. I vrlo često se iznenade činjenicom da su u zamjenu za slomljeni lančić ili ogrlicu koju ne nose godinama mogli u samo nekoliko trenutaka dobiti dovoljno sredstava za zatvore minus na tekućem računu ili si priušte nešto što su dugo željeli.

Požurite i iskoristite visoke cijene: Otkup zlata sada se najviše isplati

Biciklijada se i ove godine organizira u znak podrške nacionalnoj kampanji Hrvatskog knjižničarskog društva za osobe s teškoćama čitanja i disleksijom "I ja želim čitati"

FFOS-ova BICIKLIJADA 2024.

Izvučen je dobitnik 3.000 eura za shopping u Portanovi,  čak 50 trgovina u Portanovi nudilo je rođendanske popuste, mađioničar, disco hostese i ljudi od stakla (Mirror crew) napustili su Portanovu, velika rođendanska torta se pojela, šampanjac popio, a svih 150 nagrada koje su bile sakrivene u mnoštvu balona je pronađeno.

[FOTO] Trgovački centar Portanova proslavio 13. rođendan uz vrijedne nagrade, shopping s popustima i pregršt iznenađenja za posjetitelje