GOSPODARSTVO

Sana delikatese, Dukat i Konzum su Najdonatori 2021. godine

Nagrada Najdonator dodijelila se već petu godinu zaredom, a osnovali su ju Mreža hrane i europarlamentarka Biljana Borzan...

    Objavljeno 09.11.2022
    Iven Jurić

    Ovogodišnja nagrada Najdonator otišla je u ruke Sana delikatese, Dukata i Konzuma upravo su ove tvrtke 2021. godine donirale najviše hrane, za svoj doprinos nagradili su ih organizatori nagrade Mreža hrane i europarlamentarka Biljana Borzan kojima je ovo peta godina dodjele.

    “Čestitke nagrađenim tvrtkama i njihovim radnicima na izvanrednoj društveno odgovornosti. Ovim priznanjem želimo pokazati da postoje tvrtke koje su iznimno humanitarno angažirane i želimo da građani znaju koje su to tvrtke. Posebno mi je drago što vrijednost donirane hrane u Hrvatskoj postojano raste i nadam se da “Najdonator” doprinosi tom trendu. Zadnjih godina smo stalno u nekoj vrsti krize, a u teškim vremenima donirana hrana mnogima znači razliku između gladi i toplog obrok.” – izjavila je Borzan

    Prema podacima Porezne uprave, ukupna prodajna vrijednost donirane hrane bez PDV-a u 2021. godini iznosila je 27.610.857,12. Radi se o određenom smanjenju iznosa u odnosu na 2020. godinu, kada je prijavljeno 29 milijuna kuna donacija. No, ako se usporedi s 20 milijuna kuna koliko je donirano 2019., ipak se radi o značajnom povećanju.

    “Nadamo se kako je ovo posljednja godina dodjele priznanja Najdonator bez da u Hrvatskoj postoji Banka hrane. Mnogo toga se pokrenulo, više se donira, a ova nagrada je jedan od važnih kotačića u cijelom tom procesu. Današnji laureati pokazuju da se to može i da je poželjno donirati hranu. Čestitam im! Ovom dodjelom Najdonatora, Mreža hrane prestaje s radom. U posljednjih 8 godina, mnogo toga je učinjeno i hvala Biljani Borzan i njezinom uredu, Ministarstvu poljoprivrede, donatorima i svima onima koji su nas doveli ovdje gdje jesmo – pred otvaranjem Banke hrane. Nadamo se da smo i mi malo tome doprinijeli.” – rekao je koordinator Mreže hrane Zoran Grozdanov

    Konzum i Dukat su u kategoriji već šampioni jer im je ovo peta godina da su osvojili nagradu, dok su Sana delikatese u kategoriji mikro, malih i srednjih tvrtki nagrađeni treći put zaredom.

    Predstavnici nagrađenih tvrtki su na godinu dana dobili pravo korištenja titule „Najdonator“ i službenog logotipa. Dobili su i statuu čiji je dizajn, kao i onaj logotipa, izabran na natječaju na kojem je pobijedio mladi dizajner Mirko Tivanovac.

    Najveći donator u kategoriji mikro, malih i srednjih tvrtki, Sana delikatese, prošle godine je donirao hranu prodajne vrijednosti 88.073 kuna bez PDV-a, što čini 1.18 posto godišnjeg prihoda tvrtke.

    ” Za male tvrtke kao što je Sana uz fokus na razvoj i kvalitetu poslovanja važno je njegovati i svjesnost o društveno odgovornom poslovanju. Mi se trudimo stvarati i održavati tu kulturu od početka poslovanja. Iako je ponekad organizacija doniranja zahtjevna te stvara dodatne troškove, ipak su svi članovi Sana tima izuzetno ponosni što to uspijevamo. Iza vrijednosti donirane hrane stoji značajan angažman i trud naših radnika jer je donirana hrana spašena prije isteka roka valjanosti. Na ovaj način smo dvostruko ponosni jer, ne samo što smo hranu donirali onima kojima je najpotrebnije, već brinemo i o okolišu. Kvaliteta proizvoda, briga za dobrobit ljudi i okoliša, uz zadovoljstvo naših radnika, osnovni su ciljevi poslovanja Sane. ” – rekla je dirketorica tvrtke Silvija Repić

    Dukat je u prošloj godini donirao hranu prodajne vrijednosti 2.071.271 kuna bez PDV-a, što je među velikim tvrtkama najveća ukupna vrijednost donacija hrane u odnosu na godišnji prihod.

    “Ponosni smo na naše dvije važne uloge: najveći smo proizvođač mlijeka i mliječnih proizvoda i istovremeno lider u doniranju hrane među domaćim prehrambenim tvrtkama. Tim više što ovo, peto priznanje u nizu, primamo u godini u kojoj obilježavamo 110 godina Dukatove posvećenosti mlijeku. Ono potvrđuje i da smo posvećeni pomaganju potrebitima na čije stolove donosimo milijun mliječnih obroka godišnje. Od 2015. donirali smo 1605 tona hrane, a samo lani 187 tona dok je ukupna vrijednost naših donacija dosegla 22 milijuna kuna. A iza brojeva stoje ljudi: 52 tisuće potrebitih i 20-ak naših zaposlenika koji im redovito isporučuju donacije.” – izjavila je Kristina Klarić Rubčić, voditeljica Korporativnih komunikacija Dukata.

    Konzum je u 2021. donirao hrane prodajne vrijednosti 7.087.523 kuna bez PDV-a, što je najveća ukupna vrijednost donacija hrane među velikim tvrtkama u Hrvatskoj. U ime Konzuma nagradu je preuzela Mira Kraljić, voditeljica Odjela zaštite okoliša i prirode, a dodatno je  Ivana Džakula, direktorica Sektora poslovne podrške istaknula:

    “Biti proglašen Najdonatorom petu godinu zaredom velika je čast i odgovornost. Kao jedna od najvećih kompanija u Hrvatskoj svjesni smo svojeg utjecaja te smatramo da ga trebamo koristiti za stvaranje boljeg i prosperitetnijeg društva, a ova titula samo nam je dodatna motivacija da nam doniranje hrane i dalje ostane prioritet. Sve to ne bi bilo moguće bez naših vrijednih kolegica i kolega koji predano sudjeluju u našem donacijskom programu, kao ni bez  humanitarnih udruga i partnera s kojima zajedno brinemo da hrana dospije potrebitima.”

     

     

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Borzan: Rezultati doniranja u ovim kriznim vremenima pokazuju izuzetnu društvenu odgovornost i osviještenost hrvatskih tvrtki u doniranju hrane

    Konzum, Kaufland i Sana Delikatese dobitnici 6. godišnje nagrade “Najdonator”!

    Hrvatske tvrtke koje su donirale najviše hrane u prošloj godini su Konzum, Kaufland i Sana Delikatese. Za svoje humanitarno djelovanje Više…

    Prije svega, traži označavanje proizvoda koji su količinski manji, a cijena im je ostala ista, te bolju kontrolu sastojaka

    Borzan traži da se označe proizvodi koji su se smanjili zbog inflacije

    Hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan je poslala zahtjev Europskoj komisiji da pomogne građanima u borbi protiv inflacije. Prije svega, traži označavanje Više…

    Sigurno ste se bar jednom našli u situaciji da vam na zabavi ponestane pića, grickalica ili leda. Ili možda nešto od higijenskih ili kozmetičkih sitnica, Store2Door je rješenje za vas!

    Store2Door otvoren u Osijeku

    Novi pristup prodaji potrepština, pića, grickalica, razne hrane i leda vas očekuje u Store2Door online trgovini u kojoj na lak Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Jeste li znali da pomoću pametnih ugovora možete drastično promijeniti način poslovanja?

    Smart contracts: Kako pametni ugovori mijenjaju način poslovanja?

    Kao rezultat sporazuma, Zagreb, Split, Rijeka, Osijek i Varaždin će dobiti smjernice za širenje društvenih i pristupačnih stambenih rješenja, prilagođene lokalnim potrebama

    Grad Osijek sklopio sporazum s Europskom investicijskom bankom za podršku razvoju priuštivog stanovanja

    Ova neobična pekarska delicija, koja je već neko vrijeme glavna zvijezda svjetskih društvenih mreža, nije samo oku privlačna, već obećava i pravu eksploziju okusa

    Probali smo cube kroasan: Viralni hit koji je osvojio svijet, stigao je u Mlinar!