ŽIVOT

Marko Dukić, fotograf koji bilježi sjajne modne priče

Marko je Osječanin trenutno sa zagrebačkom adresom, a svoje fotografske radove dosad je objavljivao u magazinima kao što su The New York Times i Vogue Italia

Objavljeno 10.01.2023
Darija Kovačić

Početkom prosinca medijske platforme ukrasila je jedna posebna modna kampanja. Na čarobnom ušću rijeke Neretve, odjevena u novu H&M kolekciju Metaverse Design Story, pozirala je glumica Petra Kurtela, a modnu priču u živahnim bojama i dramatičnim krojevima svojim nam je foto objektivom ispričao fotograf Marko Dukić

Oduševljeni fotografijama koje je tada snimio, pročešljali smo njegov portfolio uzduž i poprijeko. Osim modne, Marka privlači i portretna fotografija, kao i kreiranje video sadržaja, a svoje fotografske radove dosad je objavljivao u magazinima kao što su The New York Times i Vogue Italia, surađujući pritom s brendovima kao što su već spomenuti H&M, te Bruno Bannani, Comma, HBO, HBO Adria i drugi.

Marko, za početak, kako si se našao u fotografskim vodama? Jesi li o tome maštao još kao klinac?

Fotografija je došla tek negdje u srednjoj školi. Kroz djetinjstvo sam stalno nešto škrabao, crtao, sklapao, uvijek me privlačila ta crta da radim nešto svoje, da konstantno stvaram pa se tu još dogodila i ljubav prema grafičkom dizajnu koja mi je davala beskrajne mogućnosti.

Jesi li započeo s modnom i portretnom fotografijom ili je ona ipak došla kasnije?

Isprobavao sam razne žanrove, imao sam srednjoškolsku fazu kada sam htio biti fotograf Nationala Geographica, pa letjeti s jednog kraja svijeta na drugi i dokumentirati prekrasne, mirne pejzaže i krajolike. Onda se tu dogodila neka fine art fotografija, artsy, nerealno, dreamy. Spoj grafičkog dizajna i mog basic znanja o fotografiji dao mi je mogućnost da prenesem snove na fotorealizam. Kroz poznanstva i ljude polako sam shvaćao da moja ambicija tu ne staje te da me želja za mirnom i staloženom karijerom napušta, a koji svijet pruža veći kaos nego moda?

Imaš li fotografske uzore?

Imao sam ih prije, ali smatram da je ključ zdravog uspjeha fokus na vlastiti rad i napredovanje te da dosta ljudi uspoređuje sebe sa svojim uzorima što ih u konačnici koči da dostignu svoj puni potencijali. Inspiracija je uvijek dobrodošla i postoji par kolega čiji rad cijenim ali ne, ne bih rekao da imam fotografske uzore.

Tvoje fotografije objavljeni su i u the new york timesu. Kako je došlo do te suradnje? O čemu je riječ?

Bio sam u Splitu kad je stigao mail od mog kolege Tomislava Marcijuša, spletom okolnosti je to trebao biti kolaborativni proces, ali su se stvari dodatno zakomplicirale te je cijeli posao ostao na meni. Radilo se o jednom kolektivnom intervju gdje su osobe iz YouTube industrije objašnjavale novi načini zarade na internetu, te im je hitno trebao fotograf kako bi se oni dokumentirali. Ekipa iz NYT-a je bila jako zadovoljna rezultatima te smo ostali u jako dobrim odnosima gdje je na konto toga stigla nova ponuda za drugi projekt koji se odvijao u Istri.

Osim fotografijom baviš se i filmom. Kako se ta dva medija razlikuju i koji te ipak mrvicu više privlači?

Htio bih samo naglasiti da to nije strogo film koliko više ‘’snimanje videa’’. Glazba mi je glavna inspiracija i jako bitan faktor u životu. U tolikoj mjeri da iz jedne pjesme može nastati cijela ideja i osobni projekt. Video mi daje mogućnost da spojim ono što želim vizualno izraziti i glazbu koja me ispunjava na jedan poseban način. Oboje me privlači na svoj način, kroz video mogu biti direktniji u onome što želim dočarati gledatelju dok fotka ipak zadržava svoju neku dozu misterije i svatko je interpretira na svoj način.

Na koji si dosadašnji projekt najviše ponosan?

Svakim projektom se trudim biti sve bolji i bolji. U trenutku mi uvijek najviše zadovoljstva donosi onaj posljednji, gdje znam da sam dao 110% i napravio to najbolje što znam. Trenutno je to kampanja za H&M koju smo snimali na predivnom ušću Neretve u kolaboraciji s Priredba Studiom i glumicom Petrom Kurtelom.

Kraj je godine i manifestiramo. U najluđim snovima, za koga bi ili koga volio fotografirati? Raspištolji se slobodno.

Definitivno neki od dream brendova su Yohji Yamamoto, YSL te Givenchy u novom ruhu Matthewa Williamsa, a ako već manifestiramo, modele poput Sofie Steinberg i Kaie Gerber bih rado, ako ne u privatnom projektu, stavio ispred leće u nekim divljim editorijalima ili advertising katalogu.

Tekst: Tina Lončar, Foto: Marko Dukić

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

Fotografija ima rijetku moć da zaustavi vrijeme. U jednom kadru može sačuvati pogled, osjećaj, pitanje ili priču — onako kako ju je autor doživio u tom jedinom, neponovljivom trenutku

Poziv građanima na 25. izložbu fotografija autora Osječko-baranjske županije

Fotografija ima rijetku moć da zaustavi vrijeme. U jednom kadru može sačuvati pogled, osjećaj, pitanje ili priču — onako kako Više…

Najbolje fotografije bit će predstavljene na svečanoj izložbi i proglašenju pobjednika 3. listopada 2025. na konferenciji AgroRocks u Osijeku koja okuplja najvažnije aktere ruralnog razvoja u regiji

Otvoren natječaj RuralFoto 2025: Zabilježite čudo sela i osvojite nagrade!

Miris svježe pokošene trave, pogled na plodna polja koja se zlate pod suncem, štale u kojima se čuju domaće životinje, Više…

Nakon što je žiri bio podvrgnut slatkim mukama, sami sudionici natječaja izabrali su najbolje od najboljih. Zabilježeno je 233 glasa koji su odlučili pobjednike

RuralFoto 2024 natječaj, evo tko su pobjednici

S prvim danom ljeta informacijski sustav u poljoprivredi otvorio je RuralFoto natječaj, izbor najbolje ruralne fotografije u 2024. godini, a Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

Inicijativu su pokrenuli studenti sa željom da stečena znanja i iskustva tijekom studija prenesu u događaj koji će biti primjer i poticaj za širenje studentskog djelovanja i poticanje kreativnih realizacija u budućnosti

Prvi Student Media Fest otvara prostor za rasprave, razmjene iskustava i dodatno unaprjeđenja znanja iz područja medija i komunikacija

U natjecanju je sudjelovalo 14 timova različitih studijskih smjerova, a svi su se suočili s istim zadatkom: riješiti stvarni poslovni izazov globalno prepoznate osječke tehnološke kompanije Orqa

[FOTO] Hackathon koji mijenja pravila igre: Orqa i EFOS spojili 50 mladih inovatora – pobjedničko rješenje oduševilo stručni žiri

Iako smo glavobolje navikli povezivati s odraslima, posljednjih godina sve se više javljaju i kod djece starije dobi

Zašto sve više tinejdžera ima glavobolje i što roditelji trebaju znati?