ŽIVOT

Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja predstavilo kampanju „Poslušaj glas prirode!“ na 29. Proljetnom sajmu u Osijeku

"Poslušaj glas prirode!" nacionalna je kampanja koja se provodi u sklopu projekta „Razvoj okvira za upravljanje ekološkom mrežom Natura 2000“, a u posljednjih godinu dana promovirana je diljem Hrvatske

Objavljeno 21.04.2023
Darija Kovačić

Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja (MINGOR) predstavilo je danas u sklopu 29. Proljetnog sajma u Osijeku aktivnosti kampanje „Poslušaj glas prirode!“.

Sajam se održava u novom Gospodarskom centru Osječko-baranjske županije, čijem otvorenju je nazočio i ministar Davor Filipović, obišavši pri tom sajamski prostor MINGOR-a.

„Poslušaj glas prirode!“ nacionalna je kampanja koja se provodi u sklopu projekta „Razvoj okvira za upravljanje ekološkom mrežom Natura 2000“, a u posljednjih godinu dana promovirana je diljem Hrvatske. Niz aktivnosti na temu zaštite prirode održano je do sada u Splitu, Gospiću, Varaždinu, Zagrebu i Bjelovaru.

Kroz kampanju „Poslušaj glas prirode!“ MINGOR želi skrenuti pozornost na značajan problem smanjenja bioraznolikosti te ujedno senzibilizirati javnost o važnosti individualnih promjena navika te odgovornog ponašanja u svakodnevnom životu.

Tijekom sajma, stručnjaci Uprave za zaštitu prirode i Zavoda za zaštitu okoliša i prirode informirali su posjetitelje o ekološkoj mreži Natura 2000, a posjetitelji su mogli, pomoću VR naočala, virtualno prošetati kroz 10 zaštićenih područja Hrvatske. Najhrabriji i oni s najvećim znanjem o prirodi i njenom očuvanju, nagrađeni su prigodnim poklonima.

Ujedno, za zainteresirane učenike Tehničke škole i prirodoslovne gimnazije Ruđera Boškovića Osijek, dr.sc. Ana Ješovnik iz Zavoda za zaštitu prirode i okoliša, održala je predavanje “Priče o divljim oprašivačima”.

MINGOR nastavlja i u narednom periodu s aktivnostima iz kampanje, kako bi potaknuo pojedince na aktivno uključivanje i djelovanje, s ciljem zaštite prirode i bioraznolikosti u vlastitom okruženju.

***

Poslušaj glas prirode

Kampanja Poslušaj glas prirode, koja poziva na aktivno uključivanje stanovništva u zaštiti prirode, usmjerena je na opću populaciju, a posebice na stanovnike Hrvatske koji žive i gospodarski djeluju na području unutar ekološke mreže Natura 2000. Kampanja je jedna od ključnih komunikacijskih elemenata projekta „Razvoj okvira za upravljanje ekološkom mrežom Natura 2000“, najvećeg projekta osnaživanja sustava zaštite prirode koji se trenutno provodi u Hrvatskoj. Vrijednost ovog projekta iznosi 24.752.425 €, a Europska unija ga sufinancira s 85 % sredstava u okviru Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.

Više o kampanji Poslušaj glas prirode!:

Web: https://glasprirode.hr/

FB: Glas prirode HR

IG: @glasprirodehr 

Ekološka mreža Natura 2000

Ekološka mreža Natura 2000 trenutačno je najveća mreža zaštićenih područja na svijetu i temelj sustava zaštite prirode u Europskoj uniji. Ova mreža u Hrvatskoj, s obzirom na ukupni teritorij, među najvećima je u EU i obuhvaća 25.956 km2. Pokriva 36,8 % kopnenog teritorija te 9,3 % mora, a sastoji se od 745 područja očuvanja značajnih za vrste i stanišne tipove te 38 područja očuvanja značajnih za ptice. Natura 2000 podržava načelo održivog razvoja i cilj joj nije zaustaviti sveukupne razvojne aktivnosti, nego postaviti mjerila prema kojima će se one moći odvijati, a da pritom očuvaju bioraznolikost. Ova ekološka mreža ima i izuzetno važnu ulogu u očuvanju ribljeg fonda jer su zaštićena morska područja ekosustavi koji su utočište ugroženim i rijetkim vrstama, čuvaju ugrožena staništa i potiču obnavljanje ribljih zaliha.

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

Sajam traje do nedjelje, 27. travnja, a za posjetitelje je otvoren svaki dan od 10 do 19 sati. Cijena ulaznice je 5,00 eura za sva tri dana, s tim da je ulaz slobodan za djecu u dobi do 15 godina. Parking je besplatan

[FOTO] U Gospodarskom centru otvoren trodnevni SALORI – Sajam lova, ribolova i turizma

U Gospodarskom centru Osječko-baranjske županije u Osijeku je danas (25. travnja 2025. godine) svečano otvoren 20. Sajam lova, ribolova i Više…

Rad sadašnjih učenika bit će prikazan kroz prodaju presadnica povrća, cvijeća, ljekovitog i začinskog bilja, dok će se rad bivših, ali i sadašnjih učenika predstaviti kroz sajamsku prodaju različitih proizvoda

Najava Proljetnog sajama u poljoprivrednoj i veterinarskoj školi

Ove godine treći put se u školi održava Proljetni sajam, i to 24. travnja. Cilj sajma, kao i prethodnih godina, Više…

Beneficirani radni staž, osiguranje ruku, smanjenje bolovanja na teret poslodavca, praksa u licenciranim radionicama, omogućen upis pedikerima samo neki od zahtjeva

U Osijeku održano Državno prvenstvo frizera i kozmetičara HOK-a – uputili svoje zahtjeve za unapređenje struke

U Osijeku je ovoga vikenda u Gospodarskom centru Osječko-baranjske županije održana manifestacija „2. Majstori ljepote – Dani frizera i kozmetičara Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

Postavljeno je šest novih stupova visine 16 metara s ukupno 14 LED reflektora, čime je osigurana kvalitetna rasvjeta za treninge Nogometnog kluba Mursa

Nova rasvjeta na Športskom centru Mačkamama: ključni infrastrukturni projekt za NK Mursa

Ovaj mirni skup odgovor je na okupljanja pripadnika Marijine bojne, koji na trgovima diljem Hrvatske mole za očuvanje patrijarhata i "duhovnog autoriteta muškaraca u obitelji", kažu iz udruge Adela

Udruga Adela: Tiha misa – otpor patrijarhalnim porukama

Svjetski trendovi u medicinskoj i wellness industriji polako osvajaju i naše tržište. Najpopularniji pojam u prvoj polovici ove godine je definitivno 'longevity' o kojemu se sve više govori.

Da li je hipoksijski trening budući fitness trend?