Osječani obožavaju street food, naručuju ga više od burgera i pizza, ali i dalje najviše vole – pomfrit!
Za stanovnike Osijeka ovo su najpopularniji izbori korisnika, top tri restorana u Osijeku.
Donosimo vam kulinarske izbore Hrvata u 2023. godini. Izgleda da tradicionalni favoriti polako ustupaju mjesto nekim novim jelima, a apsolutni prvak u našem podneblju je ipak – pomfrit!
Prilikom naručivanja hrane postoji jedna dilema koja je univerzalna za cijeli svijet – pizza ili burger?
Ako je vjerovati nedavnom istraživanju The Financial Expressa, pobjedu odnose hamburgeri jer više slove kao individualno jelo, za razliku od pizze koja se češće konzumira u društvu. No, lanjski izvještaj Photoboxa, europskog lidera u printanju fotografija, nudi drugačiji odgovor. Oni su analizirali Google pretraživanja u 20 najvećih europskih zemalja te zaključili da prvenstvo pripada pizzi, dok su burgeri tek na trećem mjestu, iza ramena.
Kako po tom pitanju stoje građani Hrvatske? Prema recentnim podacima platforme Wolt Hrvatska, korisnici prilikom naručivanja prednost daju burgerima ispred pizze, no apsolutni prvak u našem podneblju je ipak – pomfrit! Točnije, izbor top pet jela čine redom: pomfrit, cheeseburger, pizza capriciossa, katsu piletina te smokehouse burger.
Korisnici Wolta su hranu pritom najviše naručivali u večernjim satima, dakle pretežito za večeru, a najveći ceh u 2023. trenutno pripada korisniku koji je narudžbu platio čak 516 eura! Iz poznatog burger bara naručio je popis jela koji je uključio – 29 sliders burgera, šest vege sliders burgera, deset truffle grana padano krumpirića, deset cheese style krumpirića, deset classic krumpirića i deset ketchupa.
Što se pak tiče najpopularnijih izbora korisnika, top tri restorana u Osijeku su McDonald’s, Rulla Street Food te Hamburgilla.
Wolt, vodeća digitalna aplikacija za dostavu u Hrvatskoj, podatke o dostavama je s razlogom objavila povodom Svjetskog dana hrane koji se globalno obilježava 16. listopada kako bi osvijestila javnost o važnosti odgovornog konzumiranja namirnica i smanjenju negativnog trenda bacanja ostataka hrane. Naime, prema podacima Ministarstva poljoprivrede, u Hrvatskoj se godišnje baci više od 286.000 tona ili 70 kilograma hrane po stanovniku.
„Svaki pojedinac, kao i društvo u cjelini, ima odgovornost da se angažira u smanjenju bacanja hrane i promovira odgovorno konzumiranje. To uključuje kvalitetnije planiranje obroka, pametno naručivanje i kupovanje hrane, pravilno skladištenje, recikliranje i donaciju nepotrebnih viškova. Kroz ove korake, možemo smanjiti potrebu za većom proizvodnjom hrane, štedeći prirodne resurse i smanjujući negativan utjecaj na okoliš“, istaknuo je Marin Šušnjar, generalni direktor Wolt Hrvatska te dodaje da konzumiranje svježe i lokalno proizvedene hrane, podržavanje održivih metoda uzgoja i odgovorno korištenje papirnatih vrećica također igraju ključnu ulogu u očuvanju okoliša.
Wolt, kao platforma koja spaja korisnika s restoranom ili trgovinom, još od 2015. godine kompenzira emisije ugljika za svaku dostavu koju obave partneri dostavljači. U suradnji s partnerom South Pole, međunarodnom developer kompanijom za poticanje održivog poslovanja, kupuju ugljične kredite iz certificiranih projekata, a taj trošak u potpunosti pokrivaju iz vlastitog budžeta.
South Pole je osnovan 2006. godine i pomaže organizacijama diljem svijeta da razviju sveobuhvatne programe i strategije za smanjenje emisija koje klimatske akcije pretvaraju u dugoročne poslovne prilike, s time da je važno za naglasiti da je njegovo poslovanje usklađeno s ciljevima Pariškog sporazuma i razvojnim ciljevima održivosti UN-a.
„Naše dostave se uglavnom obavljaju automobilima, skuterima, motociklima ili biciklima. Koristeći specifične emisijske faktore za te vrste vozila i broj prijeđenih metara, kvartalno izračunavamo svoj ekološki utjecaj. Zatim kupujemo odgovarajući broj kompenzacija od organizacije South Pole kako bismo pokrili te emisije. Ako iz nekog razloga nemamo točne informacije o vrsti vozila koje se koristi za dostavu, klasificiramo je kao automobil, samo kako bismo bili na sigurnoj strani i dovoljno kompenzirali“, navodi Vjekoslav Vaci, operativni menadžer tima čiji je primarni zadatak osigurati da se sve narudžbe dostave u što kraćem i točnijem roku.
U cilju poticanja svojih korisnika na odgovorno planiranje obroka, Wolt Hrvatska za Svjetski dan hrane nudi dodatnu pogodnost. Svakom Wolt korisniku Wolt Hrvatska poklanja 3 € Wolt kredita koje mogu iskoristiti unoseći kod “WORLDFOODDAY” na svojem Wolt profilu te koristiti kao popust kod svoje sljedeće narudžbe. Ovom malom gestom Wolt Hrvatska želi potaknuti svoje korisnike na odgovornu kupnju i konzumiranje, ali i smanjivanje bacanja viška hrane. Podizanjem svijesti o ovim važnim pitanjima, kroz zajedničke napore možemo potaknuti promjene te raditi na poboljšanju okoliša i očuvanju resursa za buduće generacije.
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?