ŽIVOT

Osječani obožavaju street food, naručuju ga više od burgera i pizza, ali i dalje najviše vole – pomfrit!

Za stanovnike Osijeka ovo su najpopularniji izbori korisnika, top tri restorana u Osijeku.

Objavljeno 16.10.2023
Darija Kovačić

Donosimo vam kulinarske izbore Hrvata u 2023. godini. Izgleda da tradicionalni favoriti polako ustupaju mjesto nekim novim jelima, a apsolutni prvak u našem podneblju je ipak – pomfrit!

Prilikom naručivanja hrane postoji jedna dilema koja je univerzalna za cijeli svijet – pizza ili burger?

Ako je vjerovati nedavnom istraživanju The Financial Expressa, pobjedu odnose hamburgeri jer više slove kao individualno jelo, za razliku od pizze koja se češće konzumira u društvu. No, lanjski izvještaj Photoboxa, europskog lidera u printanju fotografija, nudi drugačiji odgovor. Oni su analizirali Google pretraživanja u 20 najvećih europskih zemalja te zaključili da prvenstvo pripada pizzi, dok su burgeri tek na trećem mjestu, iza ramena.

Kako po tom pitanju stoje građani Hrvatske? Prema recentnim podacima platforme Wolt Hrvatska, korisnici prilikom naručivanja prednost daju burgerima ispred pizze, no apsolutni prvak u našem podneblju je ipak – pomfrit! Točnije, izbor top pet jela čine redom: pomfrit, cheeseburger, pizza capriciossa, katsu piletina te smokehouse burger.

Korisnici Wolta su hranu pritom najviše naručivali u večernjim satima, dakle pretežito za večeru, a najveći ceh u 2023. trenutno pripada korisniku koji je narudžbu platio čak 516 eura! Iz poznatog burger bara naručio je popis jela koji je uključio – 29 sliders burgera, šest vege sliders burgera, deset truffle grana padano krumpirića, deset cheese style krumpirića, deset classic krumpirića i deset ketchupa.

Što se pak tiče najpopularnijih izbora korisnika, top tri restorana u Osijeku su McDonald’s, Rulla Street Food te Hamburgilla.

Wolt, vodeća digitalna aplikacija za dostavu u Hrvatskoj, podatke o dostavama je s razlogom objavila povodom Svjetskog dana hrane koji se globalno obilježava 16. listopada kako bi osvijestila javnost o važnosti odgovornog konzumiranja namirnica i smanjenju negativnog trenda bacanja ostataka hrane. Naime, prema podacima Ministarstva poljoprivrede, u Hrvatskoj se godišnje baci više od 286.000 tona ili 70 kilograma hrane po stanovniku.

„Svaki pojedinac, kao i društvo u cjelini, ima odgovornost da se angažira u smanjenju bacanja hrane i promovira odgovorno konzumiranje. To uključuje kvalitetnije planiranje obroka, pametno naručivanje i kupovanje hrane, pravilno skladištenje, recikliranje i donaciju nepotrebnih viškova. Kroz ove korake, možemo smanjiti potrebu za većom proizvodnjom hrane, štedeći prirodne resurse i smanjujući negativan utjecaj na okoliš“, istaknuo je Marin Šušnjar, generalni direktor Wolt Hrvatska te dodaje da konzumiranje svježe i lokalno proizvedene hrane, podržavanje održivih metoda uzgoja i odgovorno korištenje papirnatih vrećica također igraju ključnu ulogu u očuvanju okoliša.

Wolt, kao platforma koja spaja korisnika s restoranom ili trgovinom, još od 2015. godine kompenzira emisije ugljika za svaku dostavu koju obave partneri dostavljači. U suradnji s partnerom South Pole, međunarodnom developer kompanijom za poticanje održivog poslovanja, kupuju ugljične kredite iz certificiranih projekata, a taj trošak u potpunosti pokrivaju iz vlastitog budžeta.

South Pole je osnovan 2006. godine i pomaže organizacijama diljem svijeta da razviju sveobuhvatne programe i strategije za smanjenje emisija koje klimatske akcije pretvaraju u dugoročne poslovne prilike, s time da je važno za naglasiti da je njegovo poslovanje usklađeno s ciljevima Pariškog sporazuma i razvojnim ciljevima održivosti UN-a.

„Naše dostave se uglavnom obavljaju automobilima, skuterima, motociklima ili biciklima. Koristeći specifične emisijske faktore za te vrste vozila i broj prijeđenih metara, kvartalno izračunavamo svoj ekološki utjecaj. Zatim kupujemo odgovarajući broj kompenzacija od organizacije South Pole kako bismo pokrili te emisije. Ako iz nekog razloga nemamo točne informacije o vrsti vozila koje se koristi za dostavu, klasificiramo je kao automobil, samo kako bismo bili na sigurnoj strani i dovoljno kompenzirali“, navodi Vjekoslav Vaci, operativni  menadžer tima čiji je primarni zadatak osigurati da se sve narudžbe dostave u što kraćem i točnijem roku.

U cilju poticanja svojih korisnika na odgovorno planiranje obroka, Wolt Hrvatska za Svjetski dan hrane nudi dodatnu pogodnost. Svakom Wolt korisniku Wolt Hrvatska poklanja 3 € Wolt kredita koje mogu iskoristiti unoseći kod “WORLDFOODDAY” na svojem Wolt profilu te koristiti kao popust kod svoje sljedeće narudžbe. Ovom malom gestom Wolt Hrvatska želi potaknuti svoje korisnike na odgovornu kupnju i konzumiranje, ali i smanjivanje bacanja viška hrane. Podizanjem svijesti o ovim važnim pitanjima, kroz zajedničke napore možemo potaknuti promjene te raditi na poboljšanju okoliša i očuvanju resursa za buduće generacije.

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

U nastavku teksta donosimo neke od originalnih, inovativnih i uzbudljivih destinacija koje ove jeseni nude gastro iskustvo za pamćenje.

Jesenski gastro vodič uz koje je odabir najboljih restorana mačji kašalj

Regionalna restoranska scena dinamično je dočekala jesensko razdoblje, a tom svjedoči niz odličnih restorana, bistroa, vinarija i barova koji nude Više…

Zadnjih godinu dana, u restoranu se radi na velikom ZAOKRETU te im je želja bila preobraziti se u kvalitetan BISTRO koji bi osim toga nudio wine and deli koncept uz ponajbolju vinsku kartu u gradu i šire

Potpuni zaokret u restoranu Lipov hlad – kušali smo nova jela

Kultni donjogradski restoran, dobro poznat osječanima ali i izvan naše županije godinama je služio tradicionalnu hranu na visokoj razini. Klasični Više…

Ovo su podaci koji svakako vesele jer pokazuju kako i u kriznim vremenima poput ovih hrvatske tvrtke pokazuju izuzetnu društvenu odgovornost i osviještenost u doniranju hrane.

Borzan: “Rekordne donacije hrane dokaz su društvene odgovornosti hrvatskih tvrtki u kriznim vremenima!”

U sklopu priprema za dodjelu priznanja “Najdonator” hrvatskim tvrtkama koje su prijavile najviše donirane hrane, objavljeni su podaci o ukupnim Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

Smijeh ima snažnu moć širenja pozitivne energije, zašto ove jeseni ne bismo poklonili upravo to? Pokloniti osmijeh nije tek beznačajan čin – to je dar koji ima trajan učinak, a još je ljepše ako dolazi u obliku nezaboravnog iskustva

Pokloni zadivljujuće jesensko iskustvo, pokloni osmijeh

Radionica je namijenjena mladima koji žele steći nova znanja, inspirirati se i aktivno sudjelovati u stvaranju pozitivnih promjena

Srce za promjenu – Poziv mladima

Ova neobična pekarska delicija, koja je već neko vrijeme glavna zvijezda svjetskih društvenih mreža, nije samo oku privlačna, već obećava i pravu eksploziju okusa

Probali smo cube kroasan: Viralni hit koji je osvojio svijet, stigao je u Mlinar!