24. OLJK najavljuje svoj plesni tjedan
U sklopu Plesnog tjedna Osječkog ljeta kulture u Maloj dvorani Kulturnog centra bit će izvedene ukupno četiri plesne predstave hrvatskih plesnih umjetnika
U sklopu Plesnog tjedna Osječkog ljeta kulture u Maloj dvorani Kulturnog centra bit će izvedene ukupno četiri plesne predstave hrvatskih plesnih umjetnika: Nastasje Šefanić Kralj ( 16.7.), Josipa Bubaš (17.7.), Jure Ruža (18.7.) i Martine Terzić (31.7.) . Umjetnost pokreta, umjetnost pričanja priče kroz plesni performans, ekspresija emocija, stanja, odnosa, događaja koji nas okružuju kroz plesni pokret-očekuje nas u trećem tjednu 24. OLJK-a.
Plesna predstava Martine Terzić koja je trebala biti na rasporedu u petak, 19.7. prebacuje se na srijedu 31.7. u Maloj dvorani Kulturnog centra Osijek s početkom u 20.00 sati.
Ulaz na sve predstave u sklopu Plesnog tjedna OLJK-a je slobodan. Ulaznice nisu potrebne. Trajanje svih plesnih predstava je cca 30 minuta.
Utorak, 16.7. / 20.00 sati
Mala dvorana Kulturnog centra Osijek
NASTASJA ŠTEFANIĆ KRALJ: MOJA BABUSJA NE POZNAJE IZRAZ BIOPOWER
/ PLESNA PREDSTAVA/
Autorski tim
Ideja i koncept: Nastasja Štefanić Kralj i Matija Kralj Štefanić
Koreografija i izvedba: Nastasja Štefanić Kralj
Dramaturgija: Jasna Jasna Žmak
Tekst: Matija Kralj Štefanić i Jasna Jasna Žmak
Dizajn svjetla: Anton Modrušan
Produkcija: Tena Bošnjaković
O PLESNOJ PREDSTAVI:
“Moja babusja ne poznaje izraz biopower” projekt je autora Nastasje Štefanić Kralj i Matije Kralja Štefanića nastao kao reakcija na rusku invaziju Ukrajine, a vezuje se na ukrajinsko porijeklo autorice, prije svega činjenicu da njena baka i dalje, za čitavo vrijeme trajanja rata, živi u Berdyansku u Ukrajini, pod ruskom okupacijom. Kako i sam naslov projekta sugerira, autori u projektu kombiniraju iskustveni pristup sa teorijskim uvidima stvarajući intimistički solo koji se odmiče od direktnog političkog agitiranja, ali na drugi način direktno i otvoreno progovara o “ideji” rata. Njene rodbinske veze s Ukrajinom tako postaju okvir tematiziranja puno širih pitanja o prirodi ljudske egzistencije u svijetu u kojemu je ratno stanje “normalno”, permanentno stanje.
Srijeda, 17.7./20.00 sati /Mala dvorana Kulturnog centra Osijek/
JOSIPA BUBAŠ: PONOVNO URANJANJE
/ plesna predstava/
AUTORSKI TIM
Izvedba: Josipa Bubaš
Zvuk: Tin Dožić
Video, svjetlo: Tomislav Čuveljak
Dramaturška podrška: Silvija Stipanov
O PLESNOJ PREDSTAVI
Uvijek možemo ponovno uroniti. Niti jedan uron nije isti, niti jedan pogled na naslijeđe – žensko, kolektivno, obiteljsko, osobno – nije isti. Nakon štp je kao performans prvi puta izvedeno 2020., ovoga puta PONOVNO URANJANJE zadržava elemente prethodnih izvedbi, no u novoj strukturi, s novim odmakom te u uskoj suradnji s Tinom Dožićem postajući performativni zvučni pejzaž. Osvrtanje, poniranje, upoznavanje, odnos sa… taktilni, osjetilni, automatski, mehanički, podsvjesni, s otporima i uzletima, odbacivanjima i prihvaćanjima, sve se to neprimjetno uvlači u svakodnevicu. Koje slike nasta njuju tijelo i kako dešifrirati kodove? Čemu se prepustiti i što pustiti?
Četvrtak, 18.7. / 20.00 sati / Mala dvorana Kulturnog centra Osijek
JURA RUŽA: MORPHIN’
AUTORSKI TIM
Koncept i izvedba: Jura Ruža
Suradnica za scenski pokret: Martina Terzić
Autorska glazba: Arian Peharda
O KAZALIŠNOM PROJEKTU/PLESNOJ PREDSTAVI:
Izraz morph podrazumijeva postupnu promjenu nekog objekta ili subjekta u njegov novi oblik. Istoimeni postupak u kompjutorskoj animaciji omogućava neprimjetnu tranziciju jedne slike u drugu.
TikTok je aplikacija na kojoj je zabavan sadržaj izložen u obliku kratkih videozapisa. Poznate kategorije većinom su plesne sekvence, različiti tutorijali, društvene igre ili komični skečevi. Specifičnost jest u tome da najpopularniji izvođači na aplikaciji nisu poznate i utjecajne ličnosti, nego ljudi koji amaterski, najčešće u kućnoj atmosferi, (pro)izvode vlastite zabavne uratke i stvaraju svoju publiku. Korisnik pritom jednim pokretom palca označava svoj interes za sadržaj koji gleda, dok internetski algoritam bilježi kategoriju videa i duljinu korisnikova gledanja, kako bi mu u skladu s tim parametrima mogao iznova ponuditi sličan ili drukčiji sadržaj.
Početkom 2022. godine među izobiljem navedenog materijala našle su se i stvarne snimke rata u Ukrajini. Jedan pokret palca dijelio je bojište u Kijevu od noćnog kluba u San Franciscu, vojnika od Batmana i motivacijski govor influencerice od političkog govora državnog predsjednika. Prosječni gledatelj, neovisno o svojoj dobi ili stupnju obrazovanja, jednako je izložen svemu i ništa mu pritom ne pruža kritički odmak od viđenog, nego je sveden na pasivnu konzumaciju ponuđenog. Sve je pretvoreno u neku vrstu performansa ili spektakla i sve je jednako (ne)važno.
Ukoliko nasumični algoritmizirani sadržaj koji korisnik konzumira zamislimo kao neku vrstu psihološkog profila, a platformu poput TikToka kao kreatora, možemo reći da se tako stvara neka vrsta digitalne ličnosti koja bez etičke granice na istu razinu svodi ratni, zabavni i komercijalni sadržaj. Poništava li se time granica između stvarnosti i fikcije?
Sadržaj predstave inspiriran je stvarnim videozapisima sa TikToka. Kroz fragmentaciju i kolažiranje govora i pokreta iz pojedinih videa i njihovim ponovnim uvezivanjem, cilj izvedbe je simulirati princip internetskog algoritma.
Predstava je nastala kao diplomski ispit na studiju neverbalnog teatra na Akademiji za umjetnost I kulturu u Osijeku, pod mentorstvom red. prof. art. Maje Đurinović, a službena premijera održana je 4. lipnja 2023. godine u Gllugl teatru u Varaždinu.
MARTINA TERZIĆ : INSTANT / plesna predstava/
NOVI DATUM : Srijeda, 31.7. /20.00 sati / Mala dvorana Kulturnog centra Osijek