ŽIVOT

Konferencija “Graševina Osijek”: Autentičnost i pričanje priča ključni za pristup novim generacijama potrošača vina

"Izazovi i prilike vinske industrije u Republici Hrvatskoj" i "Mijenjaju li milenijalci i generacija Z vinsko tržište" bile su glavne teme ovogodišnje Konferencije GO

Objavljeno 10.10.2024
Matija Ivanković

„Izazovi i prilike vinske industrije u Republici Hrvatskoj“ i „Mijenjaju li milenijalci i generacija Z vinsko tržište“ bile su glavne teme ovogodišnje Konferencije GO koju su 10. listopada 2024. u osječkom Centru za posjetitelje Tvrđa, uz suorganizaciju Osječko-baranjske županije i Grada Osijeka, organizirali Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu (HAPIH), Turistička zajednica OBŽ-a i Udruga Graševina Croatica.

Konferencija se organizira u Osijeku već treću godinu zaredom, a nakon dva panela sudionici su imali prigodu nastaviti razmjenu mišljenja, stavova, iskustava i ideja uz tradicionalno promenadno kušanje vina Slavonije i Hrvatskog Podunavlja.

Okupljenim vinarima i vinogradarima, vinskim stručnjacima, predstavnicima vinske industrije kao i komunikatore i influencere te ljubiteljima vina su se ovom prigodom u svojstvu organizatora kratko uvodno obratiti Krunoslav Karalić, v. d. ravnatelja HAPIH-a, izaslanica župana OBŽ-a Mirela Kalazić, Renato Krčmar, predsjednik Udruge Graševina Croatica i Ivana Jurić, direktorica TZ OBŽ-a.

„Graševina je naša gospodarski najznačajnija sorta koja u proizvodnji čini 25 % površina i  gotovo 45 % proizvedenog vina. Od ove sorte vinari proizvode široku lepezu mirnih vina te pjenušava vina. S obzirom na količine i kvalitetu, pri čemu je 80 posto vina u kategoriji kvalitetnih i vrhunskih vina, graševina kao sorta ima daleko najveći izvozni potencijal te može biti lokomotiva i za ostala hrvatska vina. Stoga graševina svakako zaslužuje posebnu pozornost i ovakvu konferenciju na kojoj se raspravlja o aktualnim izazovima u proizvodnji i mogućnostima marketinške prezentacije te novim načinima komunikacije prema potrošačima osobito mladim pripadnicima Z generacije“, rekao je uvodno izv. prof. dr. sc. Krunoslav Karalić. Oslikavajući ovogodišnju vegetacijsku sezonu istaknuo je kako su, obzirom na vremenske uvjete u ljetnim mjesecima, s vrlo visokim temperaturama, sve faze razvoja i dozrijevanja grožđa uranile u odnosu na višegodišnji prosjek, zbog čega je i berba započela ranije. Isto tako, utjecale su i na smanjenje randmana vina u svim vinogradarskom regijama za otprilike 20 %.

Vino nastaje u vinogradu!

I iskusni i dugogodišnji vinogradari ne pamte ovako ranu berbu koja je primarno uzrokovana ovogodišnjom sušom, što je uz nekoliko olujnih vremenskih nepogoda, za posljedicu imalo značajno smanjenje uroda, no unatoč tome vinari vjeruju da dobro procijenili početak berbe s izbalansiranim omjerom kiselina i šećera te će postići dobru kvalitetu laganih i svježih vina. No godina je pokazala kako je krajnji čas za planiranje uvođenja navodnjavanja u nasade.

Darko Preiner, sveučilišni profesor na Agronomskom fakultetu u Zagrebu, Mladen Papak, vlasnik Vinarije Papak, Jurica Belle, operativni direktor za prodaju u Belju, Vjekoslav Stojišić, voditelj prodaje u ENOZOIK-u, te Ivan Prša, voditelj Centra za vinogradarstvo, vinarstvo i uljarstvo HAPIH-a, raspravljali su o izazovima i prilikama vinske industrije u Hrvatskoj.  Na ovom je panelu koju je moderirao Mislav Matišić iz Turističke zajednice Osječko-baranjske županije, između ostaloga, istaknuta je zahtjevnost i složenost ove proizvodnje, kompleksnost uzgoja vinove loze kao i proizvodnje vina i u tom kontekstu značaj edukacije i znanja proizvođača te uključenost struke kao one koja će iznaći moguća rješenja za izazove s kojima se vinogradari i vinari svakodnevno suočavaju.

Na pitanje educiranosti i znanja svakako je nadovezuje i sveprisutni problem nedostatka kvalificirane radne snage obučene za specifične poslove ponajprije u vinogradarstvu, koju je istaknuo iločki vinar Papak preporučujući koncept obiteljske vinarije kao moguće rješenje.

„Obiteljski je koncept poprilično dobar ali ipak ne možemo sve sami. Ja sam i vlasni i enolog i tehnolog i komercijalist i vozač, a onda se ne mogu baviti osnovnim poslom, a pravi enolozi znaju da vino raste u vinogradima, jer će kvaliteta grožđa odrediti kvalitetu vina“, zaključio je Papak.

„Ne smije se dozvoliti da se vina promatraju primarno kroz prizmu tehnologije već se proizvodnja kvalitetnih vina treba bazirati na kvaliteti sorte. Ne bi se trebalo događati da nam je boca ili etiketa skuplja od grožđa koje smo koristili“, rekao je prof.dr.sc. Preiner i dodao da je u kontekstu prilagodbe klimatskim promjenama promjena sorte svakako jedna od opcija ali nije jednostavna. Znanost bi htjela sortom riješiti probleme ali ju ne možemo u potpunosti mijenjati jer tako gubimo i tipična prepoznatljiva autohtona vina. Jedan od smjerova selekcije je odabir prirodnih mutacija osobina koje tražimo, kao primjerice otpornost na stres, ali je ova selekcija vrlo ograničena.

Kada je riječ o tržištu, Belle je istaknuo kako treba pomno pratiti trendove ali istovremeno i stvarati trendove. Osluškujući tržište u želji da ponude nešto novo, Belje je kreiralo novu liniju proizvoda Cuvee, namijenjena mlađim generacijama, koje je vrlo dobro primljeno.

Mlađim generacijama pričajte priče!

Upravo mladim je generacijama posvećen drugi panel u kojem su pod moderiranjem Hrvoja Periše iz Udruge Graševina Croatica sudjelovali Ivana Jurić, direktorica Turističke zajednice OBŽ-a, Katarina Horvat, brend, event i marketing menadžerica EDukOS gimnazije i vlasnica HORKA komunikacija, Saša Špiranec, vinski stručnjak, Ana Radišić, voditeljica podcasta “U oblacima s Anom Radišić” i Suzana Emes, influencerica.

U traženju odgovora na pitanje mijenjaju li milenijalci i generacija Z vinsko tržište panelisti su, između ostaloga istaknuli kako su mlade generacije puno otvorenije u komunikaciji i žele izraziti svoje mišljenje, mladi vole učiti po modelu, i svakako vole čuti priču, vole čuti o tradiciji, tko radi u tom vinogradu, vole vidjeti kako se preša, tko je taj vlasnik, ali to im sve treba biti ispričano preko društvenih mreža i na njihovom jeziku. Primijećeno je kako mladi propitkuju i iskazuju interes za lagana vina. Potrebno je prilagođavanje komunikacije vinarija generaciji Z, s naglaskom na autentičnost. Koja jedna od izazova istaknuta je i generalno potreba educije ugostiteljskih radnika o kvaliteti vina te prezentaciji tih vina gostima, posebice stranim turistima.

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

Konferencija je ponudila bogat program usmjeren na razmjenu znanja i iskustava o mogućnostima koje nudi program Obzor Europa, s posebnim naglaskom na praktične aspekte pripreme i provedbe projektnih prijedloga

Uspješno održana konferencija ”Demistifikacija programa Obzor Europa – Od teorije do prakse u pripremi projektnih prijedloga” u Osijeku

U organizaciji Fakulteta elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija Osijek, jučer je u Kulturnom centru Osijek održana konferencija pod nazivom “Demistifikacija Više…

Šampion Dunava za 2025. godinu je Graševina barrique 2020., vinarije Svijetli dvori iz Karanca! Najboljom ju je proglasila ocjenjivačka komisija sastavljena od 13 međunarodnih ocjenjivača. Najbolje crveno vino je Golberg Red Vinarije Belje, ružičasto Rose Vinarije Mons Aureus, a Graševina Vinarije Kovats najbolja je Novinarska graševina

[FOTO] Dodijelom Šampiona Dunava 2025. otvoren ovogodišnji Vinatlon

Šampion Dunava za 2025. godinu je Graševina barrique 2020., vinarije Svijetli dvori iz Karanca! Najboljom ju je proglasila ocjenjivačka komisija Više…

LEAPin je besplatni jednodnevni događaj koji donosi inspirativna predavanja, interaktivne radionice i panel rasprave s vodećim stručnjacima iz raznih industrija

LEAPin konferencija stiže u Osijek – besplatan događaj koji spaja poduzetništvo, inovacije i interaktivne radionice

Osijek će 20. svibnja postati središte mladih poduzetnika, kreativaca i budućih lidera jer na Ekonomski fakultet stiže LEAPin konferencija, besplatni Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

Novo središte vatrogasaca nije samo administrativni punkt – to je operativno i edukacijsko čvorište za jedan od najvažnijih sustava zaštite i spašavanja na području županije

Vatrogasna zajednica Osječko-baranjske županije dobila novi ured u Osijeku – sustav od 10.000 članova spreman za sve izazove

Policijski službenici PU osječko-baranjske će nastaviti s učestalim provođenjem akcija s ciljem sprječavanja najtežih posljedica od padova s osobnih prijevoznih sredstava

Ciljana akcija policije prema vozačima električnih romobila

Japanski Headspa tretman je luksuzan i holistički pristup njezi vlasišta i kose koji kombinira opuštanje s terpeutskim blagodatima

Spoznaj čari japanske HEAD SPA terapije u spa&beauty studiju Medusa