Učenici II. gimnazije Osijek održali radionicu u OŠ “Dobriša Cesarić”
Radionica je održana s ciljem poticanja suradnje, razvoja socijalnih vještina i stvaranja ugodnog okruženja za učenje kroz igru

U učionici drugog razreda Osnovne škole „Dobriša Cesarić“ nikada nije dosadno ni monotono, a osobito veselo postane kada učenike posjete stariji kolege iz II. gimnazije Osijek. U sklopu suradnje dviju škola, pod stručnim nadzorom učitelja i školske psihologinje, provedena je radionica „Društvene igre u razredu“.
U ulozi učenika-učitelja našle su se Ema Novak, Mia Radanović, Nera Pavelić, Nina Pavlović, Patricija Sabljo, Tea Kosanović i Tina Kordić, učenice II. gimnazije Osijek, uz podršku nastavnika i voditelja projekta Nikole Čuraja te školske psihologinje Ivane Azenić.
Radionica je obuhvatila strukturirane aktivnosti igranja društvenih igara, osmišljene s ciljem poticanja suradničkih odnosa, razvoja emocionalne pismenosti te vještina komunikacije i timskog rada među učenicima drugog razreda.
„Radionice smo osmislili s dvostrukim ciljem – da našim učenicima omogućimo stjecanje praktičnog iskustva u radu s djecom i mladima, ali i da osnovnoškolcima pružimo razvojno poticajan sadržaj kroz strukturiranu igru. Ovakav oblik suradnje pokazao se kao vrijedan poticaj učenju, komunikaciji i osobnom razvoju – s obje strane. Zahvaljujem svim osnovnim školama koje su se uključile u projekt i vjerujem kako ćemo ukazano povjerenje i opravdati“, poručio je voditelj projekta Nikola Čuraj.
Razrednica drugog razreda Maja Dukić ocijenila je radionicu vrlo uspješnom i posebno pohvalila učenice II. gimnazije zbog profesionalnog pristupa i angažmana u radu s djecom.
„U našoj školi održana je izuzetno zanimljiva i poučna radionica društvenih igara. Tijekom radionice učenice su s entuzijazmom predstavile različite igre, objašnjavale pravila i poticale mlađe učenike na suradnju, logičko razmišljanje i timski rad. Posebno je bilo lijepo vidjeti međugeneracijsku suradnju i pozitivnu energiju koju su učenici prenijeli jedni na druge“, izjavila je razrednica, dodavši kako vjeruje da je ovakva aktivnost ostavila snažan dojam na sve sudionike i potaknula interes za društvene igre kao vrijedan oblik učenja i druženja.
O doživljaju radionice najbolje svjedoče ne samo fotografije na kojima su učenici drugog razreda prikazani u igri i suradnji, već i njihove poruke zahvale. Kroz crteže i riječi izrazili su koliko su uživali u zajedničkom druženju, zahvalili se na dolasku i pozvali učenice gimnazije da im ponovno dođu u posjet.
Učenice II. gimnazije Osijek složile su se kako im je vođenje radionice bilo dragocjeno iskustvo koje je istovremeno bilo i poučno i poticajno. Ema Novak istaknula je kako je vođenje aktivnosti zahtijevalo prilagodbu jezika i pravila igre mlađim učenicima, što je, unatoč izazovu, bilo korisno i razvoj njezinih vještina. Mia Radanović i Nina Pavlović istaknule su da im je vođenje radionica olakšala spremnost učenika drugog razreda na suradnju, praćenje uputa i aktivno sudjelovanje, dok je Nera Pavelić posebno naglasila njihov pozitivan pristup i ustrajnost, čak i kada nisu pobjeđivali.
Posebno ističu kako im je iskustvo radionice znatno povećalo samopouzdanje i jasnoću u odabiru buduće karijere.
Inovativan pristup i školska praksa
Radionice društvenih igara koje provode učenici II. gimnazije Osijek rezultat su inovativnog pristupa poučavanju i učenju u školi. Iako se službeno ne vode kao učenička praksa, projekt omogućuje učenicima da stječu praktična znanja i iskustva pod stručnim vodstvom nastavnika i stručnih suradnika. Na taj način, učenici aktivno razvijaju kompetencije potrebne za nastavak obrazovanja i budući profesionalni rad, dok osnovnoškolci uživaju u kvalitetnim, poticajnim i edukativnim sadržajima.
Sličan oblik suradnje ostvaren je i kroz projekt koji je vodila nastavnica francuskog jezika Vesna Poljak. Učenici II. gimnazije Osijek posjetili su Dječji vrtić „Krijesnica“ i tom prilikom održali radionicu s raznolikim aktivnostima za male frankofone, dodatno obogaćujući svoja iskustva u radu s najmlađima — istaknula je ravnateljica Nives Merčep.
„Ponosni smo što naša škola potiče proaktivnost, odgovornost i kreativnost. Vjerujemo da upravo ovakvi projekti čine razliku i doprinose kvaliteti obrazovanja“, dodala je.
Poziv na suradnju
II. gimnazija Osijek poziva sve osnovne škole koje su zainteresirane za sudjelovanje u projektu „Društvene igre u razredu“ da iskažu svoj interes za suradnju u sljedećoj školskoj godini javljanjem direktno školi.
Također, pozivamo sve učenike i učenice osmih razreda koji uživaju u radu s djecom, mladima i ljudima općenito – i žele razvijati komunikacijske, organizacijske i međuljudske vještine – da nam se pridruže na Danu otvorenih vrata i otkriju kako u II. gimnaziji mogu učiti kroz iskustvo i projekte koji nadilaze učionicu. Dan otvorenih vrata održat će se u utorak, 3. lipnja, a detalji se mogu pronaći na društvenim mrežama i službenoj web stranici škole.
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?