ŽIVOT

Učenici II. gimnazije Osijek održali radionicu u OŠ “Dobriša Cesarić”

Radionica je održana s ciljem poticanja suradnje, razvoja socijalnih vještina i stvaranja ugodnog okruženja za učenje kroz igru

Objavljeno 27.05.2025
Darija Kovačić

U učionici drugog razreda Osnovne škole „Dobriša Cesarić“ nikada nije dosadno ni monotono, a osobito veselo postane kada učenike posjete stariji kolege iz II. gimnazije Osijek. U sklopu suradnje dviju škola, pod stručnim nadzorom učitelja i školske psihologinje, provedena je radionica „Društvene igre u razredu“.
U ulozi učenika-učitelja našle su se Ema Novak, Mia Radanović, Nera Pavelić, Nina Pavlović, Patricija Sabljo, Tea Kosanović i Tina Kordić, učenice II. gimnazije Osijek, uz podršku nastavnika i voditelja projekta Nikole Čuraja te školske psihologinje Ivane Azenić.

Radionica je obuhvatila strukturirane aktivnosti igranja društvenih igara, osmišljene s ciljem poticanja suradničkih odnosa, razvoja emocionalne pismenosti te vještina komunikacije i timskog rada među učenicima drugog razreda.

„Radionice smo osmislili s dvostrukim ciljem – da našim učenicima omogućimo stjecanje praktičnog iskustva u radu s djecom i mladima, ali i da osnovnoškolcima pružimo razvojno poticajan sadržaj kroz strukturiranu igru. Ovakav oblik suradnje pokazao se kao vrijedan poticaj učenju, komunikaciji i osobnom razvoju – s obje strane. Zahvaljujem svim osnovnim školama koje su se uključile u projekt i vjerujem kako ćemo ukazano povjerenje i opravdati“, poručio je voditelj projekta Nikola Čuraj.

Razrednica drugog razreda Maja Dukić ocijenila je radionicu vrlo uspješnom i posebno pohvalila učenice II. gimnazije zbog profesionalnog pristupa i angažmana u radu s djecom.

„U našoj školi održana je izuzetno zanimljiva i poučna radionica društvenih igara. Tijekom radionice učenice su s entuzijazmom predstavile različite igre, objašnjavale pravila i poticale mlađe učenike na suradnju, logičko razmišljanje i timski rad. Posebno je bilo lijepo vidjeti međugeneracijsku suradnju i pozitivnu energiju koju su učenici prenijeli jedni na druge“, izjavila je razrednica, dodavši kako vjeruje da je ovakva aktivnost ostavila snažan dojam na sve sudionike i potaknula interes za društvene igre kao vrijedan oblik učenja i druženja.

O doživljaju radionice najbolje svjedoče ne samo fotografije na kojima su učenici drugog razreda prikazani u igri i suradnji, već i njihove poruke zahvale. Kroz crteže i riječi izrazili su koliko su uživali u zajedničkom druženju, zahvalili se na dolasku i pozvali učenice gimnazije da im ponovno dođu u posjet.
Učenice II. gimnazije Osijek složile su se kako im je vođenje radionice bilo dragocjeno iskustvo koje je istovremeno bilo i poučno i poticajno. Ema Novak istaknula je kako je vođenje aktivnosti zahtijevalo prilagodbu jezika i pravila igre mlađim učenicima, što je, unatoč izazovu, bilo korisno i razvoj njezinih vještina. Mia Radanović i Nina Pavlović istaknule su da im je vođenje radionica olakšala spremnost učenika drugog razreda na suradnju, praćenje uputa i aktivno sudjelovanje, dok je Nera Pavelić posebno naglasila njihov pozitivan pristup i ustrajnost, čak i kada nisu pobjeđivali.

Posebno ističu kako im je iskustvo radionice znatno povećalo samopouzdanje i jasnoću u odabiru buduće karijere.

Inovativan pristup i školska praksa
Radionice društvenih igara koje provode učenici II. gimnazije Osijek rezultat su inovativnog pristupa poučavanju i učenju u školi. Iako se službeno ne vode kao učenička praksa, projekt omogućuje učenicima da stječu praktična znanja i iskustva pod stručnim vodstvom nastavnika i stručnih suradnika. Na taj način, učenici aktivno razvijaju kompetencije potrebne za nastavak obrazovanja i budući profesionalni rad, dok osnovnoškolci uživaju u kvalitetnim, poticajnim i edukativnim sadržajima.

Sličan oblik suradnje ostvaren je i kroz projekt koji je vodila nastavnica francuskog jezika Vesna Poljak. Učenici II. gimnazije Osijek posjetili su Dječji vrtić „Krijesnica“ i tom prilikom održali radionicu s raznolikim aktivnostima za male frankofone, dodatno obogaćujući svoja iskustva u radu s najmlađima — istaknula je ravnateljica Nives Merčep.

„Ponosni smo što naša škola potiče proaktivnost, odgovornost i kreativnost. Vjerujemo da upravo ovakvi projekti čine razliku i doprinose kvaliteti obrazovanja“, dodala je.

Poziv na suradnju
II. gimnazija Osijek poziva sve osnovne škole koje su zainteresirane za sudjelovanje u projektu „Društvene igre u razredu“ da iskažu svoj interes za suradnju u sljedećoj školskoj godini javljanjem direktno školi.

Također, pozivamo sve učenike i učenice osmih razreda koji uživaju u radu s djecom, mladima i ljudima općenito – i žele razvijati komunikacijske, organizacijske i međuljudske vještine – da nam se pridruže na Danu otvorenih vrata i otkriju kako u II. gimnaziji mogu učiti kroz iskustvo i projekte koji nadilaze učionicu. Dan otvorenih vrata održat će se u utorak, 3. lipnja, a detalji se mogu pronaći na društvenim mrežama i službenoj web stranici škole.

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VIŠE IZ KATEGORIJE

Al Khamsan Ali Hussain M, 29-godišnji medicinski tehničar iz Saudijske Arabije, prvo je tražio profesora Ninkovića na starom radnom mjestu u Münchenu, a onda je sjeo na autobus i – stigao u Čepin

IMC Priora – Prešao sam pola svijeta da bih našao dr. Ninkovića. Konačno ponovno mogu stati na nogu

Više od 2.200 volontera priključilo se akcijama te su prikupili gotovo 288 tona ambalažnog otpada, čime je ispunjen važan cilj - smanjenje onečišćenja, uz rast svijesti o važnosti očuvanja okoliša te primjerenog odlaganja ambalažnog otpada

Gradovi Vrgorac, Sveta Nedelja i Osijek pobjednici su ovogodišnjeg izdanja projekta Od izvora do mora

Gradonačelnik Ivan Radić istaknuo je kontinuiranu podršku i ulaganja Grada Osijeka u Centar za odgoj i obrazovanje Ivan Štark, posebno zahvalivši Donni Vekić na njezinoj humanosti

[FOTO] Gradonačelnik Ivan Radić i Donna Vekić obišli Centar za odgoj i obrazovanje Ivan Štark