Hoćemo li i dalje plaćati opomene banaka odlučit će Ustavni sud RH
Indikativno je da se građani sve češće žale na proizvode i usluge, što u udruzi tumače time da se u sve više potrošača budi svijest o njihovim pravima ili da se u pojedinim slučajevima kvaliteta usluga srozava, što prouzročuje sve veće nezadovoljstvo. Tako je 2006. godine zabilježeno 1.473 pritužbe, godinu dana kasnije 2.257, a 2010. godine 3.257 pritužbi.
Kada je riječ o javnim uslugama, najviše razloga za nezadovoljstvo stvorile su telekomunikacije. Od ukupno 1.700 pritužbi na javne usluge, gotovo polovina ide na račun telekomunikacija. S 221 prigovorom idući najčešći izvor pritužbi je opskrba strujom te vodoopskrba sa 172 prigovora.
– Trećina poziva odnosi se na reklamacije neispravnih proizvoda, ali u ovom segmentu imali smo i najbolje povratne informacije. Svi potrošači koji su nam se obratili, dobili su precizne upute o zakonom zajamčenim pravima i proceduri ili smo mi intervenirali u njihovo ime. Najveći dio tih pritužbi povoljno je riješen, što dokazuje da dobra zakonska rješenja, ako se poziva na njih, vode do pozitivnih rezultata. Najmanje uspjeha imali smo u potrošača koji su reklamirali neispravne mobitele, koji su im sa servisa vraćeni s poništenim jamstvom uz obrazloženje da su kupci krivi jer su uređaj doveli u doticaj s vlagom. Ovakvo jednostrano poništenje jamstva, čak i dan ili dva nakon što je uređaj kupljen, česta je praksa trgovaca koja nije u skladu sa zakonom jer nije bilo neovisnog vještačenja i zato što trgovci nisu poštovali prava iz zakona. – objašnjava Mira Brumerček Lukačević.
Građani se često žale i na banke. Naime, zbog učestalih i skupih slanja opomena pri kašnjenju s otplatom kredita, Potrošač je pokrenuo kampanju u okviru koje je Ustavnom sudu RH poslan zahtjev za ocjenu ustavnosti, a odgovor se još uvijek čeka, kažu u Potrošaču.
PRITUŽBE NA DIMNJAČARE, VODOOPSKRBU, HEP-PLIN
Građani se često žale na dimnjačarske usluge koje se naplaćuju i kada nisu obavljene, a niz pritužbi upućen je i zbog loše kvalitete plina u kućanstvima, što mnogi smatraju uzrokom visokih iznosa na računima.
Razlog za nezadovoljstvo često je i vodoopskrba, posebno u Čepinu i Belom Manastiru. Brojne su pritužbe i na telekomunikacije, većinom zbog previsokih računa ili “vrbovanja” na ulicama kada slabo informirani potrošači potpisuju pretplatničke ugovore nesvjesni u što se upuštaju.
Ivan Sekol – Glas Slavonije
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?