Projekt okupljanja slavonskih proizvođača ‘Slavonska košarica’
Inicijator Slavonske košarice je gradonačelnik Slavonskog Broda dr. Mirko Duspara. Operativni dio projekta obavljat će Razvojna agencija Grada Slavonskog Broda te Turistička zajednica Grada Slavonskog Broda.
„Analizirajući status obiteljskih domaćinstava i malih proizvođača tradicionalnih gurmanskih specijaliteta Slavonije te njihovu prisutnost tijekom glavne turističke sezone u gradovima i hotelima hrvatskog Jadrana zaključili smo da je omjer prisutnosti proizvođača u hrvatskim hotelima gotovo zanemariv. Već petnaestak godina postoje samo priče o sličnim inicijativama, ali nitko nije poduzeo ništa korektno. Svjestan sam da je ovo inicijativa koja tek treba prerasti u projekt i da se ona ne može realizirati u kratkom vremenskom periodu. Ipak od nečega je potrebno krenuti, a cilj je da se u predstojećoj sezoni ovoj akciji odazove barem pet gradova koji će omogućiti prostor u kojem će biti posebno dizajnirane police pod imenom „Slavonska košarica.“, istaknuo je dr. Duspara na današnjem predstavljanju inicijative.
Vizija povezivanja zelene i plave Hrvatske tako bi konačno trebala biti pretočena u projekt koji bi se stvarno i realizirao. Važnost takvog projekta istaknuli su i ugledni predavači na današnjem forumu prof. dr. sc. Goran Kušec s Poljoprivrednog i prof.dr.sc. Drago Ružić s Ekonomskog fakulteta u Osijeku. Polazišna točka bila je činjenica da je pet slavonsko – baranjskih županija najnerazvijenije u Hrvatskoj, a istovremeno imaju najbolje potencijale. Profesor Ružić istaknuo je marketinške aspekte kao najbitnije u realizaciji projekta.
“Preduvjeti za uspješno trženje „Slavonske košarice“ su marketinško planiranje i istraživanje, određivanje marketinškog programa i respektiranje digitalne tehnologije. Ne možemo očekivati od potencijalnih kupaca da to oni odrade. To moraju odraditi mali proizvođači uz pomoć agencije koja sve to mora povezati. Stvari neće biti jednostavne, mora se napraviti dugoročni plan.“, rekao je prof.dr.sc. Drago Ružić.
U pokretanju inicijative postojala su dva ključna pitanja: Što će „košarica“ sadržavati i komu je ona namijenjena? Kad je riječ o sadržaju ključni su prehrambeni proizvodi proizvedeni na tradicionalni način i s prepoznatljivim autohtonim obilježjima.
Naravno, prvi primjer za takav proizvod je slavonski kulen, a upravo o njegovoj proizvodnji, plasiranju na tržište i zaštiti govorio je prof. dr. sc. Goran Kušec – „Proizvodi iz Slavonije od davnina se baziraju na svinjskom mesu. Proizvesti kulen danas u Slavoniji zna skoro svatko. No, da bi mogao nositi oznaku izvornosti i po tome biti prepoznat u svijetu proizvod, pa tako i kulen, mora ispunjavati dva kriterija: Svi sastojci proizvoda moraju biti iz određenog mjesta porijekla i proizvodnja i prerada se moraju od početka do kraja odvijati u zemljopisnom području čije ime nosi.“
Slavonska košarica namijenjena je svima koji iskazuju potrebu, želju i namjeru kupnje i koji su spremni prihvatiti uvjete prodaje. No, predvidivi i željeni tržišni segment su ugostiteljsko – turistički subjekti, osobito primorske Hrvatske. Osim prehrambenih proizvoda u Slavonskoj košarici“ našle bi se i autohtone rukotvorine.
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?