Cesting: Čistimo ceste bez pauze, ne idemo na zahod, a građani nas vrijeđaju
Rekao nam je 58-godišnji Stjepan Tot, jedan od iskusnijih vozača u Cestingu, tvrtki koja brine o stotinama kilometara cesta.
– Ova zima je definitivno specifična i posebno teška jer ovoliko snijega pri ovako niskim temperaturama ne pamtim. Znalo je biti mnogo snijega, ali konstantni dvoznamenkasti minus i neprekidno padanje snijega stvaraju uvjete u kojima je jako teško raditi. No mi se trudimo, dajemo sve od sebe i u jednioj smjeni nerijetko ne odem niti na toalet niti stanem nešto pojesti, a na kraju dana čujem kako građani nisu zadovoljni. Naravno takve kritike bole jer doista dajemo sve od sebe, imamo dobru opremu i uigrano ljudstvo, sve ceste držimo prohodnima čak i kad je to vrlo teško, obavljeni posao kao da sugrađani ne vide. – kaže Tot.
Da vozačima nije lako, uvjerili smo se i sami tijekom jedne od akcija plužanja snijega na ulicama grada.
Problem su šahtovi, tramvajske tračnice i druge neravnine za koje ralica zapinje, a teškim uvjetima pridonose i sami građani, koji ostavljaju automobile parkirane na cesti ili bacaju snijeg natrag na cestu nakon što je ralica prošla.
– Pojedini sugrađani su baš zločesti i pljuju po nama i kad nisu u pravu, a oni drugi nas kritiziraju iz čistog neznanja. Mi radimo i blagdanima, vikendima, noću i kada kada god je to potrebno da bi grad mogao normalno funkcionirati, a samo rijetki to cijene. – kaže Tot.
– U Cestingu radim 30 godina, praktički cijeli svoj radni vijek, uvijek u istom vozilu, s drugim priključcima. Ljeti kosimo travu i obavljamo druge poslove oko cesta, a zimi uklanjamo snijeg i posipavamo kolnike. – objašnjava Tot.
Inače, u Cestingu radi 80 vozača koji rade cijele godine, a jedno Unimog vozilo s ralicom i posipačem vrijedi približno 250 tisuća eura.
Nikola Ercegovac, šef stožera zimske službe Cestinga, kaže da je sav posao do sada obavljen kvalitetno i na vrijeme, usprkos nepovoljnim okolnostima.
– I ja sam stalno na terenu, u obilasku, pregledavanju i vožnji te se odluke o idućem potezu donose na temelju situacije koja se može mijenjati iz sata u sta. Do sada je potrošeno mnogo soli, ali zaliha imamo dovoljno sve dok ne dođe nova naručena pošiljka od 1900 tona. Građani moraju znati da mi posao želimo obaviti što bolje, ali i racionalno pa ne posipamo sol pri ekstremno niskim temperaturama i ako će ralica kasnije proći te sol baciti pokraj ceste prije nego ona uspije djelovati. To nije štednja, to je samo racionalno korištenje resursa i opreme. – objašnjava Ercegovac.
Ivan Sekol – Glas Slavonije
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?