Tko su osječki prometni redari, i što rade?
Tri osječka prometna redara do sada su ispisivali samo upozorenja (napisali su ih ukupno 107), a od ponedjeljka kreću i s kažnjavanjem.
Radi se naime o osječkim komunalnim redarima koji su završili posebnu obuku na Policijskoj akademiji u Zagrebu, te praktični dio u Rijeci, gdje prometni redari djeluju već godinama. Prometni redari osim u Rijeci djeluju u Zagrebu, te još desetak hrvatskih gradova.
Za sada su s radom počela trojica prometnih redara, na u planu je osposobljavanje još dodatna tri djelatnika. Obuka i oprema promentih redara nije bila jeftina, iznosila je oko 100 tisuća kuna.
Prometni redari rade u dvije smjene, no iz Grada poručuju kako postoji mogućnost i rada noću, primjerice vikendom u Tvrđi.
Prometni redari rade dvije vrste posla: kontroliraju i snakcioniraju promet u mirovanju – što se odnosi na parkiranje i zaustavljanje, te upravljaju prometom.
To znači da prometni redari mogu napisati kaznu za nepropisno parkiranje, ali ne mogu vas kazniti primjerice zbog nevezivnja pojasa, ili zaustaviti automobil u prometu te eventulano alkotestirati vozača i slično. Dakle, njihov posao je isključivo nepropisno parkiranje i zastavljanje.
Iako imaju ovlast regulirati promet, za sada te poslove još neće raditi. Gužve u špicama i dalje će regulirati prometna policija i Jedinica prometne mladeži.
Djelokrug rada prometnih redara odnosi se na javne površine i javne prometnice, te imaju sve ovlasti kao i policija u sankcioniranju prekršaja vezanih uz parkiranje.
Isto tako surađivati će s pauk-službom, dakle promenti redar može pozvati pauka ukoliko zatekne nepropisno parkirano vozilo.
Prometni redari djeluju prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama (ZSPC), prema kojem kazne za nepropisna parkiranja iznose 300, 500 i 700 kuna, te Zakonu o cestovnom prometu.
Dakle, ne radi se o novim kaznama nego o već propisanim – primjerice kazne za parkiranje na nogostupu, pješačkom prijelazu, tračnicama, mjestima za invalide itd.
Prihod od kazni pripada jedinicama lokalne samouprave, dakle gradskom proračunu, a što je uobičajno i u ostalim gradovima.
Odjeveni su u tamno plave odore na kojima je istaknut natpis ‘prometni redar’, stoga ih je gotovo nemoguće neuočiti.
– Cilj prometnih reda nije kažnjavanje, nego uvođenje reda i discipline parkiranje, da li ćemo u tome uspjeti pokazati će vrijeme koje dolazi. – istaknuo je Milan Kamenko v.d. pročelnika Odjela za stambeno-komunalno gospodarstvo i promet, koji je ujedno i šef prometnih redara.
Telefon Odsjeka za promet Grada Osijeka je 229-130, na taj broj mogu se radnim danom do 15 i 30 sati uputiti prijave i primjedbe.
ANKETA
Podržavate li projekt prometnih redara u Osijeku? (glsati se može samo jednom – rezultati su vidljivi nakon glasovanja)
{acepolls 4}
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?