Gdje ljetovati i uštedjeti koju kunu
Svjetska kriza tjera nas da razmišljamo o svakoj potrošenoj kuni, pa tako i o proračunu za godišnji odmor, naravno ako si ga možemo priuštiti. Tako su se ovim istraživanjem se uspoređivale cijene određenih proizvoda u raznim ljetovalištima diljem svijeta. Hrvatska se našla na petnaestom mjestu tj. među povoljnijim zemljama.
U istraživanju su se uspoređivale cijene raznih prehrambenih proizvoda i drugih potrepština koje turisti svakodnevno koriste na ljetovanju. Proizvodi i usluge: šalica kave, pivo, mineralna voda, gazirani sok, krema za sunčanje, sprej protiv insekata, večera za dvije osobe te kutija cigareta.
Istraživanje je pokazalo i kako su u Hrvatskoj kava, pivo, cigarete ili večera u restoranu, mnogo jeftiniji no u ostalim zemljama, dok su npr. proizvodi poput mineralne vode, gaziranog soka, kreme za sunčanje ili spreja protiv kukaca dosta skuplji no u drugim zemljama koje su obuhvaćene istraživanjem.
Košarica navedenih proizvoda u ljetovalištima u Hrvatskoj iznosi ukupno 70,61 eura. Sve u svemu Hrvatska se nalazi u nekakvoj ‘zlatnoj sredini’, iako bih ipak možda malo mogli spustiti cijene, malo doskočiti krizi.
Daljnje istraživanje je također pokazalo da je navedena košarica proizvoda najjeftinija na Šri Lanci i iznosi tek 33,80 eura, što je upola manje nego u Hrvatskoj. Odmah iza Šri Lanke tj. drugom mjestu nalazi se jedna Europska država i to jedan od turističkih konkurenata Hrvatskoj na Mediteranu, a to je Španjolska u kojoj je za iste proizvode potrebno izdvojiti
samo 45,62 eura, što je oko 35% povoljnije nego u Hrvatskoj.
Među najjeftinijim zemljama nalaze se još četiri europske države. To su: Češka (47,86 eura), Bugarska (47,95 eura), Mađarska (55,11 eura) i Portugal (55,12 eura), a između njih se ugurala i jedna srednje američka, a to je Meksiko (53,26 eura).
Zanimljivo je da su Turska i Egipt koje su bile poznate po niskim cijenama, u zadnjih nekoliko godina prilično poskupjele, i više se ne nalaze pri samom vrhu jeftinih destinacija. Još jedna zanimljivost je da je u Dubaiju, koji slovi kao skuplja destinacija, ova košarica proizvoda samo 4% skuplja nego u Hrvatskoj.
Na suprotnoj strani spektra ovog istraživanja nalazi se Australija, gdje cijena navedene košarice iznosi gotovo 140 eura.
Ovo istraživanje je zanimljivo, ali je isto tako vezano uz uski aspekt potrošnje na ljetovanju. Uvjereni smo da svaka destinacija donosi nešto posebno za turiste, te da se na svakoj lokaciji mogu pronaći i jeftiniji i skuplji proizvodi.
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?