Online kupovina: Troznamenkasti kontrolni broj i neka `šou` počne!
Prvi argument afirmativnog karaktera za ovakav oblik kupovine jest da štedi vrijeme šetanja po trgovinama.
Taj argument nije diskutabilan jer je to uistinu tako. Uštedite vrijeme jer potrebno naručujete iz vlastite dnevne sobe, ureda, kafića s bežičnim internetom, dok sjedite na klupi u zoni umreženog Osijeka… Dvije stvari u prethodnoj rečenici grebu svako kritično oko.
Prva je riječ potrebno. Ako ste jedan od online kupaca trebali biste se složiti s tvrdnjom da to gotovo nikada nisu potrebne stvari, već zanimljive stvari na koje ste slučajno naišli tražeći nešto deseto, ali cijena im je povoljna i ne biste se bunili da ih posjedujete – i upravo tim načinom razmišljanja, kombiniranim s ljudskom prirodom i mogućnostima kartičnog poslovanja, pretjerate.
Druga stvar iz spomenute rečenice koja grebe svako kritično oko je nis koji ide u besmisao. „..naručujete iz vlastite dnevne sobe, ureda, kafića s bežičnim internetom, dok sjedite na klupi u zoni umreženog Osijeka…“ – Čekaj, čekaj, kada smo prešli tu granicu apsurda koja se dobro kamuflirala u kolektivnu naviku koja prati trend? Naime, motivi koji uzrokuju online kupovinu nerijetko su dosada i znatiželja. Kada razvoj okoline pruži mogućnost ubijati tu dosadu i namirivati znatiželju ne samo iz vlastite dnevne sobe ili eventualno radnog mjesta, potrebno je povući granicu.
Složimo se da kupovina preko interneta ima puno pozitivnih strana: štedi vrijeme, štedi novac, širi ponudu… Dakle, ona stvarno štedi vaše vrijeme za kupovinu, ali ne štedi vaše vrijeme ni najmanje ako joj poklonite vrijeme za šetnju, ispijanje kave, ugodni razgovor s prijateljicama i slično.
Ona štedi vaš novac za potrepštine, ali ne štedi vaš novac ako kupujete stvari koje ne planirate kupiti ili vam nisu neophodne. Online kupovina širi ponudu na koju smo navikli i na jednoj stranici možemo pronaći pregršt stvari, kojih se vjerojatno ne bismo ni sjetili potražiti u trgovinama. Na taj način velika ponuda rezultira našom povećanom potražnjom.
Zaključno, online kupovina, ako vas ponese u svrhu ispunjavanja cilja kojeg su kreatori stranice s koje kupujete postavili, oduzima vaše vrijeme i puni vaš ormar i vaše kućanstvo uistinu zanimljivim povoljnim stvarima kojih se ne biste sjetili kupiti ili na njih često ne biste ni naišli.
Odlično, zar ne? Ali kada se pitamo zašto ih se ne bismo sjetili i zašto na njih ne bismo ni naišli odgovor je poražavajuć i realan: one su vam, najčešće, bespotrebne.
Ako pak odlučno vladate klikanjem miša i kontrolirate troznamenkasti kontrolni broj u skladu s razumom i potrebom, svaka čast, za sada vodite u najsuvremenijem natjecanju: tehnologija vs. čovjek, 0:1.
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?