Kome smeta bećarac u reklami za Osječko pivo
Nove reklamne spotove osmislila je Agencija McCANN iz Zagreba zajedno s redateljem Daliborom Matanićem, a cilj je bio Osječko pivo prikazati na novi i zabavan način, uz isticanje baštine Slavonije kroz duhoviti slavonski bećarac, koji je ujedno i glavna smjernica nove kampanje za Osječko pivo.
Reklame prikazuju dečke „iz susjedstva“ koji se nalaze u svakodnevnim situacijama: na igralištu, u dvorištu i u kafiću.
Međutim, nove reklame nisu dobro prihvaćene u udruzi B.a.b.e., odnosno koordinatorici udruge Sanji Sarnavki, koja je u izjavi na tportalu pozvala na bojkot Osječkog piva!
Udruga je navodno zatrpana emailova nezadovoljnih potrošaća, ali ih upućuje da pišu pivovari, a ne njihovoj udruzi. – Snaga je u potrošačima koji trebaju bojkotirati taj proizvod. Ima puno piva na tržištu, treba reagirati i odabrati marku pivo čija vas reklama ne vrijeđa. – rekla je Sarnavka za tportal.hr.
Povodom današnjih negativnih napisa priopćenjem se oglasila Osječka pivovara:
Bećarac povezuje sve važnije vrline slavonskog mentaliteta – veselje, pjesmu, slavlje, erotičnost i humor. Iako je bećarac jedan od zaštitnih znakova Slavonije prepoznatljiv je i omiljen i među ne-Slavoncima.
Cilj je bio lansirati jednostavnu, pamtljivu i prije svega šaljivu komunikacijsku platformu, koja je nedvojbeno slavonska, ali razumljiva i ostatku Hrvatske.
Za napomenuti je da je Ministarstvo kulture RH bećarac, kao tradicionalnu formu i neizostavan dio današnje tradicijske kulture Slavonije, Baranje i Srijema, uvrstilo na listu zaštićene nematerijalne kulturne baštine.
Sukladno definiciji Ministarstva kulture RH bećarac je ,citiramo,”vokalni odnosno vokalno – instrumentalni napjev veselog i vedrog teksta, najčešće prožet alegorijama i metaforama…“.
Odnosno ”Bećarac je deseteračka glazbena vrsta u kojoj se na određeni melodijski obrazac i njegove brojne inačice pjevaju po sadržaju veoma različiti deseterački dvostihovi, najčešće ljubavni i metaforično erotski; hvale se vlastite vrline, ljepota, sposobnosti, imovno stanje, izruguju se neistomišljenici i suparnici, prkosi se i inati.“
Stoga izričito kako naša namjera ni u kom slučaju nije bila plasirati neprimjerene poruke u javnost, već, koristeći šaljivu formu bećarca, dati naglasak na slavonski lokalni identitet i originalnost ukorijenjene u hrvatski tradicionalni kolorit, što inače i krasi Osječko pivo kao prepoznatljivi slavonski pivski brand. – stoji u priopćenju Osječke pivovare.
Ukoliko još niste pogledajte nove reklame i prosudite sami. Svakako ostavite komentar s mišljenjem.
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?