Arhiva

Koliko mediji sudjeluju u stvaranju potrošačkog svijeta? Informacija i oglašavanje – to su brata dva

    Objavljeno 04.10.2012
    OsijekNews redakcija

    U stručnoj literaturi se nalaze novokovanice kao što su infotainment i infomercial koje podrazumijevaju da nam se informacije nude kao zabava, ali i da informacije postaju samo rubni okvir preko kojeg je medijska publika uvučena u oglašavanje. 

    Spominjanje imena književnika u političkom govoru može dovesti do booma na Amazonu, pojavljivanje proizvoda u glazbenom videospotu može dovesti do enormne potražnje… Pogledajte što se dogodilo s Dr.Dre beats slušalicama – jedan spot je pokrenuo lavinu, sada su beats postale sinonim za slušalice.

    Bitno da ih imate – bez obzira jesu li fejk ili ne

    Važnost medija u kreiranju potrošačkog svijeta je ogromna. Potrošačima se već nude ‘najpoželjniji’ sadržaji, a nedovoljno informirani potrošač će ‘ugrabiti priliku’ i uzeti ponuđeni sadržaj. Kako biti informiran, ako oni zaduženi za informiranje objektivno ne obavljaju svoju visoku dužnost?

    Mediji su nakon nekoliko uspješnih utakmica ove godine stvorili sportske gigante od Jeremy Lina – Amerikanca tajvanskog podrijetla (što je neobično za profesionalnu košarku – jer svi navijaju za underdoga, manjeg, slabijeg, Rocky Balboe) i Tim Tebowa, iznimno religioznog igrača američkog nogometa. Tako su naglo stvorene medijske slike tih igrača da se javnost brzo i zasitila istih i sada su u potrazi za ‘novim Jeremy Linom’.

    Čak i osobe koje ne prate košarku su uspjele doznati za Jeremy Lina

    U medijima se definicija uspjeha mijenja kroz desetljeća pa tako od velikih govornika pedesetih i šezdesetih godina dolazimo do plavokosih nerječitih nasljednica i pop-zvijezda slabih vokalnih mogućnosti, ali planetarne popularnosti. Ali te osobe ne mogu ostati pod svjetlima reflektora vječno, moraju javnost snabdijevati novim izjavama, istupima ili projektima. U suprotnom su brzo zaboravljene i zamijenjene novim licima. Sve postaje reklama, svaki trenutak, svaka zabilježena rečenica, svaka fotografija, svaki frame videozapisa. 

    Živimo u umjetnom svijetu. Sve je izvještačeno kako bi izgledalo bolje nego što uistinu jest. Barem one osobe i stvari pod reflektorima, a rijetko tko od nas se usudi ‘kopati’ po sjeni.

    Gangnam style.

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Rukometna euforija vlada, a ususret današnjem polufinalnom susretu - danas od 17 do 18 sati dovedite mališane u Twister igraonicu na Twisti rukometni kviz!

    Rukometni kviz za mališane u Portanovi – Najbrži i najtočniji kvizaši osvajaju nagrade

    Rukometna euforija vlada, a ususret današnjem polufinalnom susretu – danas od 17 do 18 sati dovedite mališane u Twister igraonicu Više…

    Portal posao.hr., nudi široku paletu poslovnih prilika. Pogledajte 10 pozicija koje su naglašene za vas ovog tjedna!

    Tražite posao, za vas imamo ponudu 10 novih slobodnih pozicija u OBŽ

    Bubanj-Niskogradnja d.o.o.  zapošljava Strojara na građevinskom stroju – kombinirki (m/ž).  Potrebna kvalifikacija je KV rukovatelj građevinskim strojem, najmanje 5 godina Više…

    Krećite se i uživajte na storytelling turama koje organizira ReActor obrt za kulturu, turizam i promidžbu u suradnji s Udrugom Svjetlost Fenjera

    Cipelcugom po Osijeku – storytelling ture

    Cipelcugom po Osijeku u listopadu. Krećite se i uživajte na storytelling turama koje organizira ReActor obrt za kulturu, turizam i Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Rukometna euforija vlada, a ususret današnjem polufinalnom susretu - danas od 17 do 18 sati dovedite mališane u Twister igraonicu na Twisti rukometni kviz!

    Rukometni kviz za mališane u Portanovi – Najbrži i najtočniji kvizaši osvajaju nagrade

    Portal posao.hr., nudi široku paletu poslovnih prilika. Pogledajte 10 pozicija koje su naglašene za vas ovog tjedna!

    Tražite posao, za vas imamo ponudu 10 novih slobodnih pozicija u OBŽ

    Krećite se i uživajte na storytelling turama koje organizira ReActor obrt za kulturu, turizam i promidžbu u suradnji s Udrugom Svjetlost Fenjera

    Cipelcugom po Osijeku – storytelling ture