Koliko mediji sudjeluju u stvaranju potrošačkog svijeta? Informacija i oglašavanje – to su brata dva

U stručnoj literaturi se nalaze novokovanice kao što su infotainment i infomercial koje podrazumijevaju da nam se informacije nude kao zabava, ali i da informacije postaju samo rubni okvir preko kojeg je medijska publika uvučena u oglašavanje.
Spominjanje imena književnika u političkom govoru može dovesti do booma na Amazonu, pojavljivanje proizvoda u glazbenom videospotu može dovesti do enormne potražnje… Pogledajte što se dogodilo s Dr.Dre beats slušalicama – jedan spot je pokrenuo lavinu, sada su beats postale sinonim za slušalice.
Bitno da ih imate – bez obzira jesu li fejk ili ne
Važnost medija u kreiranju potrošačkog svijeta je ogromna. Potrošačima se već nude ‘najpoželjniji’ sadržaji, a nedovoljno informirani potrošač će ‘ugrabiti priliku’ i uzeti ponuđeni sadržaj. Kako biti informiran, ako oni zaduženi za informiranje objektivno ne obavljaju svoju visoku dužnost?
Mediji su nakon nekoliko uspješnih utakmica ove godine stvorili sportske gigante od Jeremy Lina – Amerikanca tajvanskog podrijetla (što je neobično za profesionalnu košarku – jer svi navijaju za underdoga, manjeg, slabijeg, Rocky Balboe) i Tim Tebowa, iznimno religioznog igrača američkog nogometa. Tako su naglo stvorene medijske slike tih igrača da se javnost brzo i zasitila istih i sada su u potrazi za ‘novim Jeremy Linom’.
Čak i osobe koje ne prate košarku su uspjele doznati za Jeremy Lina
U medijima se definicija uspjeha mijenja kroz desetljeća pa tako od velikih govornika pedesetih i šezdesetih godina dolazimo do plavokosih nerječitih nasljednica i pop-zvijezda slabih vokalnih mogućnosti, ali planetarne popularnosti. Ali te osobe ne mogu ostati pod svjetlima reflektora vječno, moraju javnost snabdijevati novim izjavama, istupima ili projektima. U suprotnom su brzo zaboravljene i zamijenjene novim licima. Sve postaje reklama, svaki trenutak, svaka zabilježena rečenica, svaka fotografija, svaki frame videozapisa.
Živimo u umjetnom svijetu. Sve je izvještačeno kako bi izgledalo bolje nego što uistinu jest. Barem one osobe i stvari pod reflektorima, a rijetko tko od nas se usudi ‘kopati’ po sjeni.
Gangnam style.
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?