Panturist postao novi upravitelj autobusnoga kolodvora Osijek
Osijek-Koteks više nije partner Grada Osijeka u upravljanju autobusnim kolodvorom. Umjesto njega ugovorom o prijenosu prava to je sada Panturist. Ova vijest i nije iznenađenje jer Osijek-Koteks već je duže vrijeme nastojao izići iz tog partnerstva.
Podsjetimo kako je osječki autobusni kolodvor sagrađen prema načelu javno-privatnog partnerstva (kao prvi takav u Osijeku), prema kojemu je Grad Osijek dao pravo građenja novoga autobusnog kolodvora. Odnosno, osigurano je zemljište na kojemu je Osijek-Koteks kao privatni partner svoja sredstva uložio u gradnju novog kolodvora i tako stekao pravo upravljanja na rok od 30 godina.
Ugovor o partnerstvu potpisan je 2007. godine, i tog je trenutka Osijek-Koteks stekao pravo upravljanja do 2038. godine.
Novi kolodvor – dojmljivog (i nagrađivanog) arhitektonskog vizualiteta – otvoren je početkom lipnja 2011. godine. Uloga organizatora putničkog prijevoza dodijeljena je Autoprometnom poduzeću Požega, što je bilo dijelom iznenađenje, jer se na ovom području uvijek naklonjenije gledalo prema lokalnom Panturistu.
Osim osnovne djelatnosti – prometovanja autobusima – kolodvor je nudio i niz poslovnih lokala, koje, nažalost, Osijek-Koteks nije nikada napunio, odnosno u cijelosti iznajmio.
Nakon posrtanja, a potom i poslovnog oporavka, opredjeljenje je novih vlasnika Osijek-Koteksa bavljenje osnovnim biznisom – a to je graditeljstvo. Postalo je jasno kako žele izići iz priče o upravljanju kolodvorom.
To nisu tajili pa se o tome već pisalo i u Glasu Slavonije. Uostalom, i u gradskoj administraciji nisu imali ništa protiv. To se sada i iskristaliziralo, Osijek-Koteks je nakon višemjesečnih konzultacija i uz odobrenje potrebnih čimbenika – Sektora za javno privatno partnerstvo pri Agenciji za investicije i konkurentnost, pa i Vijeća Grada Osijeka koje je o tome odlučilo na sjednici u ponedjeljak – prenio sva prava na Panturist.
Tako se povijest ponavlja, jer Panturist je upravljao i starim osječkim autobusnim kolodvorom. No za razliku od tada, Panturist danas posluje kao dio inozemnog koncerna Ariva – Deutche Bahn, koji je drugi najveći na svijetu pružatelj prijevozničkih usluga. Dakle, za očekivati je kako će novi upravitelj uz pomoć međunarodnog kapitala vjerojatno nastojati popuniti prazne poslovne prostore, zbog čega kolodvor ponekad izgleda sablasno prazno.