Osječka inovacija – tuš koji proizvodi struju i spaja na internet
Osijek se, usred ljeta, posve neočekivano našao u središtu zanimanja domaće i inozemne javnosti. Razlog posve ljetni – nije u pitanju politika, nego inovativnost i proizvodni potencijal.
Multifunkcionalni tuš za vanjsku upotrebu, koji za rad koristi obnovljive izvore energije – fotonaponsku ćeliju na vrhu konstrukcije, što omogućava spajanje na Wi-Fi internet, rasvjetu tijekom večernjih sati, instaliranje zvučnika, i sve to uz atraktivan dizajn, osmisli su Matias Knežević, Kristijan Gorupić i Niko Jeleč. Odreda osječki dečki, studenti i poduzetnici s poznavanjem informatike i 3D modeliranja. No otkuda ideja?
Zamijetili su, naime, da su po jadranskim plažama, bez obzira na to radi li se o javnim plažama ili hotelskim kompleksima, tuševi vrlo neinventivni, a plaže noću prazne… Stoga su tu vidjeli svoju priliku, osmisli su pametni tuš koji impresionira svojim izgledom i pruža niz komercijalnih mogućnosti.
– Naime, na gornjem dijelu kućišta tuša smještene su solarne instalacije koje upijaju Sunčevu svjetlost (dijelom i zagrijavaju vodu, jer ovo je prije svega tuš), koju potom reproduciraju u večernjim satima – kaže Matias Knežević.
– Kako se na plažama noću ništa ne događa i one su uglavnom u marku, s ovom izvedbom i mogućnostima plažama se nudi posve novi izgled i doživljaj – kaže Kristrijan Gorupić, koji je s Kneževićem osnivač i vlasnik tvrtke Pitaya Solutions, u kojoj je posljednja četiri mjeseca razvijan ovaj proizvod. Treći partner u projektu, Niko Jeleč, za našeg posjeta bio je službeno odsutan.
Kako živimo u vremenima moderne tehnologije, posve je logična odluka da ovaj pametni tuš bude i pristupna točka za Wi-Fi internet…
No tuš, naravno, ispunjava i osnovnu funkciju – tuširanje. Sklopljen je od inoks-cijevi, u njemu je i pročišćivač tako da je zaštićen od kamenca i drugih nakupina, podnice su od bagrema s premazima koji osiguravaju potrebnu higijenu. Prvi tuš koji je sklopljen ima kupca – to je Grad Osijek, bit će postavljen na Srednjoškolskom igralištu. Taj je tuš personaliziran, u inoks je ugravirano ime i simbol Grada Osijeka. No ovu trojku kreativaca tek čeka pravi posao – predstaviti i prodati proizvod.
– Nakon završetka turističke sezone, dakle od listopada, počinje obilazak jadranskih destinacija kako bismo im predstavili, dakako i prodali, naš proizvod – kaže Kristijan.
– Naravno da ćemo ovo međuvrijeme iskoristiti kako bismo ugradili još neke inovacije, pa i tako i doradili sustav za zagrijavanje vode – kaže zaključno Matias.
Dobra je vijest za njih da su nakon medijskog booma počeli stizati i upiti izvana – za njihovo prozvod zanimaju se u Italiji, ali i na Floridi!
Glas Slavonije – D. Kuštro
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?