Porast broja turista – Osijek u prošloj godini posjetilo 47.055 gostiju
Već tradicionalno na početku nove kalendarske godine u Turističkoj zajednici grada Osijeka rade usporednu statistiku i analizu turističkih pokazatelja dviju prethodnih godina. Tako je bilo i ovaj put, a godina koja je upravo prošla pokazuje korak naprijed, odnosno porast broja gostiju i noćenja.
Konkretno, Osijek je prošle godine posjetilo 47.055 gostiju, što je za 4,9 posto više u odnosu na 2015. godinu, kada je evidentirano 44.856 gostiju. Domaćih je gostiju bilo više od stranih i prošle godine (30.124), kao i 2015. godine (28.416). Broj se stranih gostiju također povećao, sa 16.440 u 2015., na 16.931 u prošloj godini. Najviše je gostiju bilo u rujnu (5244) te u svibnju (5169), u studenome je najviše bilo domaćih gostiju (3530), a u rujnu 2016. najviše stranih turista, njih ukupno 2058.
I noćenja je bilo više prošle godine nego u 2015., ukupno 89.150, što je za 5,62 posto više nego u 2015. (ukupno 84.403 noćenja). Broj je stranaca porastao u odnosu na prethodne godine, a još je važnije da se oni dulje zadržavaju u Osijeku. Naime, prosjek zadržavanja turista u gradu na Dravi je dva dana, a strani se gosti zadržavaju dva i pol dana. Inače, udjel stranaca u ukupnom broju turista u Osijeku iznosi 36 posto u 2016. godini.
– Zadovoljni smo porastom broja gostiju i noćenja, iako uvijek može biti bolje. Uz to, rastu poduzetnička ulaganja u turizmu, imamo tako veći broj smještajnih kapaciteta, restorana, pubova i drugih ugostiteljkih objekata, što je svakako pozitivan trend i znači obogaćenje turističke ponude grada koja je sada raznovrsnija – kaže Saša Uranjek, direktor Turističke zajednice grada Osijeka.
Sve to, uz brojne manifestacije, poput Adventa u Tvrđi, sportskih, kulturnih i drugih događanja, kao i europskih projekata, u kojima gradska Turistička zajednica sudjeluje s Gradom Osijekom, daju nadu za optimizam u turističkoj 2017. godini – zaključuje Uranjek.
GOSTI IZ CIJELOG SVIJETA
Najviše je gostiju iz Hrvatske, a od inozemnih, to su već tradicionalno Nijemci i Talijani. Slijede gosti iz susjednih zemalja, Srbije, Slovenije, Bosne i Hercegovine te Mađarske. Zanimljivo je da raste broj turista iz prekooceanskih zemalja i kontinenata, primjerice SAD-a i Australije. Prošle su nas godine posjetili gosti iz brojnih zemalja svijeta, od Brazila do Novog Zelanda, ali i iz Kazahstana, Argentine, Južoafričke Republike, Kine, Indonezije, Katara, Maroka…
Goran Šestić
vlasnik hostela “Tufna”
GOSTIJU JE VIŠE, ALI NEDOSTAJU ATRAKCIJE KOJE BISMO IM PONUDILI
I u osječkim se hostelima osjeti lagano povećanje broja gostiju. “Bilježimo 10 posto veći broj gostiju u odnosu na 2015. godinu i to nas raduje. Najviše gostiju imamo ljeti, a njihovi su dolasci većinom vezani uz avionske linije, pa bismo imali više gostiju da imamo više avionskih linija”, kaže Gordan Šestić, vlasnik hostela “Tufna”. Gosti kod njih najčešće ostaju jednu ili dvije noći, a mnogi su im rekli da bi ostali i duže kad bi im bili ponuđeni atraktivni turistički sadržaji. “Bilo bi idealno kada bi Osijek imao u ponudi bar 20 različitih atrakcija, da gosti mogu izabrati što ih zanima i isplanirati svoje vrijeme. No, sigurno je da turizam u Osijeku napreduje, iako polako i malim koracima, ali svakako ide naprijed. To pokazuju i brojke”, zaključuje Šestić.
Berislav Mlinarević
vlasnik hotela “Waldinger”
NAJVIŠE NAŠIH GOSTIJU DOLAZINA KONGRESE I SIMPOZIJE
Velik broj gostiju koji dolaze u Osijek poslovni su ljudi pa su elitni hoteli, poput “Waldingera” ili hotela “Osijek”, perjanice kongresnog turizma u kontinentalnoj Hrvatskoj. Potvrđuje to Berislav Mlinarević, vlasnik hotela “Waldinger”, i dodaje: “U 2016. godini imali smo 10 posto više gostiju, najviše ih je dolazilo na kongrese, simpozije i druge stručne skupove, no bilo je i turista koji su došli upoznati naš grad. Najviše smo turista imali u prosincu, stoga smatram da treba nastaviti s atraktivnim događanjima, kao što je Advent u Tvrđi”.
Mlinarević kaže kako je 2016. obilježio boom malih privatnih iznajmljivača, koji imaju nižu cijenu od hotela, ali mnogi nemaju kompletnu uslugu kakvu gost traži. Osim toga, smatra naš sugovornik, treba obogatiti turističku ponudu, nuditi gostu ono što traži, ali i ono što obilježava našu regiju. “Primjerice, Talijani su oduševljeni našom tržnicom i često kući nose domaće proizvode, poput kobasice i paprike. Mogli bismo u Tvrđi i središtu grada otvoriti nekoliko trgovina s izvornim proizvodima slavonskih proizvođača za turiste, ali i naše sugrađane”, predlaže Mlinarević.
Vesna LATINOVIĆ
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?