CRNA KRONIKA

Djelatnici Vodovoda nisu imali nalog da idu u crpnu stanicu, ali su priskočili kolegi u pomoć

Iz Vodovoda kažu kako za takve intervencije imaju posebno obučene ljude i posebnu zaštitnu opremu

    Objavljeno 20.06.2018
    Nikolina Ćosić

    U povodu jučerašnje tragedije u kojoj su smrtno stradale tri osobe na intervenciji čišćenja crpne stanice u Čepinu, Vodovod Osijek je danas održao konferenciju za medije na kojoj su pokušali objasniti što se dogodilo, prema informacijama s kojim raspolažu.

    Branko Pavić, rukovoditelj RJ kanalizacijske mreže koji je tijekom obavljanja radova jučer bio u kontaktu s djelatnicima Vodovoda, objasnio je kako je tekao proces i kako se sama tragedija dogodila. Pavić je naveo kako se korisnik sustava javne odvodnje u Ulici Papuka obratio Urednosti s problemom zaštopanog priključka i povrata otpadnih voda u njegovu kuću. Nakon toga Urednost je poslao narudžbenicu Vodovodu za čišćenje priključka, na osnovu čega su djelatnici Vodovoda izišli na teren i uvidjeli da je priključak zaštopan, ali da nije problem u tome nego je problem u cijelom uličnom kanalizacijskom cjevovodu. Nakon što je Vodovod obavijestio Urednost o tome, Urednost šalje drugu narudžbenicu za čišćenje sustava javne odvodnje na tom području. Nakon toga, 19.6. djelatnici Vodovoda izlaze na intervenciju gdje su utvrdili u čemu je problem i gdje je zaštopan kanal te su isti problem i otklonili i sva krutina, mulj, talog i krpe su došle na crpnu stanicu. Crpna stanica u sebi ima rešetku koja prihvaća sav grubi talog, a kada je sve došlo na rešetku, djelatnici Vodovoda su Paviću javili da je problem sada na crpnoj stanici. S obzirom da ta crpna stanica nije u nadležnosti Vodovoda Osijek, a osim toga djelatnici koji su se tamo nalazili nisu imali nalog da ju čiste, niti su imali opremu potrebnu za to, Pavić je ponovno kontaktirao Urednost, jer je ta crpna stanica u njihovoj nadležnosti. Po informacijama s terena, djelatnici urednosti su došli za desetak minuta i ponijeli svoj pribor kako bi otklonili kvar na rešetci, a za to vrijeme su djelatnici Vodovoda stajali sa strane. Jedan od djelatnika Urednosti je sišao dolje kako bi otklonio kvar pri čemu je upao unutra.

    Što se dalje događalo ostalo je za pretpostaviti, a pretpostavlja se da su djelatnici pokušavali jedan drugome pomoći, što je direktor Vodovoda Ivan Jukić nazvao herojskim činom, i činom dobrih ljudi.

    “Naši dečki su osposobljeni za rad na siguran način, čak i za pružanje prve pomoći. Iznimno nam je žao što su nastradali na ovaj način, prilikom obavljanja svog redovnog posla, ali su nastradali trčeći u pomoć ljudima koji su radili na crpnoj stanici.” – rekao je Jukić.

    Na pitanje brojnih okupljenih novinara, da li je Urednost napravila propust i trebaju li oni imati posebno obučene ljude s posebnom opremom za obavljanje takvih zadataka, iz Vodovoda nisu htjeli komentirati, već su cijelu situaciju nazvali tragičnom.

    Dosadašnja iskustva s čišćenjem crpnih stanica:

    Iz Vodovoda su objasnili kako je u njihovoj nadležnosti 108 crpnih stanica, na kojima imaju isti problem kakav je jučer bio na crpnoj stanici u Čepinu, koja je u nadležnosti Urednosti, a taj problem su krpe nakupljene na rešetke koji  je Pavić nazvao nekulturom građana. Za rješavanje takvih problema u Vodovodu kažu kako imaju posebno obučen tim sa svom potrebnom specijalnom opremom (zaštitna gumena radna odjela, dreger za ispitivanje prisutnosti svih vrsta plinova u crpnim stanicama, motorola i trajna otvorena veza koju koristi radnik koji silazi, radnik je povezan s tehničkim užetom), a takve intervencije rade od 2006. godine. u Vodovodu svakodnevno na pražnjenju 5 vozila pri kraju smjene izvuku 1 do 1 i pol kubik krpa. Osim krpa znali su pronaći uginule kućne ljubimce, deke, madrace, razne otpatke. To je dokaz da stanovnici sustav odvodnje ne koriste isključivo za ono za što služi.

    Prema informacijama koje su se mogle čuti na današnjoj konferenciji i onima koje do sada imao, zaključak bi bio da djelatnici Vodovoda nisu imali nalog da idu u crpnu stanicu i da obavljaju bilo kakve poslove na crpnoj stanici. Prema proceduri su trebali sačekati da Urednost obavi svoj dio posla, no kada se dogodila nesreća s djelatnikom Urednosti koji je prvi nastradao u crpnoj stanici, ostali djelatnici su ljudski i herojski pokušali pomoći pri čemu ih je još dvoje nastradalo.

     

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Od siline udara vozač koji nije bio vezan sigurnosnim pojasom na mjestu događaja smrtno je stradao.

    U prometnoj nesreći u Čepinu smrtno je stradao 44-godišnji vozač osobnog automobila

    U Čepinu, u Ulici grada Vukovara, jučer oko 14,40 sati dogodila se prometna nesreća u kojoj je na mjestu događaja Više…

    Sumnjiči ga se da je u noći između 16. i 17. veljače provalio u kuću 56-godišnjakinje na širem području Čepina, koju je ispreturao

    41-godišnjak provalio u kuću i otuđio razne predmete

    Kriminalističkim istraživanjem policijskih službenika I. PP Osijek s ispostavom Čepin utvrđeno je postojanje osnovane sumnje da je 41-godišnjak sa šireg Više…

    Ukrao je utege i poteznicu za traktor te više litara goriva. Pravnoj osobi nastala je materijalna šteta od oko 2.100 eura

    Ukrao gorivo i dijelove za traktor

    Nepoznati počinitelj je između 9. i 10. listopada iz dvorišta na širem području Čepina ukrao utege i poteznicu za traktor Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Sedamdesetčetverogodišnjakinja je nepoznatoj osobi ustupila podatke bankovnog računa s kojega joj je skinut iznos od 4.000 eura

    74-godišnjakinja prevarena za 4000 eura

    25-godišnjak je u nekoliko navrata uplatio oko 800 eura za okladu i za proviziju od dobitka kako bi „dobio zarađeni“ novac od 16.200 eura

    25-godišnjak ostao bez 800 eura

    Počinitelj je 75-godišnjakinju naveo da instalira aplikaciju te da mu da kodove, a što je oštećena i učinila, nakon čega je s njenog bankovnog računa skinuo veliki iznos eura

    75-godišnjakinja prevarena za 4.000 eura