GOSPODARSTVO

Nijemcima na velikom sajmu predstavljena Slavonija

Svi 'lete' u Njemačku, a mi imamo toliko toga za ponuditi... Nijemci su oduševljeni! :)

    Objavljeno 09.03.2019
    Antonela Verković

    Među deset tisuća izlagača iz cijelog svijeta na vodećem europskom turističkom sajmu ITB u Berlinu predstavila se i Slavonija.

    Hrvatska turistička zajednica, osim na ITB-u koji će i ovog vikenda posjetiti gotovo 200.000 osoba, u suradnji s Veleposlanstvom RH u Berlinu omogućila je predstavljanje turističkih potencijala Osječko-baranjske županije i u Predstavništvu Baden-Württemberga.

    U impozantnom prostoru pokrajinske Vlade nazvanom Dunavski salon predstavljalo se 14 podunavskih zemalja, a Osječko-baranjska županija, kao ovogodišnji partner Dunavskog salona, potencijale Slavonije, Baranje i Srijema predstavila je filmom, pjesmom te eno i gastro ponudom – priopćili su iz Osječko-baranjske županije…

    –  Turizam više nije more i sunce. Dunav se na našem području nameće kao izvrsna turistička okosnica oko koje se razvila izuzetno kvalitetna eno i gastro ponuda. Vinogradi, biciklističke rute, putovanja kruzerima samo su neke od mogućnosti koje Dunav nudi, a poseban doživljaj pružaju plaže s nepreglednim sprudovima okružene netaknutom prirodom – rekao je župan Osječko-baranjske županije Ivan Anušić prilikom predstavljanja.

    Slavoniju kao kontinentalnu destinaciju, prema riječima direktora HTZ-a Kristjana Staničića, Hrvatska turistička zajednica, ali i Vlada RH gledaju kao neotkriveni turistički biser. Upravo zato i najavljuju dodatna ulaganja u infrastrukturu koja će istoku Hrvatske omogućiti bolju prometnu povezanost.

    – U stalnom smo kontaktu sa Zračnom lukom Osijek gdje za sad imamo suradnju s Wizzairom, vjerujem da ćemo intenzivirati suradnju i s ostalim avio prijevoznicima i tour operatorima s obzirom na Slavoniju i kontinentalni dio Hrvatske koji se u turističkom smislu diže u posljednje vrijeme – rekao je Staničić.

    Tome u prilog ide i paket novih zakona, o čemu je u Berlinu više govorio državni tajnik Ministarstva turizma Tonči Glavina.

    – U Berlinu smo obavili značajne aktivnosti na turističkoj i političkoj razini. Za ovu godinu imamo značajne planove i investicije u vezi kontinentalnog turizma. Dani hrvatskog turizma se ove godine održavaju u Slavoniji, no izrazito je bitno da su u novoj reformi turističkog sustava kontinent i ruralna područja najveći dobitnici jer ćemo nova značajna izvorna sredstva i prihode donijeti u ta područja, a oni će biti korišteni za zajedničko nastupanje, brendiranje, pozicioniranje, izlazak na tržište i stvaranje naših kontinentalnih destinacija kao zasebno prepoznatljivog turističkog proizvoda – kazao je Glavina.

    A zajednički turistički proizvod Vojvodine i Slavonije zasigurno je Srednji Dunav koji se brandira kroz program prekogranične suradnje dvaju zemalja. Poticanje razvoja turizma, podizanje razine kvalitete i raznolikosti turističke ponude te promoviranje zajedničke destinacije partneri na projektu Central Danube Tour pokazali su posjetiteljima ITB-a.

    – Cilj stvaranja destinacije Srednjeg Dunava je turistička valorizacija Dunava kao jednog od najvrjednijih geografskih brandova Europe i jače pozicioniranje Hrvatske na karti podunavskih zemalja – rekla je Ivana Jurić, direktorica Turističke zajednice Osječko-baranjske županije.

    O prepoznatljivosti Slavonije govori i najveći bavarski tour operator, vlasnik tvrtke I.D. Riva Tours Selimir Ognjenović koji je među prvima svojim klijentima ponudio Slavoniju kao turističku destinaciju.

    – Pitali su me danas iz Dubrovnika zašto se toliko vidi Slavonija, možemo li malo i o obali razgovarati. Sad kad nas turistički sektor svijeta optužuje da smo pretrpani u nekim segmentima turizma, osobito na obali, Slavonija pokazuje inovativnost, pokazuje turističku snagu i mislim da je to odlično za čitavu Hrvatsku. Prošle smo godine imali 890 ljudi koji su iz Munchena preko naše agencije isključivo turistički posjetili Slavoniju. Možda to nije puno u odnosu na milijunske brojke u turizmu, ali uvijek ponavljam kako se prema svakom gostu treba ponašati kao da je jedini, jer dok ne dođe prvi i drugi, neće doći ni treći pa onda i milijunti putnik odnosno turist u Hrvatsku. Svi su oni ambasadori kontinentalnog turizma jer kad su se vratili u Njemačku svi su od reda rekli da ponovo žele posjetiti Slavoniju i slavonsku priču prenose u svom okruženju. Jako često mi kažu da je u Slavoniji tako lijepo kao što je bilo u Bavarskoj prije dvadeset godina. To je ono što Slavoniju čini jedinstvenom – istaknuo je Ognjenović.

    Slavonija upravo njeguje autohtonost, tradiciju i osoban pristup svakom gostu. Upravo je stoga i u Dunavskom salonu najveći interes bio upravo za okuse i mirise – Slavonije.

    – Drago mi je da se župan Anušić odazvao našem pozivu, jer nakon turističkog filma i županovog govora, Nijemci su oduševljeni ljepotama Kopačkog rita, Ergele, vinograda i vina. Kad sam došao u Veleposlanstvo prošle godine, pitali su me gdje je hrvatski štand i nismo ga baš mogli odmah naći. Danas kad uđete u ovaj prostor vidite da Slavonija dominira i upravo smo to i željeli postići ovim predstavljanjem – rekao je veleposlanik RH u Berlinu Gordan Grlić Radman.

    Zajedno s delegacijom Ministarstva turizma, župan Anušić održao je i bilateralne sastanke s ministrima pokrajinske Vlade.

    Ministar Guido Wolf istaknuo je kako je Dunavska strategija vrlo važan temelj za suradnju Republike Hrvatske i Osječko-baranjske županije s Baden-Wűrttembergom te je iskazao interes za intenziviranje suradnje, za koju smatra da može biti win – win, posebice kroz razvijanje prekogranične suradnje.

    Državni tajnik Tonči Glavina je istaknuo da dunavska regija posjeduje velik potencijal pri čemu RH namjerava preuzeti aktivniju ulogu te je predložio da jedna od prvih zajedničkih tema budućih razgovora bude i bolja suradnja sustava turističkih zajednica.

    Nakon sastanka održan je panel na kojem se razgovaralo o digitalizaciji turističkih destinacija. Europa ovdje ima veliku prednost jer je različitost zemalja vrlo zanimljiva turistima – zaključeno je na panelu.

    Gosti Dunavskog salona bili su najviši pokrajinski dužnosnici, predstavnici turističkih agencija i drugi značajni dionici u turizmu koji su uz bogatu ponudu domaćih specijaliteta svih 14 podunavskih zemalja, uživali i u acapella izvedbama hrvatskih hitova vokalnog ansambla Akvarel iz Osijeka.

    FOTO: OBŽ

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Industrija ljepote i zdravlja odražava sve veći interes ljudi za očuvanje vlastite ljepote i zdravlja. Stoga, na ovom sajmu, posjetitelji će imati priliku upoznati se s inovativnim tehnologijama, prirodnim proizvodima te stalno mijenjajućim trendovima koji oblikuju ovu dinamičnu i konkurentnu industriju.

    [NAJAVA] Sajam Ljepote i zdravlja u GC Osijek

    Po prvi puta u Osijeku, 7. i 8. lipnja 2024. godine, održat će se Sajam posvećen ljepoti i zdravlju – Više…

    "Kroz Projekt Slavonija, Baranja i Srijem realizirano je 3 milijarde eura. Od 2013. godine BDP u Slavoniji se per capita povećao 50 posto, a klasični za nešto više od 40 posto."

    Optimalan razvoj Slavonije i Baranje – l. Znanstveno-stručni dijalog “Regionalni razvoj u Hrvatskoj – razvojna tranzicija Slavonije”

    Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova Europske unije u partnerstvu s Ekonomskim fakultetom u Osijeku, Zavodom za znanstveni i umjetnički rad Više…

    Studenac će i ove godine nastaviti podržavati udruge koje donose pozitivne promjene i dobrobit u svojoj zajednici, a ukupno će u 2024. donirati 80 000 eura

    Studenac otvorio sedmi krug prijava za dodjelu 20 000 eura neprofitnim organizacijama i udrugama iz Slavonije

    Hrvatski lanac susjedskih dućana Studenac otvorio je sedmi krug prijava za donacije u sklopu svog društveno-odgovornog programa „Korak bliže zajednici“ Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Provjerite top 10 atraktivnih poslovnih prilika koje smo ovog tjedna izdvojili za vas

    Nova ponuda slobodnih radnih mjesta u OBŽ, pogledajte!

    Cilj ovog edukativnog projekta bio je povećati financijsku pismenost mladih te ih educirati o aktualnim trendovima i izazovima s kojima se suočava financijski sektor

    Održano je četvrto izdanje Financijske akademije

    Restoran u Osijeku pruža potpuno KFC iskustvo – od modernog interijera do vrhunske usluge i neodoljivog jelovnika koji uključuje najpopularnije proizvode poput Kentucky piletine, Grander i Zinger burgera te KFC košara

    [FOTO] KFC stigao u Osijek: Slavonija dobila svoj prvi restoran legendarne piletine!