Stara navika koja se vraća – platnene vrećice i “cekeri”!
Imate li i Vi svoju najdražu vrećicu za kupovinu koju uvijek svuda "furate" sa sobom? ;)
Društvene mreže u današnje vrijeme imaju veliku ulogu u promoviranju i populariziranju određenih mišljenja, stavova i pokreta. U vrijeme kada cijeli planet vrišti upomoć Twitter još jednom upotrebljava svoj moćni “hashtag” kako bi proširio pokret “ActNow”, tj. “DjelujSada”.
Za manje od mjesec dana, točnije 23. rujna, svjetski vođe sastaju se na posebnom sastanku u vezi globalnog zatopljavanja, klimatskih promjena i problema, stanju okoliša i njegovog očuvanja u glavnoj zgradi Ujedinjenih naroda u New Yorku u SAD-u.
Globalni poziv ljudima da se uključe u akcije za pozitivne klimatske promjene
ActNow je globalni poziv Ujedinjenih naroda na pojedinačno djelovanje svakoga posebno protiv negativnih klimatskih promjena. Kampanja je neizmjerno važan dio UN-ovih koordiniranih napora za podizanje svijesti i akcije za klimatske promjene i ubrzanje provedbe Pariškog sporazuma.
Prvenstveno kampanjom putem interneta i društvenih medija, ActNow će educirati i poticati pojedinačne akcije koje svatko može napraviti. Promjenom svojih navika i rutina i donošenjem odluka koje imaju manje štetnog utjecaja na okoliš, imamo snagu suočiti se s klimatskim izazovom.
I DHMZ se uključio u veliki UN-ov pokret za svaku sitnicu koja se broji pa su na Twitteru objavili svoj entuzijazam za povratkom naše stare navike, a to su platnene vrećice za kupovinu!
“Plastične vrećice onečišćuju okoliš i ugrožavaju zdravlje jer mogu omogućiti širenje bolesti (npr. malarije). #ActNow i na tržnicu i u trgovinu ponesite vrećice za višekratnu upotrebu”, napisali su na svom Twitter profilu.
Stara navika koja se vraća –
platnene vrećice.Plastične vrećice onečišćuju okoliš i ugrožavaju zdravlje jer mogu omogućiti širenje bolesti (npr. malarije).#ActNow i na tržnicu i u trgovinu ponesite vrećice za višekratnu upotrebu. https://t.co/648U2wS3mf
— DHMZ (@DHMZ_HR) August 25, 2019
ActNow robot
Klimatske promjene zahtijevaju hitne, koordinirane i dosljedne akcije. ActNow koristi napredak u umjetnoj inteligenciji kako bi potaknuo promjene ponašanja.
ActNow online robot preporučuje svakodnevne radnje za smanjenje naših ugljičnih otisaka – poput zdravijeg oblika putovanja, štednje energije ili jedenja manje mesa.
Registriranjem i dijeljenjem svojih akcija, šaljete poruku da pojedinci poput vas žele klimatske akcije i da su spremni poduzeti nešto po pitanju promjene. ActNow ističe utjecaj koji kolektivna akcija može imati u ovom kritičnom trenutku u našoj povijesti planeta. Što više ljudi djeluje, veći je i utjecaj.
Što točno vi možete napraviti?
“Svi vi imate da djelujete protiv negativnih klimatskih promjena. Mali postupci mogu napraviti veliku razliku ako svi radimo zajedno. Ujedinjeni Narodi su identificirali deset jednostavnih, ali bitnih, akcija koje možete raditi u svom svakodnevnom životu te ih pratiti ovdje. Naše zajedničke akcije diljem svijeta 23. rujna bit će predstavljene svjetskim vođama na sastanku o klimatskim promjenama.”
Tako glasi poruka koja iskoči u malom chat prozorčiću kada odete na ActNow stranicu UN-a.
Nakon toga vam online ActNow robot kaže kako je dosad učinjeno već skoro 180.000 akcija te vas pita koju biste htjeli napraviti prvu. Nakon toga vam ponudi svih deset akcija koje su popraćene zanimljivim minimalističkim ilustracijama.
Svaka akcija ima ime, možete ju obaviti odmah te označiti ju kao izvršenu, ili možete saznati više o akciji. Sami birate koju ćete akciju i koliko puta izvršiti. Svaka se broji!
Akcije su:
Obrok bez mesa – Mesna industrija zaslužna je za proizvodnju CO2 veću i od količine koju proizvode naftne industrije, doprinosi trošenju resursa pitke vode i najveći je uzrok krčenja šuma.
Gašenje svjetla u prostorijama u kojima ne boravite – Kada ugasite svjetla samo na nekoliko sekundi, uštedjeli ste više energije nego je potrebno da se to svjetlo ponovno upali, neovisno o vrsti žarulje.
Manje vozite – Transportni sektor najveći je doprinositelj porastu plinova koji uzrokuju efekt staklenika, a čine ga velikom većinom osobni automobili: ako je moguće vozite bicikl ili hodajte.
Moda bez otpadaka – Modna je industrija drugi najveći korisnik čiste vode u svijetu, a 10.000 litara vode potrebno je samo za izradu jednih traperica, jednako koliko vode jedna osoba popije u 10 godina. Reciklirajte odjeću.
Kupujte lokalne i sezonske proizvode – Na taj način kupujete ono što je u to vrijeme na vrhuncu i što vam je blizu, što smanjuje potrebu za kamionima i čestom vožnjom na velike udaljenosti.
Ponesite svoju vrećicu ili koristite platnene – Pet milijardi jednokratnih plastičnih vrećica iskoristi se svakog dana. Osim onečišćenja oceana i okoliša plastične vrećice pogoduju razvoju malarije tako što začepljuju kanalizaciju.
Iskopčajte iz struje – Što manje energije trošimo to manje energije treba biti i proizvedeno. Iako ima sve više štedljivih uređaja, trebamo promijeniti mentalitet i navike i štedjeti energiju bez obzira na uređaje.
Reciklirajte – 80% plastike nikad ne nestane: samo se dijeli na sve manje i manje komadiće dok ju ne pojedu životinje koje zatim jedemo mi. Recikliranjem papira, plastike, stakla i aluminija sprječavate smetlišta da rastu.
Tuširanje u pet minuta – Nedostatak vode već pogađa četvero od deset ljudi. Kako se 80% iskorištene vode ne obrađuje za ponovnu upotrebu kraće vrijeme tuširanja odličan je način štednje ovog dragocjenog resursa.
Napunite i koristite ponovno – Milijun plastičnih bočica kupljeno je svake minute i onda bačeno, što je još jedan dodatak 300 milijuna tona plastičnog otpada kojeg stvorimo godišnje koji zatim zagađuje naš okoliš.
Online robot broji svaku vašu malu dnevnu akciju koju ste poduzeli
I sami možete vidjeti koliko ste kojih akcija napravili kroz dan, dva, tjedan. Svaka vaša akcija pribraja se ostalim akcijama koje su napravili ljudi diljem svijeta.
Sve vaše i ostale akcije zajedno bit će prezentirane na sastanku 23. rujna. Potrudimo se da ih ima što više kako bismo pokazali da nam je stalo!
foto: UN (screenshot)
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?