Obilježavanje 15 godina europskog broja 112
Besplatnim pozivom na broj 112 u bilo kojoj državi članici Europske unije možete zatražiti pomoć hitnih službi (policije, vatrogasaca, hitne medicinske službe)
U organizaciji Ravnateljstva civilne zaštite – Područnih ureda civilne zaštite Zagreb, Split, Rijeka, Osijek i Varaždin i u suradnji s lokalnom zajednicom i žurnim službama prigodno će se obilježiti Dan broja 112.
U sklopu obilježavanja broja 112 održat će se dani otvorenih vrata, posjet županijskim centrima 112, svečane sjednice stožera civilne zaštite, organiziranje i održavanje okruglih stolova na temu „Klimatske promjene – izazovi za civilnu zaštitu“, edukacija djece predškolske i školske dobi te uvježbavanje pripadnika postrojbi civilne zaštite opće namjene.
Besplatnim pozivom na broj 112 u bilo kojoj državi članici Europske unije možete zatražiti pomoć hitnih službi (policije, vatrogasaca, hitne medicinske službe).
Sustav 112 u Republici Hrvatskoj uspostavljen je 2005. godine temeljem Odluke Vijeća europskih zajednica o uvođenju jedinstvenog europskog broja 112 iz 1991. godine. Sustav 112 djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite i osigurava neprekidno (365/24/7) zaprimanje dojava o neposrednim i nadolazećim opasnostima, koordinaciju hitnih službi te provedbu uzbunjivanja građana kojom se skreće pozornost na opasnost s pružanjem informacija o vrsti opasnosti i mjerama koje je potrebno poduzeti.
U Republici Hrvatskoj je moguće zatražiti pomoć, osim na klasični način putem telefona, i putem SMS poruke ili telefaks porukom upućenom na broj 112, a postoji i mogućnost automatskog poziva na broj 112 iz vozila (e-call.)
Sustav 112 temeljem utvrđenih standardnih operativnih postupaka, protokola ili sporazuma omogućava između ostalog i lociranje pozivatelja u hitnoj situaciji, hitan prijevoz zrakom ili morem ozlijeđene ili oboljele osobe kao i timova za traganje i spašavanje te organa za transplantaciju, što je u nekim situacijama od iznimnog značenja.
Sustav 112 operativno se sastoji od dvadeset županijskih centara 112 koji zaprimaju hitne pozive i Operativnog centra civilne zaštite, koji operativno prati i koordinira rad županijskih centara 112.
Osnovne prednosti i značajke broja 112:
- pozivatelj ne treba poznavati telefonske brojeve te strukovne i teritorijalne nadležnosti službi koje je potrebno aktivirati u hitnoj situaciji,
- jednim pozivom moguće je alarmirati nekoliko službi jer nakon dojave na broj 112 operater alarmira sve hitne službe potrebne u konkretnom slučaju,
- hitnim službama je olakšan rad jer operater na broju 112 „filtrira“ zlonamjerne, nenamjenske ili npr. opetovane pozive u situacijama kada se jedan slučaj višestruko dojavljuje od različitih dojavitelja.
Od uspostave broja 112 u Republici Hrvatskoj 2005. do kraja 2019. na broj 112 zaprimljeno je ukupno 28.661.986 poziva. Od navedenog broja poziva njih 12.653.464 predstavljalo je namjenske pozive na broj 112 odnosno pozive temeljem kojih su zatražene intervencije hitnih i drugih nadležnih službi te potencijalno operativnih snaga sustava civilne zaštite.
Analizom strukture poziva vidljivo je značajno povećanje svjesnosti građana o dostupnosti i namjeni broja 112. Naime, promatrajući razdoblje prvih pet godina (2005. – 2009.) od uvođenja broja 112 u Republici Hrvatskoj razvidno je kako je u ukupnom broju poziva njih 33% predstavljalo namjenske pozive. Za razliku od navedenog razdoblja, tijekom 2019. broj namjenskih poziva u strukturi ukupno zaprimljenih poziva na broj 112 bio je 61%.
Na područjima svih Područnih ureda civilne zaštite održati će se brojna događanja od kojih izdvajamo:
foto: MUP Ravnateljstvo civilne zaštite
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?