Medijska propaganda širi se brže od koronavirusa
Ovo što se događa samo je i isključivo još jedan primjer uspješnog širenja medijske propagande koja bi uvijek trebala podrazumijevati dublje promišljanje o pročitanomu, a ne gotovo bezrazložno paničarenje
Već se tjednima govori o koronavirusu – pojavi koja se iz Kine proširila diljem svijeta. Zbog nje se uvodi nastava preko interneta, zabranjuju se posjeti bolnicama, otkazuju se događaji, izoliraju se ljudi koji su se vratili iz inozemstva, a nerijetki nose maske dok hodaju gradom ne bi li se zaštitili.
Do sada je poznato da je sedmero ljudi u Hrvatskoj zaraženo tim virusom, a riječ je o osobama koje su došle iz Italije ili su u bliskoj vezi s njima. Sukladno tomu, moglo bi se reći da ima mjesta za paniku i da je ona opravdana.
Međutim, ono što je možda još više zabrinjavajuće, a i brže od širenja koronavirusa jest širenje medijske propagande. S pravom mogu reći da su mnogi u panici ne zbog same činjenice da postoji koronavirus, nego zbog posljedica pridavanja sve veće medijske pozornosti toj pojavi. Naravno, i mediji dobro znaju da će članci o koronavirusu biti mnogo više čitaniji od, primjerice, neke gospodarske promjene ili vremenske prognoze.
Živimo u društvu pojedinaca koji radije slijede nešto što je aktualno i povode se za masom, umjesto da od početka zauzmu stav i shvate da je u većini takvih slučajeva riječ isključivo o medijskoj propagandi i forsiranju click-baitova.
Danas je vijest sve ono što je aktualno, nevažno o čemu je riječ. To može biti koronavirus ili bilo što drugo što će nakon njega postati aktualno. Ono što nije takvo, očito nije vijest, bez obzira na to što ima sve njezine odlike: istinitost, provjerenost, sažetost, važnost i jasnoću.
Vijest je ipak ono što će, u konačnici, biti najviše čitano, pa makar se radilo o formiranju javnog mnijenja na području ljudskog zdravlja. Usuđujem se reći da takve vijesti mogu biti i opasne.
Ipak, postoje članci u kojima se ljude ohrabruje i piše o koronavirusu kao o pojavi trenutno nalik sezonskoj gripi koja će vrlo vjerojatno proći početkom proljeća. Nakon što njih pročitam, nekako počnem vjerovati u to da izvorno novinarstvo ipak nije potpuno izumrlo i da još uvijek postoje novinari koji znaju i žele iznijeti vijest na pravilan način.
Istina je, koronavirus nije ništa drugo nego pojava koja je malo ozbiljnija od gripe i ima nešto teže posljedice. Od njega je do sada umrlo manje od 1% zaraženih ljudi (u Italiji 12%), a isključivo je riječ o starijim osobama. Konačno, liječenje koronavirusa je i dalje učinkovito i većina ga ljudi preživi.
Naravno, to nije znak da ne trebamo biti oprezni, čuvati se, prati ruke i izbjegavati kontakt s općenito zaraženim osobama. Međutim, to svi znamo i bez tolikih medijskih upozorenja.
Isto tako, ne kažem da koronavirus uistinu ne može biti opasan, ali trebali bismo pripaziti na to kakvim sve društvenim obrascima i portalima vjerujemo u nedostatku istinitih i nadasve realnih informacija. Ovo što se događa samo je i isključivo još jedan primjer uspješnog širenja medijske propagande koja bi uvijek trebala podrazumijevati dublje promišljanje o pročitanomu, a ne gotovo bezrazložno paničarenje.
U konačnici, koronavirus savršeno je poslužio za mnoge vijesti koje će biti klikane i na kojima će mediji zaraditi.
Pitanje je do kada ćemo slijepo vjerovati svemu onomu što oni iznesu.
Zavirimo malo ispod površine svih vijesti koje pročitamo, vidimo ili čujemo i naučimo prepoznati one koje su također važne i svakako bi nam koristile, ali im zbog svoje zaslijepljenosti i povođenja za drugima pridajemo premalo pozornosti.
Tekst je izvorno objavljen na sljedećoj poveznici: https://mirelabelaj.com/2020/02/29/medijska-propaganda-siri-se-brze-od-koronavirusa/
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?