ŽIVOT

Biljana Borzan: Aviokompanijama treba pomoći samo ako vrate novac putnicima

"Direktiva o pravima putnika u zračnom prometu propisuje da u slučaju otkazivanja leta putnik ima pravo na povrat novca u roku 14 dana"

    Objavljeno 13.07.2021
    Ivona Amidžić

    Potpredsjednica europskih socijalista Biljana Borzan je tijekom saslušanja predstavnika Europskog revizorskog suda u Europskom parlamentu tražila da se pomoć aviokompanijama uvjetuje poštivanjem prava putnika, odnosno vraćanjem novca putnicima kojima su otkazani letovi.

    Europski revizorski sud je objavio izvješće kojim je ustanovio da je došlo do kršenja prava putnika u zračnom prometu. Od početka pandemije do ožujka ove godine otkazano je oko 70 posto letova, a time i putovanja desetaka milijuna putnika.

    „Koji je smisao europskih pravila ako se prvom prilikom krše!? Direktiva o pravima putnika u zračnom prometu propisuje da u slučaju otkazivanja leta putnik ima pravo na povrat novca u roku 14 dana. To pravo ne samo da se nije poštivalo, već mi se javljaju građani koji ni nakon godinu dana nisu dobili povrat novca. To posebno ljuti kad se sjetimo koliko novca su države članice dale aviokompanijama kako bi prebrodile krizu“, rekla je Biljana Borzan.

    Izvješće revizorskog suda pokazuje kako su države članice dale oko 31,8 milijardi eura državne pomoći aviokompanijama, ali ni jedna nije uvjetovala pomoć poštivanjem prava putnika.

    „Države su propustile zaštiti građane i potrebna je dodatna koordinacija na razini EU. Pokazalo se i kako kompanije debelo koriste što putnici nisu upoznati sa svojim pravima. Manje od polovice putnika je upoznato sa svojim pravila i dio ih je prihvatio vaučere ne znajući da imaju pravo povrata novca“, rekla je Borzan.

    Borzan je podržala ideju da se osnuje i poseban fond za prava putnika koji bi se koristio u ovakvim situacijama kako bi se osigurala prava krajnjih korisnika.

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    "Kako bismo zaštitili građane od prevare, a naše proizvođače od nelojalne konkurencije, moramo promijeniti sustav, na primjer uvođenjem označavanja točne zemlje porijekla ili omjera"

    Borzan: Oznake porijekla hrane omogućuju lov u mutnom, tome stajemo na kraj

    Dobre vijesti za hrvatske potrošače, ali i poljoprivrednike stižu iz Europskog parlamenta, čiji su odbori glasali o strategiji „Od polja Više…

    Napominju da je za to osigurano 423.944.500,00 kuna iz državnog proračuna

    HZMO: Danas prva isplata Covid dodatka umirovljenicima

    U petak 30. travnja počinje isplata jednokratnog novčanog primanja korisnicima mirovine, radi ublažavanja posljedica uzrokovanih epidemijom, priopćio je Hrvatski zavod Više…

    Kroz Viber naljepnice oživjet će kreativni radovi djece iz SOS dječjeg sela

    SOS Dječje selo Hrvatska ima svoj Viber community

    U suradnji s Viberom, jednom od vodećih aplikacija u Hrvatskoj za razmjenu poruka, i Mediacor agencijom, SOS Dječje selo Hrvatska Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Zračna luka Osijek i Croatia Airlines sklopile su ugovor o poslovnoj suradnji koji za rezultat ima uvođenje međunarodne linije iz Zračne luke Osijek!

    Croatia Airlines povezuje Osijek s poznatim europskim čvorištem!

    Jesen započinje na sjevernoj Zemljinoj hemisferi, dok u istom trenutku na južnoj počinje proljeće

    Danas je prvi dan jeseni, ali formalno još nije došla!

    Projekti kao što su "Zbrini masku" sadrže i educiranje građana o odlaganju otpada kada je grad bio preplavljen odbačenim jednokratnim maskama...

    Održana javna rasprava na temu “Osijek bez jednokratne plastike”