ŽIVOT

Borzan: Građani mi se žale da još nisu ravnopravni pri internet kupovini

"Čim stranica detektira da su iz Hrvatske dobiju ili drugačiju ponudu, više cijene ili im se u potpunosti blokira pristup"

    Objavljeno 02.03.2021
    Ivona Amidžić

    Odbor za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta izglasao je zahtjev za poboljšanjem internet kupovine. Kao najvažnije probleme istaknuli su slabo provođenje postojećih zakona, nepostojanje dostave ili lošiju ponudu audiovizualnih sadržaja.

    „Jako puno naših građana mi se javljalo da se ne osjeća ravnopravnima pri internet kupovini, jer čim stranica detektira da su iz Hrvatske dobiju ili drugačiju ponudu, više cijene ili im se u potpunosti blokira pristup. To je kao kad bi vam u dućanu rekli da ne možete ući jer ne prodaju Hrvatima. Zato sam u prošlom mandatu radila na zabrani takve prakse koja je nastupila u prosincu 2018. Nedavno je Komisija obavila analizu kojom je utvrdila da se diskriminacija u 18 mjeseci zbog te zabrane prepolovila premda mi građani još uvijek dojavljuju gruba kršenja“, objasnila je Biljana Borzan.

    Međutim, direktiva ne regulira sadržaje koji podliježu autorskim pravima. Naime, dogovor se nije mogao postići te direktiva predviđa regulaciju tog područja u budućnosti.

    „Istraživanja su pokazala da se broj korisnika audiovizualnih sadržaja u međuvremenu udvostručio, ali da su jako velike razlike među državama. Tako je recimo Nijemcu dostupno preko 43 posto filmova dostupnih online u EU, a Grku tek 1,3 posto. Analiza je pokazala kako u uzorku od 1000 naslova e-knjiga, u Hrvatskoj je dostupno samo pet. Ovo područje se mora regulirati na korist i potrošača i autora“, kazala je Borzan.

    Preko 70 posto internet kupnji završava fizičkom dostavom. Međutim, premda direktiva propisuje da svatko može kupovati od svih trgovaca online u EU, ne obvezuje trgovce na dostavu.

    „Pandemija je značajno utjecala na porast internet kupovine u Hrvatskoj, a broj kupaca u jednoj godini je porastao za preko 20 posto. Najviše se kupuju odjeća, filmovi i serije te dostave iz restorana. Naši ljudi mi se najviše žale na slabu provedbu zakona ili na nemogućnost dostave i upravo zato sam podržala zahtjev Komisiji da se omogući stvarna ravnopravnost na internetu“, rekla je Borzan.

    foto: screenshot

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Premda na proizvodu piše količina, potrošači nerijetko "odokativno" procjene količinu sadržaja, a kad dođu kući, neugodno se iznenade, građani EU kažu da su zavarani velikom ambalažom proizvoda

    Borzan: Neće nam više “prodavati zrak”

    Vrećice od čipsa pune zraka, ambalaža u kojoj je više plastike nego proizvoda, velike kutije, a malo sadržaja, sve će Više…

    Pored opće zabrane, zabranili su i ažuriranja koja negativno utječu na uređaj, predstavljanje ažuriranja kao nužnih ako to nisu, lažne tvrdnje da uređaj neće dobro raditi ili će se pokvariti ako se ne koriste zamjenski dijelovi, nastavci ili potrošni dijelovi od originalnog proizvođača

    Borzan nakon maratonskih pregovora: Izborila sam sve što sam obećala

    Hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan održala je u Kući Europe, u Zagrebu, konferenciju za medije o rezultatima završnih pregovora o svom Više…

    Potrošač će tako pri  kupnji znati koliko je lako popraviti proizvod u slučaju kvara. Za ostale kategorije proizvoda pobrinula se naša europarlamentarka Biljana Borzan

    Borzan: Mobiteli i tableti će prvi imati oznake popravljivosti

    Europska komisija je predstavila oznake popravljivosti tj. repair score za mobitele i tablete. To je prva kategorija proizvoda koja će Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Smijeh ima snažnu moć širenja pozitivne energije, zašto ove jeseni ne bismo poklonili upravo to? Pokloniti osmijeh nije tek beznačajan čin – to je dar koji ima trajan učinak, a još je ljepše ako dolazi u obliku nezaboravnog iskustva

    Pokloni zadivljujuće jesensko iskustvo, pokloni osmijeh

    Radionica je namijenjena mladima koji žele steći nova znanja, inspirirati se i aktivno sudjelovati u stvaranju pozitivnih promjena

    Srce za promjenu – Poziv mladima

    Ova neobična pekarska delicija, koja je već neko vrijeme glavna zvijezda svjetskih društvenih mreža, nije samo oku privlačna, već obećava i pravu eksploziju okusa

    Probali smo cube kroasan: Viralni hit koji je osvojio svijet, stigao je u Mlinar!