GOSPODARSTVO

Borzan: Građanima se uređaji najviše kvare čim istekne obvezno dvogodišnje jamstvo

Jeste li primijetili da su vam mobiteli usporili nakon ažuriranja ili im baterija traje kraće? Više od 42 posto građana navodi mobitele kao uređaje koji su im se pokvarili ranije nego što su očekivali...

    Objavljeno 21.11.2022
    Darija Kovačić

    Hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan održala je danas u Kući Europe u Zagrebu konferenciju za medije gdje je predstavila rezultate istraživanja koje pokazuje kako se većini hrvatskih građana uređaji kvare odmah nakon isteka obveznog jamstva od dvije godine.

    „Istraživanje na 800 ispitanika je pokazalo kako 94,1 posto građana smatra kako bi uređaji trebali trajati dulje, međutim prijavljuju kako se uređaji najčešće kvare nakon isteka obveznog jamstva odnosno dvije godine. Prosječni rok trajanja elektronike i malih kućanskih aparata je dvije godine, a bijele tehnike oko 3 godine i dva mjeseca. Slična iskustva su zabilježena i u drugim zemljama EU“, rekla je Biljana Borzan.

    Čak 93 posto građana smatra kako kućanski aparati danas traju kraće nego oni proizvedeni prije 20 godina, a 61,1 posto misli da se radi o takozvanim ugrađenim kvarovima. Više od 42 posto građana navodi mobitele kao uređaje koji su im se pokvarili ranije nego što su očekivali, zatim slijede perilice za rublje, televizori, perilice za posuđe, usisavači i laptopi.

    „Budući da sam glavna autorica novog europskog zakona o održivoj potrošnji, jedna od najvažnijih izmjena koju uvodim je zabrana svih oblika ugrađenih kvarova. Tu mislim i na ugrađivanje kvarova u smislu fizičkih dijelova, do namjernog usporavanja uređaja prilikom ažuriranja operativnih sustava što je već dokazano za Apple i Samsung na nacionalnim sudovima“, objašnjava Borzan.

    Da i hrvatski građani sumnjaju na takve kvarove pokazuje i činjenica da ih je više od polovice primijetilo kako su im primjerice mobiteli usporili nakon ažuriranja ili im baterija traje kraće. Pametni uređaji su na vrhu liste uređaja za koje građani žele da se ispitaju ugrađeni kvarovi, a iza njih su perilice za rublje, hladnjaci i perilice za posuđe.

    „Moj cilj je ovim zakonom zabraniti sve prakse koje primoravaju građane na kupovinu novih uređaja od signaliziranja printera da je nestalo boje dok je još ima u spremniku, do štetnih zahtjeva za ažuriranjem. Kupovina novih uređaja je veliki izdatak za svako kućanstvo i nitko ih ne kupuje „zbog mode“ kako mi često navode predstavnici industrije.  Vrijeme je da i oni snesu svoj dio odgovornosti i za okoliš, ali i za dobro potrošača“, kaže Borzan.

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Borzan: Rezultati doniranja u ovim kriznim vremenima pokazuju izuzetnu društvenu odgovornost i osviještenost hrvatskih tvrtki u doniranju hrane

    Konzum, Kaufland i Sana Delikatese dobitnici 6. godišnje nagrade “Najdonator”!

    Hrvatske tvrtke koje su donirale najviše hrane u prošloj godini su Konzum, Kaufland i Sana Delikatese. Za svoje humanitarno djelovanje Više…

    Prije svega, traži označavanje proizvoda koji su količinski manji, a cijena im je ostala ista, te bolju kontrolu sastojaka

    Borzan traži da se označe proizvodi koji su se smanjili zbog inflacije

    Hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan je poslala zahtjev Europskoj komisiji da pomogne građanima u borbi protiv inflacije. Prije svega, traži označavanje Više…

    Potrošač će tako pri  kupnji znati koliko je lako popraviti proizvod u slučaju kvara. Za ostale kategorije proizvoda pobrinula se naša europarlamentarka Biljana Borzan

    Borzan: Mobiteli i tableti će prvi imati oznake popravljivosti

    Europska komisija je predstavila oznake popravljivosti tj. repair score za mobitele i tablete. To je prva kategorija proizvoda koja će Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Provjerite top 10 atraktivnih poslovnih prilika koje smo ovog tjedna izdvojili za vas

    Nova ponuda slobodnih radnih mjesta u OBŽ, pogledajte!

    Cilj ovog edukativnog projekta bio je povećati financijsku pismenost mladih te ih educirati o aktualnim trendovima i izazovima s kojima se suočava financijski sektor

    Održano je četvrto izdanje Financijske akademije

    Restoran u Osijeku pruža potpuno KFC iskustvo – od modernog interijera do vrhunske usluge i neodoljivog jelovnika koji uključuje najpopularnije proizvode poput Kentucky piletine, Grander i Zinger burgera te KFC košara

    [FOTO] KFC stigao u Osijek: Slavonija dobila svoj prvi restoran legendarne piletine!