ŽIVOT

Borzan: Hrvatske tvrtke donirale skoro 28 milijuna kuna vrijednosti hrane u 2021.

Peta dodjela „Najdonator-a“ planirana je za jesen 2022. Organizatori će kontaktirati sve donatore koji su Poreznoj upravi prijavili donacije...

Objavljeno 12.05.2022
Ivona Amidžić

U sklopu priprema za dodjelu priznanja “Najdonator” hrvatskim tvrtkama koje su prijavile najviše donirane hrane, objavljeni su podaci o ukupnim prijavljenim donacijama u prošloj, 2021. godini.

Prema podacima Porezne uprave, prijavljena prodajna vrijednost donirane hrane bez PDV-a u 2021. godini iznosila je 27.610.857,12 kuna. Radi se o smanjenju u odnosu na 2020. godinu, kada je prijavljeno 29 milijuna kuna donacija. No, ako se usporedi s 20 milijuna kuna koliko je donirano 2019., ipak se radi o velikom povećanju.

Ukupno 67 tvrtki je Poreznoj upravi prijavilo donacije u prošloj godini.

– Nikad nećemo zaboraviti stradanja od potresa na Baniji, kao ni veliko srce koje su u danima nakon pokazali hrvatski ljudi i tvrtke. Ta solidarnost se ogleda i u ovim brojkama, jer je većina donacija prema pogođenim krajevima krenula u prvim danima 2021. S obzirom na poskupljenja hrane i inflaciju, bojim se da će solidarnost biti ponovno potrebna. Socijalne samoposluge i pučke kuhinje bi mogle imati povećan broj ljudi kojima treba pomoć, zato ne smijemo dopustiti da im se isprazne skladišta i police – upozorila je potpredsjednica eurosocijalista te organizatorica priznanja „Najdonator” Biljana Borzan.

Borzan i Mreža hrane su 2018. godine pokrenuli inicijativu „Najdonator” kako bi odali priznanje najvećim donatorima hrane među hrvatskim tvrtkama. Dosadašnji dobitnici godišnjeg priznanja su bili Konzum i Dukat među velikim, te Sana delikatese među malim i srednjim tvrtkama.

Peta dodjela „Najdonator-a“ planirana je za jesen 2022. Organizatori će kontaktirati sve donatore koji su Poreznoj upravi prijavili donacije, kako bi se utvrdilo tko se najviše iskazao u prošloj godini.

– Dugogodišnji napori na povećanju doniranja hrane pokazuju se uspješnima, no daleko su još od onoga što se može donirati. Pretprošle godine smo imali značajan porast, a vidimo da se i prošle godine praksa doniranja pokazala kao pogodna za donatore. Duboko se nadamo da će skorašnje osnivanje Banke hrane dodatno povećati doniranje hrane i time omogućiti onima s ruba društva barem malo dostojanstva! – rekao je Zoran Grozdanov, koordinator Mreže hrane.

foto: unsplash i najdonator

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

Premda na proizvodu piše količina, potrošači nerijetko "odokativno" procjene količinu sadržaja, a kad dođu kući, neugodno se iznenade, građani EU kažu da su zavarani velikom ambalažom proizvoda

Borzan: Neće nam više “prodavati zrak”

Vrećice od čipsa pune zraka, ambalaža u kojoj je više plastike nego proizvoda, velike kutije, a malo sadržaja, sve će Više…

U nastavku teksta donosimo neke od originalnih, inovativnih i uzbudljivih destinacija koje ove jeseni nude gastro iskustvo za pamćenje.

Jesenski gastro vodič uz koje je odabir najboljih restorana mačji kašalj

Regionalna restoranska scena dinamično je dočekala jesensko razdoblje, a tom svjedoči niz odličnih restorana, bistroa, vinarija i barova koji nude Više…

Za stanovnike Osijeka ovo su najpopularniji izbori korisnika, top tri restorana u Osijeku.

Osječani obožavaju street food, naručuju ga više od burgera i pizza, ali i dalje najviše vole – pomfrit!

Donosimo vam kulinarske izbore Hrvata u 2023. godini. Izgleda da tradicionalni favoriti polako ustupaju mjesto nekim novim jelima, a apsolutni Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

Smijeh ima snažnu moć širenja pozitivne energije, zašto ove jeseni ne bismo poklonili upravo to? Pokloniti osmijeh nije tek beznačajan čin – to je dar koji ima trajan učinak, a još je ljepše ako dolazi u obliku nezaboravnog iskustva

Pokloni zadivljujuće jesensko iskustvo, pokloni osmijeh

Radionica je namijenjena mladima koji žele steći nova znanja, inspirirati se i aktivno sudjelovati u stvaranju pozitivnih promjena

Srce za promjenu – Poziv mladima

Ova neobična pekarska delicija, koja je već neko vrijeme glavna zvijezda svjetskih društvenih mreža, nije samo oku privlačna, već obećava i pravu eksploziju okusa

Probali smo cube kroasan: Viralni hit koji je osvojio svijet, stigao je u Mlinar!