ŽIVOT

Borzan: Hrvatske tvrtke donirale skoro 28 milijuna kuna vrijednosti hrane u 2021.

Peta dodjela „Najdonator-a“ planirana je za jesen 2022. Organizatori će kontaktirati sve donatore koji su Poreznoj upravi prijavili donacije...

Objavljeno 12.05.2022
Ivona Amidžić

U sklopu priprema za dodjelu priznanja “Najdonator” hrvatskim tvrtkama koje su prijavile najviše donirane hrane, objavljeni su podaci o ukupnim prijavljenim donacijama u prošloj, 2021. godini.

Prema podacima Porezne uprave, prijavljena prodajna vrijednost donirane hrane bez PDV-a u 2021. godini iznosila je 27.610.857,12 kuna. Radi se o smanjenju u odnosu na 2020. godinu, kada je prijavljeno 29 milijuna kuna donacija. No, ako se usporedi s 20 milijuna kuna koliko je donirano 2019., ipak se radi o velikom povećanju.

Ukupno 67 tvrtki je Poreznoj upravi prijavilo donacije u prošloj godini.

– Nikad nećemo zaboraviti stradanja od potresa na Baniji, kao ni veliko srce koje su u danima nakon pokazali hrvatski ljudi i tvrtke. Ta solidarnost se ogleda i u ovim brojkama, jer je većina donacija prema pogođenim krajevima krenula u prvim danima 2021. S obzirom na poskupljenja hrane i inflaciju, bojim se da će solidarnost biti ponovno potrebna. Socijalne samoposluge i pučke kuhinje bi mogle imati povećan broj ljudi kojima treba pomoć, zato ne smijemo dopustiti da im se isprazne skladišta i police – upozorila je potpredsjednica eurosocijalista te organizatorica priznanja „Najdonator” Biljana Borzan.

Borzan i Mreža hrane su 2018. godine pokrenuli inicijativu „Najdonator” kako bi odali priznanje najvećim donatorima hrane među hrvatskim tvrtkama. Dosadašnji dobitnici godišnjeg priznanja su bili Konzum i Dukat među velikim, te Sana delikatese među malim i srednjim tvrtkama.

Peta dodjela „Najdonator-a“ planirana je za jesen 2022. Organizatori će kontaktirati sve donatore koji su Poreznoj upravi prijavili donacije, kako bi se utvrdilo tko se najviše iskazao u prošloj godini.

– Dugogodišnji napori na povećanju doniranja hrane pokazuju se uspješnima, no daleko su još od onoga što se može donirati. Pretprošle godine smo imali značajan porast, a vidimo da se i prošle godine praksa doniranja pokazala kao pogodna za donatore. Duboko se nadamo da će skorašnje osnivanje Banke hrane dodatno povećati doniranje hrane i time omogućiti onima s ruba društva barem malo dostojanstva! – rekao je Zoran Grozdanov, koordinator Mreže hrane.

foto: unsplash i najdonator

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

Konferencija FOODCOOLTOUR, je okupila više od tri stotine uzvanika - vodeće europske i domaće stručnjake, predstavnike vlasti i akademske zajednice te prehrambene industrije

Konferencija Foodcooltour u Osijeku: Proizvodnja hrane i samodostatnost kao strateški resurs i pitanje nacionalne sigurnosti

Jandroković: Pitanje samodostatnosti postaje sve važnije, posebno u svijetlu globalnih događaja i najnovijih međunarodnih sukoba Najviše uvozimo voće, povrće, meso Više…

Započeo je novi ciklus projekta Kaufland škola voća i povrća kroz koji Kaufland još od 2017. donira svježe voće i povrće tijekom cijele školske godine osnovnoškolcima diljem Hrvatske

Kaufland ponovno otvorio prijave za osnovne škole: osigurajte si svježe voće i povrće!

Prijave za sudjelovanje u projektu Kaufland škola voća i povrća tijekom školske godine 2025./2026. traju do 22. travnja  Započeo je Više…

Premda na proizvodu piše količina, potrošači nerijetko "odokativno" procjene količinu sadržaja, a kad dođu kući, neugodno se iznenade, građani EU kažu da su zavarani velikom ambalažom proizvoda

Borzan: Neće nam više “prodavati zrak”

Vrećice od čipsa pune zraka, ambalaža u kojoj je više plastike nego proizvoda, velike kutije, a malo sadržaja, sve će Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

Udruga Volim Gramofonske Ploče organizira tradicionalni proljetni 8. Sajam gramofonskih ploča u Osijeku, koji će se održati tri dana na tri lokacije

8. Sajam gramofonskih ploča u Osijeku – Zavrtimo zajedno!

U izvješću evaluacijskog tima posebno su istaknuti EFOS-ova usmjerenost na tržišne potrebe, održivost, digitalnu transformaciju i snažna povezanost s poslovnim sektorom

Ekonomski fakultet u Osijeku ostvario prestižnu međunarodnu CEEMAN akreditaciju

Danas mladi imaju puno prilika za putovanja i istraživanje Europe. Postoje razni programi za one između 15 i 30 godina, ali dosta njih zapravo ni ne zna da te opcije postoje

Pub kviz  “Tko zna, taj putuje”