POLITIKA

Borzan ljuta: Tri četvrtine građana je naišlo na lažna sniženja

Trenutačno je u tijeku zimsko sezonsko sniženje i premda smo uveli niz pravila kako bi zaštitili građane od prevara, čak 72 posto građana kaže kako je naišlo na lažno sniženje

    Objavljeno 06.02.2024
    Darija Kovačić

    Hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan predstavila je danas u Kući Europe u Zagrebu rezultate istraživanja o iskustvima građana koji kupuju na sniženjima. Njeno istraživanje je pokazalo kako čak 97,6 posto građana kupuje na sniženjima, najčešće odjeću i obuću, a oni s najnižim primanjima najčešće hranu.

    „Trenutačno je u tijeku zimsko sezonsko sniženje i premda smo uveli niz pravila kako bi zaštitili građane od prevara, čak 72 posto građana kaže kako je naišlo na lažno sniženje. Čak 91,7 posto građana je bilo razočarano sniženjem u trgovini u odnosu na sniženje koje je oglašavano u izlogu. Posebno je zabrinjavajuće što 90,5 posto građana nije ništa napravilo kada je primijetilo lažno sniženje“, kaže Biljana Borzan.

    Navodi kako trgovci, na kojima je obaveza da informiraju građane o obaveznom jamstvu to često ne čine, a 94,9 posto građana smatra kako bi trgovci trebali biti susretljiviji i u slučaju reklamacija. Većina građana odgovor vidi u povećanju broja inspekcija.

    „Preko 90 posto građana smatra kako su sniženja veća u drugim državama EU nego kod nas. Europska komisija je provela kontrolu sniženja online u 13 država članica i utvrdila da je svako četvrto sniženje lažno, a čak 67 posto web trgovaca ne poštuje osnovna prava potrošača poput isticanja obaveznog jamstva ili prava besplatnog povrata u roku 14 dana“, navodi Borzan.

    Upravo zato je EU krenula u reviziju pravila o platformi za alternativno rješavanje sukoba preko koje se potrošači mogu izmiriti sa trgovcima. U novim prijedlogu predlaže se da se trgovci obavezno moraju registrirati, posebno u sektorima u kojima je najviše pritužbi – transportu i turizmu. EU je uvela i opciju lakog otkazivanja online kupnje koja bi trebala biti na svim web trgovinama kroz dvije godine.

    „U zakonu koji sam nedavno ispregovarala, uvela sam obavezu da u svim trgovinama i na bijeloj tehnici bude podsjetnik o obaveznom dvogodišnjem jamstvu. Naime, 60 posto EU potrošača i skoro 80 posto hrvatskih potrošača ne zna da na svaki proizvod imaju obavezno dvogodišnje jamstvo. To je još jedan primjer kako je u Hrvatskoj svijest o potrošačkim pravima najniža u EU, a više od polovice građana smatra da je prepušteno na milost i nemilost trgovcima“, kaže Borzan.

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Ono što posebno zabrinjava je što više od 60 posto građana kupuje manje te su primorani kupovati jeftinije i manje kvalitetne proizvode. Poražavajuće je što je polovica naših građana primorana kupovati manje hrane

    BORZAN: Više od 80 posto građana smatra da Vlada nije dobro nadzirala poskupljenja i kako se cijene nikad neće vratiti na staro

    Hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan je provela istraživanje stavova građana o poskupljenjima u Hrvatskoj. Čak 77,2 posto ljudi ne vjeruje da Više…

    Borzan je ispregovarala novu oznaku koja će pokazivati koliko godina proizvođač jamči da će proizvod trajati.

    Usvojen zakon Biljane Borzan o trajanju uređaja

    Jučer je Europski parlament velikom većinom usvojio zakon Biljane Borzan kojim se zabranjuju ugrađeni kvarovi, uvode oznake trajanja uređaja te Više…

    Prije svega, traži označavanje proizvoda koji su količinski manji, a cijena im je ostala ista, te bolju kontrolu sastojaka

    Borzan traži da se označe proizvodi koji su se smanjili zbog inflacije

    Hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan je poslala zahtjev Europskoj komisiji da pomogne građanima u borbi protiv inflacije. Prije svega, traži označavanje Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Grad Osijek prihvatio je nagodbeni prijedlog tužitelja Saubermacher Dienstleistungs AG i Strabag AG te se obvezuje isplatiti iznos od 3.897.000,00 EUR, najkasnije do 30. studenoga 2024. godine.

    Osječki gradonačelnik Radić o slučaju Saubermacher-Strabag: Ovo je najštetnija sudska presuda protiv Grada Osijeka. Nemamo veze s njom, ali ćemo ju platiti a građani to neće osjetiti

    SDP Osijek je poslao priopćenje povodom Svjetskog dana socijalne pravde te prozvao gradsku upravu

    SDP Osijek – Svjetski dan socijalne pravde

    Od 14 točaka današnje sjednice Skupštine čak pet ih se ticalo turizma koji je izuzetno važna gospodarska grana Osječko-baranjske županije

    Turizam, poljoprivreda i potpore u središtu pozornosti na skupštini OBŽ