Borzan najavila revoluciju u online kupovini
Naša europarlamentarka Biljana Borzan je presretna što je usvojen i njen prijedlog o uvođenju tzv. gumba za otkazivanje koji će olakšati online kupovinu našim građanima
Odbor za zaštitu potrošača Europskog parlamenta danas je potvrdio konačni dogovor o ugovorima na daljinu za financijske usluge. Naša europarlamentarka Biljana Borzan je presretna što je usvojen i njen prijedlog o uvođenju tzv. gumba za otkazivanje koji će olakšati online kupovinu našim građanima.
– Najčešća nepoštena poslovna praksa na tržištu EU je pritisak na građane da zaključe ugovor ili kupe proizvod. Pritisak se redovito radi i prilikom online trgovine gdje se nerijetko ističu lažne kratkotrajne akcije ili ograničena dostupnost robe, pa kupci često donesu ishitrenu odluku. Međutim, kada požale zbog odluke, često shvate da je iz ugovora puno teže izaći nego što je bilo ući. Zato sam presretna što smo uspjeli ispregovarati uvođenje takozvanog gumba za otkazivanje, jednostavnog alata kojim će potrošač s dva klika moći odustati od kupnje koja je napravljena online – objašnjava Biljana Borzan.
U Hrvatskoj je online kupovina u porastu, posebno nakon pandemije. Svaki treći građanin redovito kupuje online.
– Jedan od najčešćih razloga oko kojeg mi se ljudi žale i pitaju za savjet je online kupovina. Nerijetko se dogodi da nisu zadovoljni kupovinom, ali skoro polovica nikad ništa ne poduzme jer smatraju kako će proces trajati predugo, kako je riječ o malim iznosima, a četvrtina kako je procedura raskidanja ugovora prekomplicirana. Novim propisom gumb za otkazivanje će morati biti na vidljivom mjestu, a potrošač će ga moći kliknuti u roku 14 dana od sklapanja ugovora, ako je bio dobro obaviješten o uvjetima ugovora. Ako nije bio dobro informiran o uvjetima ugovora, onda se može povući u roku godine i 14 dana – kaže Borzan.
Borzan najavljuje da će se promjene oko raskidanja ugovora odnositi i na druge oblike kupovine na daljinu.
– Skoro polovica europskih građana kaže kako se na njih vršio pritisak da kupe nešto preko telefona ili poruka, a deset posto se žali na pritisak prodavača na kućnom pragu. Pravo lakog otkazivanja ugovora će se odnositi na svaku kupnju online, ali i svaku fizičku kupovinu koja je napravljena izvan prostorija trgovine – zaključuje Borzan.
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?