Arhiva

Borzan: Nema zajedničkog digitalnog tržišta dok trgovci govore ‘Mi ne prodajemo Hrvatima’

    Objavljeno 12.03.2015
    OsijekNews redakcija

    U raspravi o Godišnjem izvješću o politici tržišnog natjecanja u EU zamjenska članica u Odboru za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta Biljana Borzan je naglasila potrebu za integriranim digitalnim tržištem

    Digitalno tržište je označeno kao jedno od najvažnijih generatora gospodarskog rasta u EU. Međutim ono još ni izdaleka nije kvalitetno regulirano. Studija „Trošak ne-Europe na jedinstvenom tržištu” procjenjuje da bi ostvarenje jedinstvenog digitalnog tržišta moglo stvoriti dodatni rast BDP-a od 0,4 % i preko 223.000 otvorenih radnih mjesta do 2020. godine.

    Tijekom rasprave na ovotjednom zasjedanju Europskog parlamenta u Strasbourgu, zamjenska članica u Odboru za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Biljana Borzan je upozorila na najvažnije elemente koji priječe integraciju digitalnog tržišta: diskriminaciju kupaca prema mjestu prebivališta, neopravdano visoke troškove dostave i izostanak kvalitetne regulacije prava na intelektualno vlasništvo.

    Čak 25 posto potrošača se žali da ne može kupovati online u drugoj državi članici EU. Prekogranična online kupovina čini tek 14 posto online kupovine.

    – Kupci se prilikom online kupovine žale kako ih se diskriminira prema mjestu prebivališta. Želim kupiti cipele iz Estonije i server mi zapravo kaže ‘ne, to nije za vas, to je za Nijemce, Estonce i Francuze’. Kupim šešir iz Mađarske i dostava do Hrvatske za kraću udaljenost je višestruko skuplja nego dostava unutar Mađarske za dulju udaljenost. Kupim pretplatu za televizijski kanal, odem u drugu državu i izgubim pristup sadržaju koji sam pošteno platio. To su svakodnevne pritužbe građana EU – objašnjava Borzan.

    S druge strane, europski trgovci su opterećeni zahtjevima koje trgovci izvan EU ne moraju ispuniti i time se stvara nelojalna konkurencija. Zato je zastupnica Borzan predložila uvođenje oznake sigurnosti na sve internet stranice koje posluju prema Direktivi o pravima potrošača EU, odnosno čije je sjedište u EU.

    – Moramo biti svjesni da je pred nama još puno posla do jedinstvenog tržišta, a ne obećavati lijepe brojke bez kvalitetne osnove. Diskriminacija potrošača prema mjestu prebivališta je među prvim problemima koje moramo riješiti. Zajedničko tržište ne smije imati poseban set pravila ovisno o tome kome se vrši naplata – kazala je Borzan.

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Borzan donira 2.500 dječjih pidžamica odjelima pedijatrije u više hrvatskih bolnica

    Neobična, ali vrijedna donacija ovih dana stiže na odjele pedijatrije nekoliko hrvatskih bolnica. Naime, zastupnica u Europskom parlamentu, Biljana Borzan, Više…

    Borzan i kolege skupili potpise 388 europarlamentaraca za lakše doniranje hrane u EU

    U situaciji kada svakom četvrtom Europljaninu, dakle 125 milijuna ljudi, prijeti siromaštvo, godišnje u EU na smeću završi 89 milijuna Više…

    Borzan: Nema rasta internet trgovine dok dobivamo cigle umjesto mobitela

    Na danas održanoj plenarnoj sjednici Europskog parlamenta u Strasbourgu, u sklopu Akta o digitalnom tržištu, usvojeni su amandmani Biljane Borzan Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Rukometna euforija vlada, a ususret današnjem polufinalnom susretu - danas od 17 do 18 sati dovedite mališane u Twister igraonicu na Twisti rukometni kviz!

    Rukometni kviz za mališane u Portanovi – Najbrži i najtočniji kvizaši osvajaju nagrade

    Portal posao.hr., nudi široku paletu poslovnih prilika. Pogledajte 10 pozicija koje su naglašene za vas ovog tjedna!

    Tražite posao, za vas imamo ponudu 10 novih slobodnih pozicija u OBŽ

    Krećite se i uživajte na storytelling turama koje organizira ReActor obrt za kulturu, turizam i promidžbu u suradnji s Udrugom Svjetlost Fenjera

    Cipelcugom po Osijeku – storytelling ture