GOSPODARSTVO

Borzan – Varaju li vas na hrani?

Hrvatska eurozastupnica Biljana Borzan predstavila je zanimljive rezultate istraživanja javnog mnijenja, istraživanje je provedeno na 805 ispitanika...

    Objavljeno 12.09.2022
    Iven Jurić

    Prijevara, sadržaj deklaracija te označavanje porijekla hrane sve su ovo teme istraživanja koje je ljetos provedeno na 805 ispitanika iz Hrvatske za hrvatsku eurozastupnicu Biljanu Borzan, istraživanje je provela jedna agencija.

    Predstavljeni rezultati odnose se na: poskupljenja hrane, energetskih pića te prisutnost pesticida u proizvodima, od ispitanika se tražila njihova perecepcija proizvoda s kojima se najčešće manipulira u pogledu svojstava, porijekla i sastava.

    Proizvod kojeg je odabralo najviše građana je med, njih više od 50%, što ne iznenađuje obzirom na manjkavo zakonodavstvo EU koje dopušta oznaku „mješavina EU/ne-EU meda“ te velike količine patvorenog uvoznog meda. Druga grupa proizvoda na koje građani najviše sumnjaju je svježe meso, a treća je hrana iz ekološkog uzgoja, za koju se često ispostavi da sadrži tragove sredstava koji nisu dopušteni u ekološkoj poljoprivredi. Nakon toga ide maslinovo ulje, koje također može nositi oznaku „mješavina EU/ne-EU ulja“,izjavila je Borzan.

    Glavni način informiranja o hrani za građane su propisane deklaracije i etikete na ambalaži, 98% ispitanika reklo je kako barem nekad čita deklaracije prilikom kupnje, dok većina to ne čini (16% to čini rijetko, a 47% povremeno, samo 35% čita deklaracije redovito)

    Razlozi ovih brojka su nerazumljivost i nečitkost deklaracija, na što se žali 72% ispitanika, što je više od dvije trećine, jedno od pitanja je bilo je li u redu da se proizvod u kojem je većina sastojaka uvozna reklamira kao domaći i čak 91% građa smetaju takve marketinške prakse.

    Borzan je također upozorila kupce da: Sljedeći put kad odete u trgovinu, uzmite suhomesnati proizvod koji se reklamira kao domaće, slavonsko ili dalmatinsko. Zatim pogledajte na deklaraciju odakle je porijeklo glavnog sastojka, odnosno mesa. U velikoj većini slučajeva slovima od nekoliko milimetara piše kako je meso iz EU, iako se proizvod reklamira i prodaje kao domaći. Naravno da se ne može proizvođačima zabraniti korištenje uvozne sirovine, ali se potrošaču mora jasnije i vidljive ukazati na to.

    Krajem ove godine u Europski parlament dolaze nova europska regulativa o informiranju potrošača o hrani te dirketiva o medu, kroz koje se planira riješiti dio problema na koje građani ukazuju.

    Za kraj je najavila: “Teren sam pripremila kroz strategiju “Od polja do stola”, kroz koju sam na popis prioriteta Parlamenta stavila izmjene načina označavanja porijekla hrane, pogotovo meda i mesnih proizvoda. Za med je potrebno uvesti obvezno označavanje točne zemlje ili zemalja podrijetla, jer oznaka “mješavina EU/ne-EU” toliko neodređena da može značiti da je med došao iz Sunčevog ustava. Slična je situacija s maslinovim uljem. Cilj mi je zatvoriti rupe u propisima koje omogućuju lov u mutnom, a građane bolje informirati o hrani koju kupuju.”

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Borzan: Rezultati doniranja u ovim kriznim vremenima pokazuju izuzetnu društvenu odgovornost i osviještenost hrvatskih tvrtki u doniranju hrane

    Konzum, Kaufland i Sana Delikatese dobitnici 6. godišnje nagrade “Najdonator”!

    Hrvatske tvrtke koje su donirale najviše hrane u prošloj godini su Konzum, Kaufland i Sana Delikatese. Za svoje humanitarno djelovanje Više…

    Prije svega, traži označavanje proizvoda koji su količinski manji, a cijena im je ostala ista, te bolju kontrolu sastojaka

    Borzan traži da se označe proizvodi koji su se smanjili zbog inflacije

    Hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan je poslala zahtjev Europskoj komisiji da pomogne građanima u borbi protiv inflacije. Prije svega, traži označavanje Više…

    Sigurno ste se bar jednom našli u situaciji da vam na zabavi ponestane pića, grickalica ili leda. Ili možda nešto od higijenskih ili kozmetičkih sitnica, Store2Door je rješenje za vas!

    Store2Door otvoren u Osijeku

    Novi pristup prodaji potrepština, pića, grickalica, razne hrane i leda vas očekuje u Store2Door online trgovini u kojoj na lak Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Rekonstrukcija i izgradnja vodoopskrbne mreže i sustava odvodnje u Gundulićevoj ulici u Osijeku - od Ulice Stjepana Radića do Vukovarske ulice te dio Vukovarske ulice i Ulice kardinala A. Stepinca

    Potpuno se za promet zatvara dio Gundulićeve ulice

    Posao ovaj tjedan nude Ricardo, Tehnomont gradnja, Hire & Fire, Vital Group... pogledajte sve ponude!

    Poslodavci traže radnike, javite se!

    Svaki poduzetnički pothvat započinje dobrom poslovnom idejom. No, poduzetničkih ideja je bezgranično puno, a uspješne pothvate od neuspješnih dijeli – realizacija

    Od ideje do realizacije – novi besplatni seminar za poduzetnike