Cijene iste, količina manja – proizvođači nas ‘muljaju’?
Postoje dva trika kojima nas ‘muljaju“. Prvi je da proizvođači ne poskupe svoj proizvod, nego ostave istu cijene, a neprimjetno smanje količinu proizvoda.
Tako je istraživanje Slobodne Dalmacije pokazalo da Kraševe Napolitanke, koje su mnogi kupovali u pakiranju od kilograma, ‘smršavjele’ na 840 grama. Jaffa keksi istog proizvođača bili su jeftiniji na akciji za više od kune od konkurentnih Jaffa Crvenka, ali i lakši, jer teže 125 grama.
Najpopularnija mljevena kava u Hrvatskoj, poznata Jubilarna Franck, godinama je pakirana u količinama od 200 i 500 grama. Sada postoji samo pakiranje od 175 grama, a pakiranje od 500 grama postalo je 400 grama.
Poznata velika čokolada Milka od 300 grama, sada ima 250 grama. Sve je više čokolada ostalih proizvođača koje se pakiraju u već pomalo standardnom pakiranju od 75 grama, premda je do prije nekoliko godina najmanje standardno pakiranje čokolade težilo 100 grama.
Tjestenina Paradiso, koja je na ‘akciji’ cijenom od 6,49 privlačila pažnju kupaca s police, teži samo 400 grama, a ne uobičajenih 500 grama, što je inače standard za tjesteninu. Program Ledova smrznutog povrća teži 450 grama.
Možda je najbizarniji primjer papirnatih maramica Zewa: umjesto očekivanih 10 rupčića, u pakiranju ih je – devet, a to je čak uredno i navedeno na omotu.
Drugi trik je češći u posljednje vrijeme. Proizvođači su nekim proizvodima smanjili cijenu i količinu proizvoda. Tako smo dobili smanjenu količinu proizvoda, ali nedovoljno smanjenu cijenu.
Potrošačima to izgleda poput sitnice, a zapravo se radi o milijunskim uštedama na račun potrošača.
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?