GOSPODARSTVO

Dočekali smo i ovogodišnja ljetna sniženja – traju do kraja kolovoza

"Neki od njih spustili su cijene i do 40 posto u okviru predsezonskih sniženja, prije redovnog zakonskog ljetnog sniženja koje počinje 1. srpnja"

    Objavljeno 02.07.2020
    Ivona Amidžić

    U srijedu 1. srpnja započela su ljetna sezonska sniženja, a zbog krize uzrokovane koronavirusom ove su godine krenula ranije, priopćila je Hrvatska gospodarska komora.

    Ljetno sezonsko sniženje započinje 1. srpnja i traje najdulje 60 dana. U sklopu sniženja redovna cijena i nova – snižena, moraju biti jasno i vidljivo istaknute.

    U Komori očekuju rast prometa u trgovini tijekom sniženja i do 30 posto, uz napomenu da su neki trgovci radi privlačenja kupaca i očuvanja poslovanja, nakon ponovnog otvaranja i prije početka sezonskog sniženja, ponudili dodatne promotivne akcije i druge posebne oblike prodaje.

    Trgovci su se, naime, zatekli u nezavidnom položaju jer im je zbog situacije s koronavirusom poslovanje bilo ograničeno baš na početku proljetne sezone, što inače označuje početak dobrog poslovanja i pojačanog prometa.

    “Neki od njih spustili su cijene i do 40 posto u okviru predsezonskih sniženja, prije redovnog zakonskog ljetnog sniženja koje počinje 1. srpnja”, kaže direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.

    Gospodarske posljedice koronavirusa utjecale su na ukupno gospodarstvo, pa tako i trgovinu, posebno na njen neprehrambeni dio, uključujući i trgovinu tekstilom jer je, među ostalim, zbog ograničenja rada bilo ograničeno fizičko poslovanje u prodavaonicama. Većinom su trgovci neprehranom, uključujući trgovce tekstilom, svoje poslovanje u vrijeme fizički zatvorenih prodavaonica usmjerili na internet.

    HGK-ovi podaci pokazuju da je online trgovina ubrzano rasla, a postoci se razlikuju ovisno o grani trgovine. Tako je online trgovina tekstilom rasla mjesečno od 10 do 15 posto, dok je trgovina hranom u vrijeme ograničenja rada rasla i deset puta više nego što je to bilo prije koronakrize.

    Sezonska sniženja zadnjih godina se kreću u rasponu od 20 do 50 posto. Taj raspon raste kako se bliži kraj sezone, pa se pred istek 60-dnevnog roka može pronaći roba snižena i do 70 posto. U Komori kažu kako to znači da se hrvatska trgovina približava europskim trendovima i velikim popustima u vrijeme sezonskih sniženja, čime postaje konkurentnija u odnosu na okolne zemlje.

    Prema Pravilniku o uvjetima i načinu provedbe sezonskog sniženja, sezonsko sniženje odvija se dvaput godišnje: zimsko od 27. prosinca, a ljetno od 1. srpnja te može trajati maksimalno 60 dana.

    Ako trgovac ne proda sve proizvode, može nastaviti s prodajom proizvoda po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ali mu nije dopušteno oglašavati takvu prodaju kao sezonsko sniženje nakon tih 60 dana. Tada se radi o posebnim oblicima prodaje.

    U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, posebnim se oblicima prodaje smatra prodaja proizvoda i usluga po cijenama nižim od cijena u redovnoj prodaji, a obuhvaća, među ostalim, akcijsku prodaju, rasprodaju, sezonsko sniženje, prodaju proizvoda s greškom i prodaju proizvoda kojima istječe rok uporabe.

    U Hrvatskoj, dakle, i izvan sezonskih sniženja trgovci mogu prodavati po promotivnim cijenama, uz poštovanje zakonskih propisa i brigu da se ne pojavljuje nepošteno trgovanje, kažu i Komori.

    (Hina)

    foto: unsplash

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Plan ukupno predviđa pomoć u visini od 750 milijardi eura pri čemu bi 500 milijardi bilo isplaćeno u vidu nepovratnih paketa pomoći a 250 u obliku kredita...

    Merkel o “korona-paketu”: Pojedina stajališta zemalja-članica još uvijek udaljena

    Angela Merkel priželjkuje brzo rješenje oko korona-paketa Europske unije ali smatra da su pojedina stajališta zemalja-članica još uvijek udaljena, priopćeno Više…

    Postotak je sada 15,4 posto, ali upozorava se na mogući porast na razinu iz 2008., kada je u nekim članicama zabilježena stopa od 50 posto

    EK pozvala države članice EU-a da se bore protiv nezaposlenosti među mladima

    Europska komisija pozvala je države članice EU-a da se bore protiv nezaposlenosti među mladima koja je u zadnjih nekoliko mjeseci Više…

    U odnosu na isto razdoblje lani izvoz je povećan 7,3 posto, a uvoz 9,1 posto, dok je deficit narastao 12,6 posto

    Hrvatska je sve snažnije ovisna o uvozu s tržišta EU-a

    Kriza uzrokovana korona virusom dodatno je potaknula uvoz hrane i povećala deficit hrvatske poljoprivrede, pokazuje objavljena analiza konzultantske tvrtke Smarter. Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Donosimo aktualne i atraktivne vijesti s tržišta rada - Top 10 poslovnih prilika koje traže radnike

    U potrazi ste za novim poslom? Donosimo dobre vijesti…

    Donosimo aktualne i atraktivne vijesti s tržišta rada - Top 10 poslovnih prilika koje traže radnike

    Koronakriza ni vas nije štedjela? Pregledajte ove poslovne prilike

    Iako su im iz resornog ministvarstva poručili da nemaju razloga za strah, neki od njih boje se za svoju budućnost...

    Mljekari strahuju: Tko će nakon Megglea otkupljivati njihovo mlijeko?